fbpx

Po elektrickej dodávke e-Partner predstavuje Peugeot aj jeho “civilnú” verziu: e-Rifter. Postavený je na platforme EMP2 (Efficient Modular Platform), ktorá je prispôsobená elektrickému i spaľovaciemu motoru. Zhodnú platformu využíva aj Citroen e-Berlingo, Opel Combo-e či už spomínaný e-Partner.

Nový Peugeot e-Rifter má prísť na trh v druhej polovici tohto roka a počíta s dojazdom 280 km podľa cyklu WLTP, čo je o 5 km viac ako jeho dodávková verzia e-Partner. Opäť bude ponúkaný v štandardnej (5-miestnej) verzii s dĺžkou 4,4 m a predĺženej (7-miestnej) verzii s dĺžkou 4,75 m.

Pohonné ústrojenstvo a jazdné režimy

Pohonné ústrojenstvo nového e-Rifteru je tvorené elektromotorom a invertorom (meničom napätia jednosmerného a striedavého prúdu). Elektromotor je prispôsobený väčšej záťaži vozidla a počíta aj s ťahaním prívesu o hmotnosti 750 kg. V najvýkonnejšom režime Power sľubuje výkon 100 kW (134 k) a ponúkne 210 Nm. Zrýchlenie z 0-100 zvládne za 11,2 s a ručička tachometru sa zastaví na hodnote 130 km/h. K dispozícii budú ešte dva ďalšie jazdné režimy: Eco (60 kW/80 k, 190 Nm), vhodný pre tých, ktorý chcú maximalizovať dojazd a jazdiť kľudne alebo Normal (80 kW/107 k, 210Nm), vhodne kombinujúci optimálny výkon s dojazdom. Vybavený bude tiež dvoma režimami rekuperácie: mierna bude vozidlo brzdiť rovnako ako pri spaľovacom motore, vyššia bude rekuperovať energiu do batérie výraznejšie a brzdný účinok bude preto intenzívnejší.

Batéria a dobíjanie

Pre obe verzie bude dostupná lítium-iónová batéria, tvorená 18 modulmi o celkovej kapacite 50 kWh. Moduly sú chladené kvapalinou, vďaka čomu bude zabezpečená vyššia životnosť batérie. V závislosti na verzii poskytne nový Peugeot e-Rifter dojazd 280 km v cykle WLTP. Akumulátor bude možné nabíjať štandardne jednofázovým prúdom 7,4 kW, ktorým ho dobijete za 7,5 h. Kto si priplatí dostane nabíjanie trojfázovým prúdom 11 kW, ktorým automobil dobijete za 5 hodín. Pomocou rýchlonabíjacej stanice dobijete akumulátor na 80% za 30 minút. Nabíjať bude samozrejme možné aj doma z bežnej zásuvky, čo potrvá z 0 na 100% cca 15 hodín.

Komfort a asistenčné systémy

Peugeot e-Rifter ponúkne okrem batožinového priestoru o veľkosti 775 l cestujúcim vysoký cestovný komfort, čomu napomáha čistý dizajn prehľadnej prístrojovej dosky. Po sklopení zadných sedadiel priestor narastie až na 4000 l. O pohodlie sa najmä v zimných mesiacoch postará dvojica výkonných ohrievačov (2 x 5 kW) a spolu s vyhrievaním sedadiel vám spríjemnia cestu v chladnom počasí. Pomocou aplikácie MyPeugeot bude možné napr. prednastaviť teplotu, na ktorú treba auto vykúriť. Chýbať nebude ani skupina bezpečnostných systémov, akými sú napr. sledovanie jazdných pruhov, automatické núdzové brzdenie či systém Advanced Grip Control, napomáhajúci jazde na nespevnenom povrchu. Vrcholom ponuky bude samozrejme verzia GT so špecifickými prvkami interiéru, digitálnym kokpitom a 10-palcovým displejom s možnosťou pripojenia Apple CarPlay alebo Android Auto.

Zdroje a obrázky: Peugeot