fbpx
2024 Range Rover Velar D300 Dynamic HSE test recenzia skúsenosti

Range Rover je jedno z áut, ktoré by som chcel parkovať v mojej vysnenej garáži. A tak som veľmi rád, že konečne som dostal príležitosť podrobne otestovať populárny model tohto britského výrobcu, Velar s naftovým trojlitrom pod kapotou. A poviem vám, toto auto naozaj vie, ako chytiť človeka za srdce. A to nielen materiálmi, technológiami a unikátnym jazdným prejavom, ale dokonca aj spotrebou!

Range Rover Velar D300 Dynamic HSE

  • Rok výroby – 2024
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 2 000
  • Zdvihový objem motora – 2 997 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 6/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická, 8 stupňov
  • Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
  • Maximálny výkon – 221 kW pri 4000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 650 Nm pri 1500 – 2500 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 230 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 6,5 s

Otáčky motora na diaľnici

  • Otáčky motora pri 130 km/h – 1750 ot/min

Hlučnosť

  • Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 66 dB

Spotreba

  • Nameraná spotreba mesto – 11 l/100 km
  • Nameraná spotreba okresné cesty – 5,2 l/100 km
  • Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,5 l/100 km
  • Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5,8 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 7,2 l/100 km
  • Objem palivovej nádrže – 68 l
  • Emisie CO2 – 188 – 202 g/km
  • Emisná norma – EURO 6d

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4797 mm
  • Šírka – 2041 mm
  • Výška – 1678 mm
  • Rázvor – 2874 mm
  • Rozchod vpredu – 1643,6 mm
  • Rozchod vzadu – 1662,8 mm
  • Svetlá výška – 205 – 252 mm
  • Batožinový priestor min. – 552 l
  • Batožinový priestor max. – 1798 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 2203 kg
  • Celková hmotnosť – 2710 kg

Plusy

  • veľmi dobré predné svetlomety
  • praktický kufor
  • príjemný posed na zadných sedadlách
  • výborné predné sedačky
  • skvelý infotainment
  • veľa možností a nastavení pre jazdu v teréne
  • veľmi dobrý vzduchový podvozok
  • vynikajúce odhlučnenie
  • príjemný prejav motora a prevodovky
  • pri pokojnej jazde až prekvapivo nízka spotreba

Mínusy

  • vyhrievanie čelného skla riešené drôtikmi, nie priehľadnou fóliou 

Ceny

  • Základ – 71 148 € 
  • Testovaná verzia – 108 206 €

Fotogaléria Range Rover Velar D300 Dynamic HSE

2024 Range Rover Velar D300 Dynamic HSE test recenzia skúsenosti
2024 Range Rover Velar D300 Dynamic HSE test recenzia skúsenosti
2024 Range Rover Velar D300 Dynamic HSE test recenzia skúsenosti
2024 Range Rover Velar D300 Dynamic HSE test recenzia skúsenosti
2024 Range Rover Velar D300 Dynamic HSE test recenzia skúsenosti
2024 Range Rover Velar D300 Dynamic HSE test recenzia skúsenosti interiér
2024 Range Rover Velar D300 Dynamic HSE test recenzia skúsenosti interiér
2024 Range Rover Velar D300 Dynamic HSE test recenzia skúsenosti interiér
2024 Range Rover Velar D300 Dynamic HSE test recenzia skúsenosti kufor
2024 Range Rover Velar D300 Dynamic HSE test recenzia skúsenosti interiér