fbpx
2022 Škoda Enyaq Coupé iV

Oficiálne predstavenie Škody Enyaq vo verzii Coupé bolo nepochybne jednou z najväčších udalostí tohto roka. Podľa mnohých ide o najkrajšiu Škodovku v aktuálnej ponuke a ja musím len súhlasiť. Avšak, najnovšia verzia Enyaqu dostala nielen sexi tvary, ale aj viacero zaujímavých praktických vylepšení.

Enyaq Coupé iV rozoznáte od klasického Enyaqa pri pohľade z akéhokoľvek uhla. Okrem splývajúcej zadnej časti totiž dostal aj športovejší predný nárazník. Po stránke rozmerov však veľké zmeny nenastali, je len o 2 milimetre širší a 5 milimetrov dlhší. Napriek tomu, že strecha sa v štýle kupé zvažuje už od B-čkového stĺpika, priestor na hlavu pre zadných pasažierov by nemal byť nijako výrazne kompromitovaný. A ozaj, štýlová karoséria má priaznivý vplyv aj na aerodynamiku – koeficient odporu vzduchu Cd je na výbornej hodnote 0,234.

Len o málinko menší kufor

2022 Škoda Enyaq Coupé iV

Škoda Enyaq Coupé iV má len o 15 litrov menší kufor než štandardný Enyaq. V konečnom dôsledku tak karoséria SUV-kupé vôbec nie je synonymom horšej praktickosti. Vzdušnému interiéru môže napomáhať aj skutočnosť, že Enyaq Coupé iV ponúka historicky najväčšie panoramatické strešné okno, aké kedy Škodovka použila.

Rýchlejšie nabíjanie

2022 Škoda Enyaq Coupé iV

Benefitom Enyaqu Coupé iV je maximálny nabíjací výkon na úrovni 135 kW, čo je o 10 kW viac než ponúka najlepší klasický Enyaq. Základ ponuky bude tvoriť verzia Enyaq Coupé iV 80 s pohonom zadnej nápravy, nad ňou stojí Enyaq Coupé iV 80x s pohonom oboch náprav a vrcholom ponuky je Enyaq Coupé iV RS s maximálnym výkonom 220 kW. Okrem rýchlejšieho nabíjania ponúka Enyaq iV Coupé aj o niečo lepší dojazd ako klasický Enyaq, a to až o 25 km v prípade verzie 80. Neskôr sa do ponuky dostane aj základný model iV 60.

Nové technológie na palube

V interiéri je Enyaq Coupé iV takmer totožný ako štandardný Enyaq, dostupných je opäť viacero línií, ktoré sa líšia použitými materiálmi a farbami. Zmeny sa však udiali pod povrchom. Novinkou je napríklad softvér ME 3.0, ktorý vylepšuje tepelný manažment akumulátora či účinnosť rekuperácie. Enyaq Coupé získal aj lepšie asistenčné systémy, napríklad prepracovaného parkovacieho asistenta, ktorý si pamätá parkovacie manévre a následne ich vie zopakovať.

2022 Škoda Enyaq Coupé iV interiér

Enyaq Coupé iV k prvým zákazníkom príde už v marci tohto roka, no najprv len vo verzii RS. Postupne sa do ponuky dostanú aj hierarchicky nižšie verzie. Ceny ešte nie sú oficiálne známe. Súdiac podľa štýlového dizajnu a výbornej techniky však niet pochýb o tom, že aj na našom trhu si nájde množstvo priaznivcov. Najmä vo verzii RS a v jedinečnej farbe Mamba totiž vyzerá fakt skvele! A, samozrejme, priplatiť si môžete aj za podsvietenú prednú masku. Už teraz sa teším na moment, keď si ho budem môcť naživo vyskúšať.