Je sexi. Je dokonalá. Je to asi najkrajšia KIA aktuálne v ponuke a v mojich očiach zatieňuje aj famózny Stinger. Ako už iste tušíte, tento článok bude od začiatku po koniec jednou veľkou ódou na ProCeed. Čím je ale taký úžasný?
Chlapi sa v zásade delia na dve kategórie – takých, ktorí si na ženách ako prvé všímajú vrchnú časť tela (áno, mám na mysli oči… 😀 ) a takých, ktorí sú na zadky. Už z titulku článku asi tušíte, do ktorej kategórie patrím ja. Ženy s dobrým zadkom sú však veľmi nebezpečné. Stáva sa, že ten zadok chudáka chlapa očarí natoľko, že prehliadne ostatné atribúty, ktoré už tak dokonalé byť nemusia. V tomto sme naozaj nepoučiteľní. A toto si zrejme uvedomujú aj automobilky, ktoré sa predháňajú v tom, kto vytvorí najsexi zadok na trhu. Pravdu povediac, nie vždy sa to podarí, KIA však trafila do čierneho. Do toho najčernejšieho čierna, aké existuje. Otázka ale znie – neskrývajú sa za tým super sexi zadkom neduhy, ktoré už tak super nie sú?
No comment
Keď už sme načali tému dizajnu, pozrime sa najprv na ten. Nebojte sa, nebudem sa tu veľmi rozpisovať. Prvotná reakcia na ProCeed totiž nie je popísateľná slovami, a to veľmi dobre viem, o čom hovorím. Keď bol ProCeed predstavený, videl som nejaké obrázky a povedal som si, že je to delo, ale nejako viac som sa nad ním nevzrušoval. Vidieť ho naživo je však niečo zásadne iné, ako vidieť ho na obrázku. Keď som ho po prvýkrát zahliadol na viedenskom autosalóne, nepovedal som nič v zmysle: „Je to naozaj delo,“ alebo, „Je naozaj krásny…“ Jediné, na čo som sa zmohol, bolo jednoduché: „Ochhh.“ A to sa mi už celkom dávno pri žiadnom aute nestalo, nieto ešte pri relatívne bežnom aute v cenovej hladine pod 30 000 eur. Iné slová na tento dizajn naozaj nemám, vytvorte si ich sami, ak dokážete.
200-koňová hranica pokorená
Keď sa ProCeedu pozriete pod sukňu, nájsť tam môžete slušnú výbavičku, ale aj obyčajnú, ničím nevýraznú motorizáciu známu z iných modelov KIE. Len na začiatok upozorním, že napriek svojmu vzhľadu ProCeed nie je žiadny rýchly „superkombík“, ktorý by si dával hot-hatche na olovrant, čakať teda nejaké pikantné čísla pri ňom nie je na mieste. Spomínanou „slušnou výbavičkou“ je akurát tak najvýkonnejší benzínový motor 1.6 T-GDi s výkonom 204 koní, krútiacim momentom 265 Nm a zrýchlením z 0-100 za 7,6 sekundy, ktorý môže byť spárovaný so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Len pre úplnosť dodám, že tento motor je dostupný výhradne pre vyšší z dvoch stupňov výbavy, GT. Pre nižšiu výbavu GT Line je k dispozícii benzínový motor 1.4 T-GDi s výkonom 140 koní a „nafťák“ 1.6 CRDi s výkonom 135 koní, ktorý sa však tomuto autu vôbec nehodí. Oba sú dostupné buď so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovou DCT prevodovkou.
Jazdí tak, ako vyzerá?
