Range Rover je jedno z áut, ktoré by som chcel parkovať v mojej vysnenej garáži. A tak som veľmi rád, že konečne som dostal príležitosť podrobne otestovať populárny model tohto britského výrobcu, Velar s naftovým trojlitrom pod kapotou. A poviem vám, toto auto naozaj vie, ako chytiť človeka za srdce. A to nielen materiálmi, technológiami a unikátnym jazdným prejavom, ale dokonca aj spotrebou!
Range Rover Velar D300 Dynamic HSE
- Rok výroby – 2024
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 2 000
- Zdvihový objem motora – 2 997 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 6/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická, 8 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 221 kW pri 4000 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 650 Nm pri 1500 – 2500 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 230 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 6,5 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 1750 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 66 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 11 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,2 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,5 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5,8 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 7,2 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 68 l
- Emisie CO2 – 188 – 202 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4797 mm
- Šírka – 2041 mm
- Výška – 1678 mm
- Rázvor – 2874 mm
- Rozchod vpredu – 1643,6 mm
- Rozchod vzadu – 1662,8 mm
- Svetlá výška – 205 – 252 mm
- Batožinový priestor min. – 552 l
- Batožinový priestor max. – 1798 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2203 kg
- Celková hmotnosť – 2710 kg
Plusy
- veľmi dobré predné svetlomety
- praktický kufor
- príjemný posed na zadných sedadlách
- výborné predné sedačky
- skvelý infotainment
- veľa možností a nastavení pre jazdu v teréne
- veľmi dobrý vzduchový podvozok
- vynikajúce odhlučnenie
- príjemný prejav motora a prevodovky
- pri pokojnej jazde až prekvapivo nízka spotreba
Mínusy
- vyhrievanie čelného skla riešené drôtikmi, nie priehľadnou fóliou
Ceny
- Základ – 71 148 €
- Testovaná verzia – 108 206 €