fbpx

S menším zahanbením priznávam, že akcie Tuning nie je zločin som sa tento piatok zúčastnil po prvýkrát. A stihol som to len tak tak, kvôli nedostatku miesta organizátori upúšťajú od tradičného parkoviskového formátu a najbližšie akcie Tuning nie je zločin už budú pravdepodobne len na letisku. Ako to však vyzeralo v piatok na tradičnom parkovisku pri Tescu?

Tuning nie je zločin je akcia otvorená pre všetkých vlastníkov a milovníkov áut. Neplatí sa žiadne vstupné a prísť na ňu môžete na akomkoľvek aute. Osobne sa mi tento formát veľmi páči – na parkovisku pri Tescu sa tak blýskala všehochuť toho, čo automobilový priemysel prináša – od Felicií a Octavií 1.9 TDI, cez staré či nové Bavoráky, Nissany 370z, Imprezy, až po Nissany GTR, Audi R8, Ferrari 488 a legendy ako McLaren 720S a Mazda RX7. Plne sériové autá sa striedajú s poriadne (ne)legálne upravenými, lacné autá s poriadne drahými… A pomedzi to sa prechádza obrovské množstvo ľudí – vlastníkov áut, ale aj bežných fanúšikov, ktorí si prišli vychutnať atmosféru. Tá je famózna – taká tradičná zrazová. Z rôznych kútov počuť rev motorov, burnouty a cítiť vôňu spálených gúm a benzínu. Akurát, parkovisko pri Tescu s davmi ľudí už na bláznenie nestačí a tento rok sa ukázala aj jeho nedostatočná kapacita a veľa zaujímavých áut sa už do areálu nedostalo. Práve preto sa Tuning nie je zločin presúva na letisko. Zachytiť úžasnú atmosféru akcie na kameru sa stopercentne nedá, no povyberal som niekoľko piatkových „highlightov“ na aké-také načrtnutie, ako to na Tuning nie je zločin vlastne vyzerá…

(Ne)podarené burnouty…

Ako to už na takýchto akciách býva, väčšina majiteľov zadokoliek, ale aj predokoliek, poriadne prevetrala, alebo skôr dojazdila, pneumatiky. Niekomu to šlo, inému zas nie.

Až príliš obľúbený Nissan GTR R33

Z rôznych zrazov známy Nissan GTR R33 s pravostranným riadením zavítal aj na Tuning nie je zločin. Hneď sa stal veľmi obľúbeným a dostať sa k nemu bolo dosť ťažké. A keď naštartoval, jeho famózny zvuk sa rozliehal po celom parkovisku…

Nelegálne strieľajúci Seat Leon

Keď som sa približoval k žltému Seatu Leon, ktorý pľul do výfukov ako zmyslov zbavený, vravel som si, že celkom pekne to strieľa. Až kým nestrelil takú ranu, že zvyšok akcie som prežíval s nefungujúcim sluchom… 😀

„Uprdené“ Audi S5

Na Tuning nie je zločin zavítalo aj anglické Audi S5 s pravostranným riadením so zaujímavým zvukom, ktoré sa mne osobne až tak nepáči – je až príliš rezonujúci. Čo poviete?

Famózny McLaren 720S

Od piatkového Tuning nie je zločin som čakal všeličo, ale to, že z výfukov mi bude priamo do tváre dýchať sám veľký McLaren 720S, to by som nečakal ani v tom najlepšom sne. Krása!

Zlatý klinec v podobe Mazdy RX7

Milujem Mazdy. A keď sa logo Mazda objaví na legendárnej karosérii s vyklápacími svetlami a Wanklom pod kapotou, idem doslova vyskočiť z kože. Okolo Mazdy RX7 prekvapivo nebol príliš veľký ruch, mnoho ľudí totiž ani nevedelo, aká obrovská legenda im leží pod nosom. Len ja som z nej nevedel odlepiť oči. Och, a ten zvuk!

Vidíme sa na letisku!

Aby som si odpovedal na otázku z titulku článku – áno, akcie Tuning nie je zločin skutočne stoja za to! Piatok prekonal moje očakávania a teším sa na najbližšiu akciu, na ktorej dúfam nebudem chýbať. Najbližší Tuning nie je zločin sa bude konať 24. 8. 2019. na letisku v Dolnom Hričove, neďaleko Žiliny. Sledujte udalosť na Facebooku a najmä, zapíšte si ju veľkým písmom do svojho kalendára!

Krátka fotogaléria z piatkového Tuning nie je zločin

Pozri tiež:

4 thoughts on “Stojí akcia Tuning nie je zločin za to?”

Comments are closed.