Po dlhé roky som nevedel porozumieť tomu, pre koho je vlastne Škoda Rapid určená a aké je jej miesto v modelovom rade Škodovky. Tento test jazdenky mi však jasne ukázal, aká je Škoda Rapid v skutočnosti a čo všetko prináša. Takéto boli moje pocity…
Technické parametre
- Rok výroby – 2014
- Generácia vozidla – 1. (2012 – dodnes, facelift v roku 2017)
- Najazdené kilometre – 180 000
- Zdvihový objem motora – 1598 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – manuálna, 5 stupňov
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 66 kW pri 4200 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 230 Nm pri 1500-2500 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 182 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 11,9 s
- Nameraná spotreba mesto – 5,5 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 5.0 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,2 l/100 km
- Emisie CO2 – 114 g/km
- Emisná norma – EURO 5
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4483 mm
- Šírka – 1706 mm
- Výška – 1461 mm
- Rázvor – 2602 mm
- Rozchod vpredu – 1457 mm
- Rozchod vzadu – 1494 mm
- Svetlá výška – 136 mm
- Batožinový priestor min. – 550 l
- Batožinový priestor max. – 1490 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1265 kg
- Užitočné zaťaženie – 460 kg
- Celková hmotnosť – 1725 kg
Plusy
- veľa priestoru na nohy na zadných sedadlách + príjemné sedadlá vzadu
- veľký kufor
- kvalitné spracovanie interiéru
- slušný ťah motora
- príjemná spotreba
- dobré jazdné vlastnosti
Mínusy
- chýbajú priehradky/simply clever riešenia v kufri
- iba vodičovo okno má automatický dojazd
Spoľahlivosť
Škoda Rapid je aj po 180 000 odjazdených kilometroch veľmi spoľahlivé a solídne auto. Pri kúpe je lepšie vyhnúť sa benzínovým motorom do roku 2014, tie mali ešte problémové reťazové rozvody. Naftové motory sú spoľahlivé, jediným problémom môže byť len jeden z dvoch typických problémov dieselových motorov – porucha EGR alebo zanesený DPF filter. Za spoľahlivosť dostáva Rapid celkovo 9/10 bodov.
Záver
Aj keď sa mnohým môže zdať, že Škoda Rapid je len ďalšie nudné auto od Škodovky, na tento test som sa veľmi tešil. Škode Rapid som totiž vôbec nerozumel a chcel som si na vlastnej koži vyskúšať, aké kvality toto auto má a čím ma dokáže osloviť. Prvú výhodu som spozoroval už hneď pri prvom usadnutí za volant. Cítil som sa tu totiž ako doma, a to rozhodne nebolo spôsobené len tým, že v Škodovkách trávim dosť času. Interiér Rapidu je jednoduchý, praktický a prehľadný, ale zároveň aj pekný. Teda, aspoň ja som mal šťastie na lepšie vybavenú verziu, dokážem si však predstaviť, že Rapidy s menšou výbavou až tak pekne v interiéri nevyzerajú. Pozitívom je vysoká kvalita plastov, ktoré síce nie sú mäkčené, avšak ani po 180 000 odjazdených kilometroch nevydali ani ten najmenší zvuk. Jazdný prejav auta je veľmi dobrý, minimálne oveľa lepší, ako som očakával. Rapid je však viac o praktickosti ako o jazdných pôžitkoch a v tejto oblasti doslova exceluje. Nikdy by som nepovedal, že v Rapide bude až toľko veľa miesta na zadných sedadlách a že bude mať až tak veľký kufor. Rodinné auto ako vyšité. Keď k tomu prirátame jednoduchú a lacnú servisovateľnosť Škodoviek a veľmi slušnú spoľahlivosť, Škoda Rapid je skutočne ideálnym autom pre menšiu slovenskú rodinu. A ja som na nej nenašiel prakticky žiadne zásadné nevýhody. S čistým svedomím jej tak môžem dať 9/10 bodov a už len pár detailov chýba k tomu, aby si Rapid zaslúžil čistú desiatku. A toto sa pri väčšine áut veru nestáva!
Škodu Rapid 1.6 TDI 66kW do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.
[…] sa aj za celkom inteligentnú ľudskú bytosť, ak teda čakáte, že som zobral kameru, nasadol do auta s manuálom, rozbehol ho na 50 km/h a bez pardonu mu tam vyťal spiatočku, bohužiaľ sa mýlite. ? Avšak, […]
[…] TEST Jazdenky Škoda Rapid 1.6 TDI 66kW […]