Pre tých, ktorí túto informáciu v článku preskočili, to zopakujem ešte raz – ProCeed je auto kategórie Shooting Brake, teda akýsi sexi kombík, nie konkurent pre rýchle hot-hatche, netreba si teda od neho sľubovať žiadne dokonale vyladené jazdné schopnosti. Niečo však ten ProCeed predsa len dokáže. Aspoň KIA to tak tvrdí, na svojich stránkach prezentuje ProCeed ako agilné a dynamické vozidlo, ktoré sa v zákrutách a pri športovej jazde určite nestratí. Vzhľadom k tomu, že toto tvrdí snáď už aj Toyota pri Priuse, skutočné jazdné schopnosti potvrdia až reálne novinárske testy. Každopádne, poteší systém aktívneho presmerovávania krútiaceho momentu medzi predné kolesá, možnosť voľby jazdných režimov pri modeloch vybavených 7-stupňovou DCT prevodovkou, rovnako ako aj radenie páčkami pod volantom.
Rozmazná vás
Dobre, interiér nie je veľmi odlišný od bežného Ceedu, ale aj tak si zaslúži svoju porciu ódy. Mňa hlavne teší, kam sa KIA za posledné roky posunula v oblasti kvality a technológií. V interiéri vás okrem pekných športových sedadiel a kvalitne spracovanej prístrojovej dosky poteší v najvyššej výbave aj 8 palcový displej multimediálneho systému a kopa rôznych asistentov, ktorých tu ani nejdem vymenúvať, celý dlhý zoznam nájdete na oficiálnych stránkach KIE. A teraz sa zase môžeme veľkým oblúkom vrátiť k zadku, tentoraz však za iným účelom, ako je vzrušovanie sa nad jeho krivkami. On totiž nie je len štýlový, ale aj praktický. A slušne veľký, jeho objem je presne 594 litrov.
Veľa zadku za málo peňazí
A tak sa pomaly dostávame k údaju, ktorý zaujíma asi všetkých. Koľko vlastne toto auto, ktoré tu už pekne dlho ospevujem, vlastne stojí? ProCeed môže patriť len vám už za 20 090 eur. Za túto cenu ho získate vo výbave GT Line, ktorá už sama o sebe obsahuje slušnú výbavu, chýbajú jej však niektoré exteriérové a interiérové prvky, ale najmä 1.6 T-GDi motor. Ten dostanete až vo výbave GT, ktorá začína na príjemných 24 790 eurách a cez 27 000 eurovú hranicu sa nedostanete ani s automatickou prevodovkou. Keď k tomu prirátame záruku 7 rokov, celú tú doterajšiu ódu a mnohé ďalšie veci, ktoré som nespomenul, máte jednu z najlepších ponúk na nové auto, aké dnes zoženiete.
Možno teraz vôbec nerozumiete. Nedokážete pochopiť, ako môžem písať takéto ódy na obyčajnú KIU. Ako som sa mohol nechať takto uniesť jedným „obyčajným“ zadkom Shooting Brake karosérie. Viete čo? Sám tomu nerozumiem, ale ProCeed by som sa nebál označiť nielen za aktuálne najkrajšie auto od KIE, ale aj za jedno z najkrajších nových áut aktuálne na trhu. Bodka.
Páčil sa ti článok? Sleduj Dominiccars aj na FB a už ti nič neutečie! 😉
[efb_likebox fanpage_url=“dominiccars.sk“ box_width=“400″ box_height=““ locale=“sk_SK“ responsive=“1″ show_faces=“1″ show_stream=“0″ hide_cover=“0″ small_header=“0″ hide_cta=“0″ animate_effect=“fadeIn“ ]
Obrázky – KIA
[…] to tak dávno, čo som na Kiu Proceed zložil doslova ódu. Je to jeden z tých kombíkov, na ktorého zadok ste schopní chlipným pohľadom pozerať od […]
[…] o zadky. Aký typ som ja, to už iste viete. Najavo som to dal vo viacerých článkoch (viď. Kia Proceed, Mercedes CLA Shooting Brake a podobne). Síce doteraz som ospevoval len kombíky, v každej […]
[…] potom som prešiel do stánku KIA, kde na mňa čakal môj obľúbený Proceed, na ktorého zadok som už raz ódu písal. Ten mi zas a znova vyrazil dych a v mojich očiach o kúsok predbehol krásnu 508-čku SW. Som […]