fbpx

Priznám sa, značku ALPINA aktívne nesledujem. No asi by som mal čím skôr začať. Nová ALPINA B7 totiž krásne ukazuje, ako dokáže pár dobre cielených úprav spraviť z bežnej sedmičky razom auto s úplne odlišným charakterom.

Modernizované BMW radu 7 sa nám predstavilo len nedávno, no každý si na ňom hneď všimol len tie ozrutánske ľadvinky a iné zmeny ostali nepovšimnuté. Pravdu povediac, ani ich nejako veľa nie je. Po tom, ako silné návaly rôznych komentárov a MEMEčiek viažucich sa práve k veľkým ľadvinkám pomaly prešli, ALPINA v tichosti predstavila svoju upravenú verziu modernizovanej Sedmy. Ako inak, volá sa B7 a oproti bežnej Sedmičke prináša pár zaujímavých zmien. A to nielen technologických a exteriérových, ale tak, ako to ALPINA veľmi dobre vie, aj charakterových. Opakujem to už druhýkrát, no neskutočne ma fascinuje, ako pár jemných úprav dokáže zmeniť môj celý pohľad na toto auto. Aké zmeny sú to v tomto prípade?

Decentné úpravy a sexi zadok

Alpina B7 2019
Alpina B7 2019

ALPINA nie je žiadna nevkusná tuningová dielňa, ale decentný úpravca BMW. V takom duchu sa nesú aj dizajnové úpravy, ktorými Sedma prešla. Neznalý človek by ju možno ani nerozoznal od bežného sedmičkového BMW. Jemné úpravy však nájdeme po celom obvode auta, od upraveného predného nárazníka, cez prahy dverí, až po zadný nárazník. Práve na zadku sú rozdiely voči bežnej Sedme najviditeľnejšie, nájdeme tu decentný difúzor, zvýraznenú odtrhovú hranu kufra a najmä efektné 4 koncovky výfukov, ktoré by mali ponúknuť aj lepší zvuk. Musím povedať, že tento zadok vyzerá naozaj perfektne a osobne sa mi páči o dosť viac ako zadok bežnej Sedmy. A, samozrejme, všimnete si určite charakteristické 21 palcové disky kolies ALPINA CLASSIC z ľahkých zliatin, čo znižuje ich hmotnosť až o 20%. Osobne ma však zaujala jedna vec – obuté sú na nich pneumatiky Michelin, ktoré však nevyužívajú technológiu run-flat, aby bol zaistený vyšší komfort.

Zatlačí aj rozmazná

Alpina B7
Alpina B7 motor

Ako to už býva zvykom, ALPINA B7 sa môže pochváliť aj vylepšeným výkonom a technológiami. O pohon sa stará 4.4 litrový benzínový 8-valec s dvomi turbami, ktorý BMW označuje ako 750i. V prípade ALPINY má však tento motor o 54 milimetrov väčší priemer turbodúchadiel a tlačí až 600 koní a 800 Newtonmetrov. Maximálny krútiaci moment je dostupný od 2000 po 5000 ot/min, čo zaručuje okamžitú reakciu na plyn. Tú ešte umocňuje vylepšená a zosilnená športová 8-stupňová automatická prevodovka, ktorá dostala nový softvér ALPINA SWITCH-TRONIC. Poháňané sú všetky štyri kolesá, aj systém xDrive bol však prekalibrovaný, aby s vylepšenou prevodovkou a zvýšeným výkonom tvoril jeden harmonický celok. Nezaostáva ani vzduchové odpruženie s aktívnymi stabilizátormi, ktoré obmedzujú nakláňanie v zákrutách. V športovom režime sa dokáže podvozok znížiť o 15 milimetrov, pri rýchlostiach do 32 km/h sa zas dokáže zdvihnúť o 20 milimetrov a zaistiť lepšiu prejazdnosť. ALPINA B7 tak vie byť extrémne komfortná, decentne športová a praktická zároveň.

7 verzus B7

Alpina B7 interiér
Alpina B7 interiér

Viete, čo ma prekvapilo? Že ALPINA neupravuje autá BMW len po stránke dizajnu a výkonu, ale v prípade 7-čky upravili aj jej komfortné aspekty. Okrem tradičného luxusu a asistenčných systémov bežného BMW 7 prináša ALPINA naviac aj pár luxusných ručne vyrábaných detailov a dokonca sa chváli tým, že vylepšila aj odhlučnenie kabíny. Tak sa teda pýtam, či by som vlastne mal dôvod kupovať si BMW 7, keď si môžem „trochu“ priplatiť a mať ALPINU B7 s vyšším výkonom a krajším dizajnom. Ľuďom, ktorí chcú bežné BMW 7 sú ale tieto veci asi ukradnuté. Je mi tak jasné, že ALPINA B7 je autom, ktoré sa zacieľuje na mimoriadne úzku cieľovú skupinu. No stojí naozaj za to. Mimochodom, dostupná je len vo dvoch metalických farbách – modrej alebo zelenej. Jedno krajšie ako druhé. Akurát bude pekelne drahá, no verím, že raz sa mi ju podarí zahliadnuť naživo na ceste. No pravdepodobnosť tohto nevídaného úkazu je asi tak vysoká ako to, že dnes mi pristane na balkóne čierny bocian…

Pozri tiež:

Zdroj a obrázky – Alpina, Press-Bmwgroup

One thought on “ALPINA B7 – napumpovaný pitbul s veľkým nosom”

Comments are closed.