Ako funguje auto za 400€? Test Jazdenky Volkswagen Polo 3. gen

Ako funguje auto za 400€? Test Jazdenky Volkswagen Polo 3. gen

Po veľmi dlhom čase som sa opäť dostal za volant super-lacného auta. Na vlastnej koži som si vyskúšal Volkswagen Polo 3. generácie z roku 1996 za 400€ a v tomto teste/”neteste” sa vám pokúsim odpovedať na častú otázku, či takto lacné auto dokáže vlastne spoľahlivo fungovať.

Technické parametre

  • Rok výroby – 1996
  • Generácia vozidla –  3. (facelift v roku 1999, testované auto ešte spred faceliftu)
  • Najazdené kilometre – 189 000
  • Zdvihový objem motora – 1390 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/2 (radový, atmosférický)
  • Prevodovka – manuálna, 5 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 44 kW pri 4700 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 116 Nm pri 3000 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 160 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 14,9 s
  • Nameraná spotreba mesto – 8.7 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 6.8 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 7.2 l/100 km
  • Emisie CO2 – N.Ú. g/km
  • Emisná norma – N.Ú.

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 3721 mm
  • Šírka – 1661 mm
  • Výška – 1420 mm
  • Rázvor – 2400 mm
  • Rozchod vpredu – 1392 mm
  • Rozchod vzadu – 1400 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 245 l
  • Batožinový priestor max. – 975 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 910 kg
  • Užitočné zaťaženie – 497 kg
  • Celková hmotnosť – 1450 kg

Plusy

  • aj po tých rokoch kvalitne pôsobiaci interiér
  • pomerne objemný kufor
  • dobrý posed – vzadu aj vpredu
  • plne pojazdné auto za 400€

Mínusy

  • žiadne odkladacie priestory na zadných sedadlách
  • málo odkladacích priestorov vpredu
  • hlboký kufor – príliš vysoká nakladacia hrana
  • katastrofálne riadenie
  • chod radiacej páky vyžaduje zvyk
  • tupý ťah motora
  • na otvorenie kufra potrebujete vždy kľúč od auta
  • extrémne mäkký podvozok – veľké náklony v zákrutách

Spoľahlivosť

Volkswagen Polo tretej generácie je význačné veľmi slušnou spoľahlivosťou. Veľmi spoľahlivé sú prakticky všetky benzínové motory a podobne sú na tom aj nafťáky. Auto ako celok má minimum elektroniky, nemá sa tak na ňom ani čo pokaziť. Pri takto starom a lacnom aute treba počítať len s výmenou spotrebného materiálu – bŕzd, častí náprav a podobne. Opravy sú však jednoduché, lacné a väčšinu z nich zvládnete doma v garáži. Snáď najväčším nepriateľom Pola 3. generácie je hrdza. Tá sa vyskytuje najmä na prahoch a lemoch blatníkov, neraz však zavíta aj na ďalšie miesta karosérie. Za spoľahlivosť dostáva Volkswagen Polo 3. generácie 8/10 bodov.

Záver

Pri množstve mínusov, ktoré som v tomto teste spomenul, by ste asi čakali, že na záver tomuto autu vynadám a odhovorím vás od kúpy niečoho podobného. Opak je však pravdou. Pri teste Pola som sa opäť utvrdil v tom, že mám veľmi rád staré autá. Pod kapotou majú mimoriadne jednoduchú techniku, nemajú takmer žiadnu elektroniku, no zároveň majú charakteru na rozdávanie. A toto sa mi fakt páči! Najlepšia je pritom skutočnosť, že takto skvelé auto môžete zohnať v slušnom stave za cenu menej ako 500€!

Áno, musíte spraviť nejaké kompromisy. Auto za túto cenu bude mať nejakú tú hrdzu na typických miestach a zvonku možno nebude vyzerať úplne lákavo. Keď mu však dáte potrebnú lásku a starostlivosť, môžete z neho opäť spraviť krásne lesklé auto, na ktoré budete hrdí. Pri výbere si dávajte najväčší pozor na množstvo hrdze. Povrchová hrdza je v pohode, s niekoľkými základnými nástrojmi ju viete jednoducho zbrúsiť, postihnuté miesto opraviť a nalakovať. Situácia je horšia pri kompletnom prehrdzavení, teda väčších dierach v prahoch a lemoch. Oprava takejto hrdze už veru jednoduchá nie je.

Testované Polo 3. generácie ma dostalo svojím charakterom. Všetky spomínané nevýhody som vnímal ako súčasť auta a v konečnom dôsledku mi ani veľmi neprekážali. Jedine to riadenie by som asi nikdy “nerozdýchal”, to je fakt hrozné. Inak sa jedná o mimoriadne solídne auto, ktoré vydrží ešte dlho slúžiť. Teda, kým ho STK alebo EK definitívne nepochová. Verím však, že pri dobrej starostlivosti sa mu to tak skoro nestane.

Tak vidíte, plne funkčné auto za 400 eur sa skutočne dá zohnať. Ak nad kúpou niečoho podobného uvažujete, choďte smelo do toho! Pred kúpu odporúčam prečítať si článok – Najlepšie lifehacky pri kúpe jazdeného auta, kde som spísal niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu vybrať dobré jazdené auto. A čo dodať k Polu na záver? Či sa vám to páči či nie, ja ho mám naozaj rád a celkovo mu dávam 9/10 bodov. Už len za ten pomer ceny a hodnoty, ktorú za svoje peniaze dostanete.

Volkswagen Polo 3. gen test recenzia skúsenosti
Volkswagen Polo 3. gen test recenzia skúsenosti
Volkswagen Polo 3. gen test recenzia skúsenosti
Volkswagen Polo 3. gen test recenzia skúsenosti
Volkswagen Polo 3. gen test recenzia skúsenosti
Volkswagen Polo 3. gen test recenzia skúsenosti
Volkswagen Polo 3. gen test recenzia skúsenosti
Zdieľať na Facebooku

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *