fbpx

Kto nepozná firmu ABT, nemôže sa považovať za správneho autičkára. Rukami tejto nemeckej tuningovej spoločnosti už prešlo veľmi veľa Audín, no RS5-R podľa mňa zo všetkých vytŕča najviac. Čím je taká zaujímavá?

Ponuka a fungovanie tuningovej firmy ABT sa mi veľmi pozdáva. Upraviť si u nich môžete nechať prakticky akékoľvek auto VW koncernu. Keď hovorím akékoľvek, myslím naozaj akékoľvek – aj Škodu Citigo alebo Seat Alhambru. Samozrejme, nie pre všetky autá ponúka ABT rovnako široké možnosti tuningu. Najlepšie možnosti sú práve pri športových autách, možno ste už videli nejaký ten Volkswagen Golf R ABT a rôzne RS-ové ABT Audiny. Firma ABT ponúka v zásade dve možnosti úpravy auta. Pre každého, kto si chce nechať upraviť svoje auto z VW koncernu, ponúka rôzne balíky navýšenia výkonu, aerodynamické prvky, výfuky, kolesá a úpravy podvozku, Sami si môžete nakonfigurovať, čo z ponuky úprav na auto chcete a čo nie. Druhou možnosťou sú špeciálne projekty, ktoré si firma ABT organizuje sama. V rámci týchto projektov zásadne upraví nejaké auto a následne ho vo veľmi limitovanej sérii predáva. A presne z takej série pochádza aj toto brutálne Audi RS5-R.

Chrumkavý dizajn

ABT Audi RS5-R
Audi RS5-R ABT

Samotná nová RS-5-ka vyzerá famózne a považujem ju za jednu z najkrajších Audín všetkých čias. ABT tak už z takmer dokonalého auta spravilo ešte dokonalejšie auto, na ktorom by som osobne vôbec nič nemenil. Ako prvé zaujmú asi 21-palcové kolesá, ktoré nahrádzajú pôvodné 19-palcové zo sériovej RS-5-ky. Rôzne doplnky po obvode auta sú zväčša karbónové, čo autu dodáva ďalšiu agresivitu naviac. Pridaný bol mohutný predný „lip“, upravená mriežka chladiča a pár ďalších doplnkov. Prehliadnuť sa nedajú výduchy v predných blatníkoch, decentný karbónový zadný spojler a krásne výrazné 4 koncovky výfukov. Takto má vyzerať poriadne Audi RS5!

„Zakarbónovaný“ interiér

Audi RS5-R ABT interiér
ABT Audi RS5-R interiér

Karbónovanie motoru nie je žiaduci jav, no poriadne „zakarbónovanie“ interiéru je už iná káva. Prakticky v pridaní karbónu na všetky možné aj nemožné miesta spočívajú najhlavnejšie zmeny v interiéri. Inak je to až na pár detailov bežná RS-5-ka.

Parametre superšportu

ABT Audi RS5-R

Najhlavnejšie zmeny sa udiali, samozrejme, pod touto nádhernou karosériou. Výkon sériového 2.9 litrového biturbo V6 motora narástol o 80 koní a o 90 Nm narástol aj krútiaci moment. Audi RS5-R sa tak môže pochváliť výkonom 530 koní a 690 Nm, čo sú naozaj úctyhodné čísla. Po takejto výkonnostnej úprave zrýchli RS-5-ka z 0-100 za 3.6 sekundy namiesto pôvodných 3.9 sekúnd a maximálka bola zvýšená na 280 kilometrov za hodinu. Mňa osobne ale najviac teší skutočnosť, že tento motor dá o sebe okoliu pekne vedieť cez upravený ABT tlmič výfuku a 4 karbónové koncovky s priemerom 102 milimetrov. Úprav sa dočkal aj podvozok, na ktorý pribudli športové stabilizátory a tlmiče s nastaviteľnou výškou, ktoré pomôžu udržať túto beštiu na ceste.

Len 50 kusov…

Audi RS5-R ABT

Už pri firme ALPINA, ktorá upravuje autá bavorského konkurenta Audiny, som sa rozjímal nad tým, ako dokáže pár dobre cielených úprav razom zmeniť charakter celého auta. Rovnaká situácia nastáva aj pri Audi RS5-R od ABT. Vizuálne zmeny nie sú nejako zásadne veľké, no sú veľmi dobre cielené a ako celok pôsobia perfektne. Dodávajú sériovej RS-5-ke nový, drsnejší image. A technologické zmeny tiež stoja za to. Áno, z dielne ABT už vyšlo veľmi veľa rôznych RS6-tiek a ďalších zaujímavých Audín, no túto RS5-ku považujem za zatiaľ najkrajší výtvor ABT. No má jednu chybičku krásy – vyrobených je len 50 kusov. Dostať sa tak k jednej je veľmi náročné a keď sa k nej už dostanete, zaplatíte za ňu poriadny balík peňazí. No na druhej strane to však budú jedny z najkrajšie investovaných peňazí vo vašom živote…

Pozri tiež:

Zdroj a obrázky – ABT

One thought on “ABT Audi RS5-R – najlepšia ABT Audina všetkých čias?”

Comments are closed.