fbpx

Aby pichliač lietal bokom? Však v takom prípade nič netrafí! Najnovší pichliač od Kie s prívlastkom GTS však triafa veľmi presne – priamo do srdca pravým motoristickým nadšencom. A to myslím, samozrejme, v dobrom.

Kia Stinger sa mi veľmi páči už od prvého oficiálneho predstavenia, ktoré prebehlo už takmer pred dvoma rokmi. To je celkom dávno, no Stingerov stále na cestách veľa nestretávam. To je veľká škoda, osobne totiž Stinger považujem za bezkonkurenčne najlepšie auto, aké Kia za celú svoju existenciu vyrobila. Vyzerá nádherne (pokiaľ si nekúpite naftovú verziu s divne vyzerajúcou dvojicou výfukov iba na jednej strane), môžete ho dostať so šesťvalcom a kopou moderných technológií. Ako celok je tak štýlovým, rýchlym a pohodlným šípom s drobnými športovými ambíciami. Nič pre pravoverných petrolheadov, no každého fanúšika áut poteší. Kia si však zrejme povedala, že chce svojím šípom trafiť aj nadšencov, ktorí vyžadujú niečo viac „špeci“. Tak na newyorský autosalón doniesla toto delo…

Vyzývavý zovňajšok

2019 Kia Stinger GTS
Kia Stinger GTS 2019

Sýta oranžová farba zaujme vždy, no na svete existuje len minimum áut, ktorým sa naozaj hodí. Stinger GTS však k tomuto minimu patrí a špeciálna oranžová farba „Federation“ nechá perfektne vyniknúť jeho krivkám, na ktoré sa ja osobne neviem vynadívať. Krása. Exteriér okrem farby neprináša v zásade nič nové, akurát mriežka „tigrieho nosa“, kryty spätných zrkadiel a rámiky výduchov po stranách auta sú z pravého karbónu. To sa v takejto kategórii áut často nevidí. Zaujímavým detailom je aj nápis „Stinger“ na veku batožinového priestoru, ktorý nahrádza logo Kia. Menšej zmeny sa dočkal aj interiér – volant a stredový panel Stingeru GTS je zabalený v pravej Alcantare. Chrumkavé! Inak je to bežný Stinger, ten je však sám o sebe tak dobrý, že sa ani nečudujem, že Kia na ňom nemala veľmi čo meniť.

Radšej bokom ako krokom

Kia Stinger GTS 2019 drift
Kia Stinger 2019 drift

Doteraz by sa mohlo zdať, že Stinger GTS v zásade ničím špeciálnym výnimočný nie je. No ešte chvíľku zadržte. To najlepšie sa totiž udialo pod karosériou. No nie pod prednou kapotou. Tam si brumká identický 3.3 litrový benzínový šesťvalec s dvoma turbami, aký nájdeme aj v bežnom Stingeri. Dokonca aj parametre má rovnaké – výkon 365 koní a krútiaci moment 510 Nm. A k tomu je spárovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je tiež navlas rovnaká, akú využíva bežný Stinger. Tak kde je tá zmena? Kým Stinger je k dispozícii buď s pohonom zadnej nápravy alebo všetkých štyroch kolies, najväčšou novinkou Stingeru GTS je nový pohon D-AWD. Písmenko „D“ má v tomto prípade veľmi zvučné vysvetlenie – Drift. Tiež mi nejde do hlavy, prečo sa Kia rozhodla spraviť práve z pomerne veľkého a ťažkého Stingeru drift beštiu, no všetko nasvedčuje tomu, že to bude fungovať.

3 režimy a samosvor

2019 Kia Stinger GTS motor
Kia Stinger GTS 2019

Áno, súčasťou nového pohonu D-AWD je aj plnohodnotný samosvorný diferenciál na zadnej náprave. Pohon D-AWD môže fungovať v troch režimoch – Comfort, ktorý posiela 60% výkonu na zadok, Sport, ktorý na zadok posiela 80% výkonu a Drift, ktorý dokáže zadným kolesám poslať plnú dávku 100% výkonu. V režime Drift sa upraví aj funkcia prevodovky, aby podržala zaradený stupeň a v tej najlepšej časti šmyku nepreradila. Samozrejme, upraví sa aj funkcia stabilizácie a trakčnej kontroly, auto tak bude schopné hádzať poriadne kvalitné drifty, no zároveň bude dbať na to, aby neskúsený vodič nezoznámil jeho nádherný lak so zvodidlami. Ak výhody pohonu AWD nepotrebujete, Kia Stinger GTS bude k dispozícii aj s pohonom čisto zadnej nápravy.

Limitka

Kia Stinger GTS 2019 interiér
Kia Stinger 2019 GTS

Ako sa dalo čakať, Kia Stinger GTS nebude žiadnym veľkosériovým modelom. Vyrobených bude len 800 kusov s cenou, ktorá by v Amerike mala začínať na 44 000 dolároch za verziu s pohonom zadných kolies a 46 500 dolároch za verziu s pohonom D-AWD. Na to, že je to limitovaná verzia so zaujímavými doplnkami, je to cena až prekvapivo nízka. Do predaja by sa mal Stinger GTS dostať ešte pred letom 2019. Uvidíme však, či sa nejaký kúsok vôbec dostane na Slovensko. Verím tomu, že raz áno a budem si ho môcť pozrieť na vlastné oči – ten pohľad totiž bude stáť za to. A som veľmi zvedavý na prvé testy, ako bude Drift mode fungovať v reálnych podmienkach na ceste. Nuž, nechajme sa prekvapiť.

Pozri tiež: