Napriek tomu, že Volkswagen príchod kabrio verzie T-Roca avizoval už nejakú tú dobu, málokto mu dával reálne nádeje. No Volkswagen prekvapil a T-Roc Cabriolet skutočne pôjde do výroby. Verejnosti bude prvýkrát predstavený už na frankfurtskom autosalóne v septembri tohto roka.
Emisné normy tlačia automobilky do kúta, čo je mimoriadne viditeľné práve v posledných mesiacoch. Prečo práve touto informáciou začínam predstavenie T-Rocu Cabriolet? Nuž, vplyvom násilných emisných noriem sú aj najväčšie automobilky nútené škrtať viacero modelov svojho portfólia. Také Audi uvažuje nad zrušením modelu A7 či A8, ktoré nahradí hybridnými alebo elektro verziami, R8-čka s hlučnými spaľovacími motormi to má tiež zrátané. A podobné škrtanie ohlasujú aj mnohé ďalšie automobilky. Práve preto ma tak prekvapuje, že Volkswagen v dobách škrtov uvádza do predaja takýto rýdzo imidžový model. O to viac si ho za to cením. Kategória SUV kabrioletov je pomerne špecifická a ktokoľvek do nej vstúpi, väčšinou neuspeje. Pamätáte si napríklad na Nissan Murano Cabrio? Videli ste niekedy naživo v premávke Range Rover Evoque Cabrio? Som preto veľmi zvedavý, ako úspešný T-Roc Cabriolet bude, no o jeho slušných predpokladoch na úspech niet pochýb.
Skvelý základ
Volkswagen T-Roc považujem za jeden z najkrajších moderných Volkswagenov. Keď som dávnejšie odfotil jeden z prvých T-Rocov na Slovensku a postol ho na Instagram Dominiccars, dostal som na neho veľa pozitívnych ohlasov. Na verziu Cabrio je tak skvelým základom. Dostupný bude len s plátenou strechou, ktorej sťahovanie bude plne elektronické a fungovať bude do rýchlosti 30 km/h. Páči sa mi, že roll-over tyče, teda oblúky nad sedadlami, ktoré chránia hlavy posádky pri prevrátení, nie sú fixné a T-Roc Cabriolet má pri stiahnutej streche veľmi uhladené línie. Na ochranu posádky však bude využívať elektronicky výsuvné roll-bary, ktoré sa pri riziku prevrátenia v rámci desatinky sekundy vysunú. Samotný exteriér sa od dizajnu klasického T-Rocu nelíši, Cabriolet bude dostupný len vo výbavách Style a R-Line so slušnými možnosťami individualizácie. Najmä vo výbave R-Line vyzerá neskutočne chrumkavo. Tak, ako sa na imidžový SUV kabriolet patrí.
Len benzín. A tak to má byť!
Nemám rád kabriolety s naftovými motormi. Kabriolet je predsa auto, v ktorom si užívate jazdu, nie v ktorom šetríte náklady. Preto ma veľmi teší, že Volkswagen je T-Rocu Cabriolet ochotný namontovať pod kapotu len benzínové motory. Buď 1.0 litrový trojvalec s výkonom 115 koní, alebo 1.5 litrový štvorvalec so 150 koňmi. Poháňané sú, samozrejme, predné kolesá a dostupné budú dve prevodovky – 6-stupňový manuál alebo 7-stupňové DSG-čko. Mimochodom, Volkswagen prehlasuje, že na karosérii T-Rocu Cabriolet spravil viacero úprav na zvýšenie jej tuhosti. Je tak celkom možné, že si v ňom budete môcť užiť aj akú-takú športovú jazdu bez nepríjemného krútenia karosérie.
Pre koho je určený?
T-Roc Cabriolet je veľmi špecifické auto. Ak sa pýtate, pre koho je určený, pravdepodobne nie ste cieľová skupina pre toto auto. T-Roc Cabriolet proste musíte chcieť. Neriešite pri ňom objem kufra či priestor na malých zadných sedadlách. Proste si ho kúpite. Dostanete veľmi originálne a štýlové auto, predsa len, SUV-kabrioletov je na Slovensku snáď menej ako superšportov. Výbava T-Rocu cabriolet je prakticky zhodná s klasickým T-Rocom, môžete do neho dostať digitálny Active Info Display s 11.7 palcovou obrazovkou a 8-palcový displej infotainmentu. Integrovaná eSIM karta sa stará o to, že auto môže byť stále online a prijímať údaje o aktuálnej premávke. T-Roc Cabriolet je jednoducho štýlovka plná moderných vymožeností. Som rád, že Volkswagen takéto auto bude vyrábať a teším sa na moment, keď ho prvýkrát uvidím naživo na ceste. A cena? V Nemecku by mala začínať niekde na úrovni 26 000 eur.
Pozri tiež:
Zdroj a obrázky – Volkswagen