Kia Sorento je jedno z mojich najobľúbenejších väčších SUV. Prednedávnom prešlo modernizáciou a tak som sa rozhodol, že si trochu pripomeniem, prečo ho mám tak rád. A musím povedať, že ma zas raz poriadne prekvapilo! Ponúka výbavu, ktorú nájdete aj v mnohých prémiových SUV, ktoré sú 2x tak drahé a zároveň je poriadne praktické. S akými spotrebami dokáže jazdiť a bude vhodnou voľbou aj pre vás? Sledujte podrobný videotest!
Kia Sorento 2.2 CRDi 4×4
- Rok výroby – 2024
- Generácia vozidla – 4.
- Najazdené kilometre – 11 200
- Zdvihový objem motora – 2 151 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická dvojspojková, 8 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 142 kW pri 3800 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 440 Nm pri 1750 – 2750 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 201 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,7 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 2020 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 67,5 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 7 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,2 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,3 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 5,7 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,7 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 67 l
- Emisie CO2 – 169 – 174 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4815 mm
- Šírka – 1900 mm
- Výška – 1700 mm
- Rázvor – 2815 mm
- Rozchod vpredu – 1637 mm
- Rozchod vzadu – 1647 mm
- Svetlá výška – 176 mm
- Batožinový priestor min. – 608 l
- Batožinový priestor max. – 1996 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1929 kg
- Celková hmotnosť – 2600 kg
Plusy
- veľký a dobre využiteľný kufor
- dostatok miesta a super komfort na sedadlách v 3. rade
- skvelá nastaviteľnosť sedadiel v 2. rade
- výborný infotainment
- super ergonómia ovládania v interiéri
- vynikajúco naladená automatická prevodovka
- príjemný prejav motora
- kopec moderných technológií a prvkov výbavy
Mínusy
- klavírne lakované plasty na stredovej konzole majú tendenciu vŕzgať
- ambientné osvetlenie interiéru je len vpredu, vzadu chýba
Ceny
- Základ – 51 990 €
- Testovaná verzia – 60 780 €