fbpx

Siedma generácia Golfu sa už pomaly ale isto chystá do dôchodku, Volkswagen sa ju však na záver rozhodol tak trochu okoreniť. Zobral už teraz perfektné GTI-čko a spravil z neho ešte väčšie delo, ktoré naozaj stojí za to!

Priznám sa, všetky tie odrody a výkonové verzie Golfov ma už dávnejšie začali nudiť. Všelijaké nové info o tom, ako Volkswagen pridal pár koní sem, pár newtonmetrov tam, koho by to len bavilo pravidelne sledovať? Tiež sa tak priznám k tomu, že samotný Golf GTI TCR mi tak trochu ušiel. V správnu chvíľu mi ho však pripomenul viedenský autosalón 2019, na ktorom zo všetkých modelov portfólia Volkswagenu, a to ich bolo naozaj neúrekom, vytŕčal asi najviac. V jeho prítomnosti som strávil nejakú tú dobu a po naštudovaní si všetkých faktov som si uvedomil, že toto auto by som z aktuálneho modelového radu Volkswagenu chcel asi najviac. Pozerajte, čo písmenká TCR robia z bežného GTI-čka…

volkswagen golf gti tcr 2019
volkswagen golf gti tcr 2019

286 koní na predok

golf gti tcr 2019

Volkswagen Golf GTI TCR bude, celkom prirodzene, stáť na úplnom vrchole hierarchie všetkých doterajších GTI-čiek. Kým bežný Golf GTI má výkon 230 koní, verzia Performance 245, model GTI TCR ich na predné kolesá posiela rovno 286! Keď to zaokrúhlime na 290, je to len o dvadsať koní menej, ako Golf R. A to už znie naozaj zaujímavo. Len pre úplnosť dodám, že zdrojom tohto výkonu je preplňovaný benzínový radový štvorvalec s objemom 2.0 litra, teda ten istý motor, ako pri bežnom GTI-čku, akurát mierne upravený. Áno, R-ko svojich 310 koní prenáša na cestu všetkými štyrmi kolesami, čo mu dáva nejaký ten náskok v šprintoch a výjazdoch zo zákrut. Na druhej strane si však nie som istý, či je pohon všetkých štyroch kolies zábavnejší ako čistá predokolka. Osobne by som sa asi viac zabavil s TCR-kovým GTI-čkom. Keď sme už pri tej rýchlosti v priamke, Golf GTI TCR na stovku vypáli za 5,6 sekundy, to už trochu zatlačí človeka do sedadla… 🙂

Manuál nebude

golf gti tcr 2019 interiér

Golf TCR dostanete iba so 7-stupňovou DSG prevodovkou, čo puristov určite zamrzí. Mrzuté je to o to viac, že práve GTI-čko bolo vždy tým šoférskejším Golfom, kým R-ko je zbraň na rovinky a semafory, pri ktorej automat až tak neprekáža. Čo už, menšia chybička na kráse. Slovko „krása“ vám však zaručene vyjde z úst, keď sa na TCR-ko pozriete zvonku. Dobre, nie je to až taká zásadná zmena voči bežnému GTI-čku, rozdiely si však všimnete hneď. Upúta najmä nový aerodynamický bodykit po celom obvode auta, môjmu oku ihneď ulahodil nápis „Akrapovič“ na koncovkách titánového výfuku, ktorý verím, že rovnako ulahodí aj ušiam po naštartovaní. Ó, a zabudnúť netreba ani na nové 19-palcové kolesá, ktoré sú síce za príplatok, ale vyzerajú famózne. Za nimi sa ukrývajú väčšie a silnejšie brzdy, mierne klesol aj podvozok, konkrétne o rovných 20 milimetrov.

golf gti tcr

Zmeny nastali aj vnútri, ale ako máte možnosť vidieť, nič špeciálne – nejaké to nové prešívanie, červený pásik na volante, nápis na koberčekoch… Veď to poznáte 🙂

Oplatí sa kúpiť?

volkswagen golf gti tcr 2019

Volkswagen Golf GTI TCR by mal začínať na cene okolo 38 000 eur, predávať sa oficiálne začína niekedy v tomto čase. S príplatkami, ktoré zahŕňajú napríklad tie pekné 19-palcové kolesá, sa pravdepodobne jemne prehupne cez 40 000 eurovú hranicu, čo sa už nebezpečne blíži k základnej cene nového R-ka. Ak by som si ale ja mal vybrať medzi R-kom a GTI TCR, neuvažoval by som ani sekundu – TCR-ko je krajšie, bude zábavnejšie a časom bude mať aj väčšiu hodnotu, keďže nejaká „masovka“ to určite nebude. Aby som to teda zhrnul, Golf TCR je po dlhej dobe konečne auto z dielne Volkswagenu, ktoré ma naozaj zaujalo. Bravó, Volkswagen!

Ako sa Volkswagen Golf TCR (ne)pozdáva vám? Podeľte sa s vaším názorom v komentároch!

Páčil sa ti článok? Sleduj Dominiccars aj na FB a už ti nič neutečie! 😉

One thought on “Volkswagen Golf GTI TCR – potrebuje tu niekto R-ko?”

Comments are closed.