Automobilka Hyundai nedávno predstavila svoj nový kompaktný crossover ušitý na mieru pre Európu. Je ním model Bayon, ktorý si svojich potenciálnych zákazníkov chce získať jedinečným dizajnom, priestorným interiérom, bohatou ponukou bezpečnostných systémov a najširšou ponukou konektivity vo svojom segmente.
Spätosť s Európou dokazuje nový Hyundai Bayon aj svojím menom, ktoré dostal podľa mesta Bayonne ležiaceho na juhozápade Francúzska. Najviac nás však na novom prírastku do SUV rodiny Hyundai zaujímajú jeho vymoženosti a vlastnosti, ktorých je skutočne mnoho.
Ostro rezaný dizajn karosérie
V dizajne nového Hyundaiu Bayon prevládajú ostro rezané línie a výrazné prelisy karosérie. Masku tvorí tenká línia denných svetiel, ktoré plynulo prechádzajú do úzkej mriežky. Pod nimi je potom trojdielny svetlomet kombinovaný s prieduchmi, ktorý pri pohľade z bočnej strany auta pripomína bumerang. Celej maske dominuje mohutná mriežka chladiča a strieborný diel nárazníku. Bočnej strane vládne výrazný C stĺpik, pričom bočná línia ťahajúca sa od zadných dverí plynule nadväzuje na zadné bumerangové svetlomety, ktoré sú zasa vzájomne spojené tenkou linkou, čo vo výsledku opticky vozidlo ešte rozširuje. Na zadnej časti nechýba tiež strieborný diel nárazníku, navodzujúci dojem solídnosti a mohutnosti. Zákazníci si budú môcť vybrať z deviatich farieb, z ktorých niektoré bude možné kombinovať aj s čiernou strechou. Nový Hyundai Bayon bude štandardne obutý na 15″ plechových diskoch, vyššie výbavy počítajú s 16″ a 17″ zliatinovými diskami.
Priestranný interiér nabitý technológiami
Interiéru dominuje výrazný dekor, do ktorého línií boli integrované aj výduchy ventilácie vzduchu. Ten sa tiahne pozdĺž celej palubnej dosky. Cestovanie vám spríjemní aj ambientné osvetlenie. Interiér bude štandardne čierny s čiernym čalúnením. Ďalej si budete vyberať z kombinácií tmavej a svetlo šedej farby. K dispozícii bude 10,25″ digitálny kokpit spolu s 10,25″ multimediálnym systémom s navigáciou alebo 8″ systém Display Audio, ktorý bude podporovať Apple Car Play či Android Auto. V ponuke bude tiež funkcia Hyundai Bluelink, pomocou ktorej si budú môcť majitelia napr. skontrolovať uzamknutie, stav paliva či polohu auta.
Nebude chýbať ani bezdrôtové nabíjanie či prémiový audiosystém. Hyundai Bayon sa postará aj o vašu bezpečnosť. Pomáhať bude napr. asistent vedenia vozidla v jazdných pruhoch, systém autonómneho núdzového brzdenia, inteligentný tempomat, systém upozorňujúci na dianie za vozidlom či parkovací asistent. Veľkým plusom je aj priestor pre cestujúcich, a to ako na predných, tak aj na zadných sedadlách. Zadné sedadlá počítajú aj s možnosťou nastavenia sklonu operadiel. Batožinový priestor bude mať pri maximálne vzpriamených operadlách objem 411 litrov a vo výbave bude aj inteligentný kryt (plató) batožinového priestoru, ktorý sa prispôsobí sklonu operadiel tak, aby náklad nebolo vidno v akomkoľvek nastavení.
Ponuka motorizácií
Základnou motorizáciou bude atmosférický benzínový štvorvalec 1.2 MPi s výkonom 63 kW (84 k), spriahnutý s 5-st. manuálnou prevodovkou. Dostupný bude aj benzínový trojvalec 1.0 T-GDi s preplňovaním turbodúchadlom a výkonom 74 kw (100 k), ktorý bude možné kombinovať buď so 7-st. dvojspojkovým automatom, alebo 6-st. manuálom. V ponuke nechýbajú ani motory 1.0 T-GDi so 48V mild hybridnou technológiou, ktoré budú dostupné s výkonom 74 kW (100 k), resp. 89 kW (120 k) v prípade silnejšej verzie. Oba budú môcť byť spojné s inteligentnou 6-st. manuálnou prevodovkou iMT alebo 7-st. dvojspojkovým automatom. Pre 7-st. automatickú a 6-st. iMT prevodovku bude k dispozícii aj funkcia vyrovnávania otáčok, ktorá vyrovná otáčky motora a výstupného hriadeľa, aby bolo preradenie hladšie a športovejšie.
Zdroje a obrázky: Hyundai