fbpx

Nový Peugeot 308 bol dnes oficiálne predstavený širokej verejnosti. Podmanivý dizajn podtrhnutý úplne novým logom Peugeot nebude zďaleka najvýraznejšou zmenou. Nový Peugeot 308 je revolučný vo všetkých oblastiach. S najnovším multimediálnym a informačným systémom i-Connect Advanced v kombinácii so širokou ponukou pohonov je pripravený osloviť široké spektrum potenciálnych zákazníkov.

Na skutočnej individualizácii si nový Peugeot 308 zakladá, preto v ponuke nebude chýbať okrem plug-in hybridu aj tradičný benzínový či naftový motor.

Dynamicky elegantný exteriér

Peugeot pri návrhu novej 308-čky vsadil na rozšírený rázvor, vďaka ktorému poskytne cestujúcim nie len viac miesta, ale aj auto opticky predĺži. Karoséria plná prelisov je dynamická a pritom elegantná. Upútajú minimálne medzery medzi jednotlivými dielcami exteriéru, ktoré majú byť dôkazom precíznosti a honoru. Nový dizajn karosérie však plní dôležitú funkciu, ktorou je veľmi nízky aerodynamický odpor. Ten je podstatný pri maximalizácii kinetickej energie, čo v konečnom dôsledku ovplyvňuje spotrebu samotného vozidla.

Pri pohľade spredu vládnu maske typické „kly“, obsahujúce LED svetlomety, ktoré má nový Peugeot 308 už v základnej výbave. Svetlomety budú môcť byť vybavené aj Peugeot Matrix LED technológiou pre zvýšenie ich účinnosti. Prednej časti dominuje výrazná mriežka chladiča s množstvom chrómových pásikov, ktoré sa smerom k novému znaku zbiehajú a tak ho opticky zvýrazňujú. Zadné svetlá majú full LED technológiu s typickým svetelným popisom troch „pazúrov“. Peugeot 308 bude možné objednať v 7 farbách, akými sú napr. zelená Olivine, v ktorej je na ilustračných fotografiách.

Moderný interiér a Peugeot i-Cockpit

Modernizovaný interiér tradične kombinuje ergonómiu a technológiu s použitím kvalitných materiálov, ktoré dokopy tvoria nezameniteľný dizajn. Príjemnú atmosféru v interiéri umocní aj Ambientné LED podsvietenie s 8 rôznymi farbami. Podľa úrovne výbavy bude vnútro vozidla obložené plastovými či látkovými materiálmi, no v ponuke chýbať nebude ani Alcantara. Na hodnote budú mu pridávať aj doplnky z pravého lisovaného hliníku. Pohodlné sedadlá ponúknu aj možnosť pneumatického 8-bodového masážneho systému. Prístrojový štít bude od výbavy Active využívať 10-palcový digitálny displej Peugeot i-Cockpit, od výbavy GT bude navyše trojrozmerný. Páčkami na kompaktnom multifunkčnom volante bude možné meniť zobrazenia na displeji.

Nebude chýbať ani digitálny centrálny 10-palcový displej s vysokou mierou citlivosti, orientovaný na vodiča. Vybavený bude pokročilou navigáciou TomTom a príkazom „OK Peugeot“ spustíte jeho hlasové ovládanie. Zrkadlenie smartfónov bude bezdrôtové a prostredníctvom Bluetooth bude možné pripojiť až dva telefóny naraz. Rozširujúca sa stredová konzola ponúkne bezdrôtové dobíjanie smartfónov, dva USB-C sloty a množstvo odkladacích priestorov. Špeciálne pre nový Peugeot 308 bol vyvinutý aj jedinečný Focal Premium Hi-Fi audiosystém, tvorený 10 reproduktormi. Po praktickej stránke ponúkne nová 308-čka objem kufra 415 l, ktorý je po sklopení zadných sedadiel možné zväčšiť až na 1 323 l.

Pokročilé bezpečnostné systémy

V štandardnej výbave sa o vašu bezpečnosť na cestách a komfort postará celá plejáda systémov, napríklad rozšírené monitorovanie mŕtveho uhla, monitorovanie situácie za vozidlom, parkovací asistent, bezkľúčové ovládanie so senzorom priblíženia či zosilnené čelné plne vyhrievané sklo. Manévrovateľnosti pomôže 180-stupňová cúvacia kamera s vlastnou čistiacou tryskou. Kto si priplatí za vyššiu výbavu bude môcť dostať napríklad adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie s predkolíznym varovaním či aktívne varovanie pred vybočením z jazdného pruhu s korekciou smeru. Dokúpiť bude možné aj rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek či alarm s perimetrickou ochranou, ultrazvukovými snímačmi a funkciou Deadlock.

Široká paleta pohonov

Nový Peugeot 308 si zakladá na slobode pri voľbe pohonu, o čom vypovedá aj slogan „Power of Choice“. Zástancovia čistejšej mobility isto nepohrdnú dvomi verziami plug-in hybridného pohonu. Oba budú kombinované s trojvalcom PureTech. Slabšia verzia, označovaná HYBRID 180 e-EAT8 bude mať výkon spaľovacieho motora 110 kW (150 k), pričom elektromotor bude generovať 81 kW. Dojazd na elektrinu bude 60 km. Silnejšia, označovaná ako HYBRID 225 e-EAT8, bude mať spaľovací motor s výkonom 132 kW (180 k) kombinovaný s elektromotorom s 81 kW. Čisto elektricky potom prejde 59 km. Oba majú akumulátory s celkovou kapacitou 12,4 kWh. Štandardnou jednofázovou nabíjačkou zo zosilnenej zásuvky batériu nabijete za 3 h a 50 min. Z wall-boxu bude nabíjanie trvať 1 h a 55 min na plnú kapacitu. Nabíjať bude možné aj z bežnej zásuvky, a to za celkom 7 h a 5 min.

Pre milovníkov klasického pohonu tu bude benzínový trojvalec PureTech s výkonom 110 kW a manuálnou 6-st. prevodovkou, silnejší bude mať 130 kW a spriahnutý bude štandardne s 6-st. manuálom alebo na želanie s 8-st. automatom. Ponuku uzatvára štvorvalcový naftový motor BlueHdi s výkonom 130 kW. Ten bude spárovaný so 6-st. manuálom alebo na prianie s 8-st. automatom.

Zdroj a obrázky: Peugeot