Hrabať sa v zahraničných konfigurátoroch značiek vie byť celkom zábavné hobby. Najprv vôbec ničomu nerozumiete, keď sa v nich však trochu zorientujete, väčšinou narazíte na veľmi zaujímavé zistenia. Napríklad na to, že čínske Škodovky sú fakt zvláštne!
Číňania sú známi svojou špecifickou kultúrou, ale aj veľmi unikátnym vkusom na autá. Sú doslova úchylní na dĺžku auta a rázvoru. Žeby si tým chceli niečo kompenzovať? 😀 Milujú sedany, okrem toho majú radi lesklé a žiarivé veci, ktoré už niekedy hraničia s gýčovosťou. To je však pohľad nás, Európanov, ktovie čo si Číňania myslia o našom vkuse. Tomuto špecifickému vkusu Číňanov sa podriaďujú aj automobilky, ktorým väčšinou stačí zobrať bežný európsky model, poriadne ho natiahnuť, šupnúť na neho čo najviac chrómu a lesklých plôch a čínsky predajný trhák je na svete. Nie je žiadnym tajomstvom, že Čína je pre značku Škoda najväčším trhom a predáva tu viac ako 1/4 všetkých nových áut. Nevravte, že ste si stále mysleli, že najväčší trh sme pre Škodu my a Česi… Poďme teraz priamo na vec a pozrime sa, aké Škodovky sa aktuálne na čínskom trhu predávajú.
Fabia
Fabia je na čínskom trhu najmenším autom v ponuke a jedno z mála, ktoré vyzerá prakticky rovnako, ako na našom trhu. Zmeny sú len v pridaní lesklých drobností na exteriér a do interiéru tak, ako to Číňania majú radi. Mimochodom, dostupná je len s benzínovými motormi – 1.4 litrovým s výkonom 66 kW a 1.6 litrovým s výkonom 81 kW.
Rapid Sedan a Spaceback
Kým u nás bol Rapid k dispozícii ako liftback, Číňania majú v ponuke pekne dlhý sedan. Je dlhší ako náš liftback, má iné nárazníky a hlavne kompletne inú zadnú časť. Zaujímavý je nápis ŠKODA na zadnej strane auta tak, ako to má nová Scala. Zvláštny je aj výber motorov, pre Sedan aj Spaceback je k dispozícii len 1.5 litrový benzínový štvorvalec s výkonom 81 kW. Spaceback je veľkostne rovnaký ako u nás, pribudlo pár detailov na exteriéri a v interiéri nájdete pomerne škaredý dotykový displej, ktorý vyzerá ako nejaký nepodarený čínsky aftermarket. Počkať, vlastne sme v Číne…
Octavia
Poviete si, rovnaká Octavia ako u nás, nie? To teda, že nie! Stačí si ju trochu pootočiť a pozrieť sa jej na zadok. Ten vyzerá ako zlepenec Octavie a Superbu druhej a tretej generácie. Zvláštna je aj ponuka motorov, začínajúca 1.5-kou s výkonom 85 kW. Ďalší motor ponuky je označený ako TSI230. Aj vám to pripomína označenie RS verzie Octavie? Nuž, potom sa asi sklamete keď zistíte, že pod označením TSI230 sa skrýva 1.2 litrový benzínový štvorvalec s 85kW. Podobne je to aj pri motore označovanom ako TSI280, ktorý má 1.4 litra a výkon 110 kW. To je všetko, žiadnu naftu pod kapotu nedáte. Toto by sa asi na Slovensku veľmi neuchytilo… Mimochodom, v ponuke je aj Octavia Combi, ktorá je jediným kombíkom v ponuke Škodovky na čínskom trhu. Tá už vyzerá na vlas rovnako, ako tá naša.
Octavia 2017 a Classic
Okrem tradičnej novej Octavie sa v Číne stále dá kúpiť aj jej verzia z roku 2017, ktorá až na pár detailov vyzerá úplne rovnako, ako vyzerala tá európska. Žiaden „mixovaný“ zadok sa tu tak nekonal. Zaujímavá je však verzia Classic, ktorá je akousi obdobou starej známej Octavie Tour, je to teda najlacnejšia verzia Octavie. Potom mám ale jednu otázku – prečo, doparoma, má RS-ový predný nárazník? 😀 . Ak by u nás Škodovka znovuzrodila Octaviu Tour a vyzerala by takto, plus by k nej dala možnosť naftového motora, o predajné rekordy by mala postarané…
Superb
Dlhočizný Superb patrí medzi najpredávanejšie Škodovky v Číne, dokonca aj európska dĺžka Číňanom stačí, podoba čínskeho Superbu je tak viac-menej rovnaká, ako toho nášho. Nemôžete si však kúpiť verziu kombi. V ponuke opäť nájdeme len benzínové motory, ktoré začínajú motorom TSI280 a končia motorom TSI380, ktorý predstavuje 162 kilowattový benzínový dvojliter. Jedna vec ma však na čínskom Superbe zaujala, a tou je možnosť volantu s drevenou vrchnou a spodnou časťou v štýle luxusného Audi A8.
Yeti
Z našich konfigurátorov sa už snežný muž vytratil, na tých čínskych ešte stále pretrváva. Na prvý pohľad sa od toho Európskeho nelíši, v skutočnosti má však predĺžený rázvor o 60 milimetrov. Do očí bije aj uchytenie náhradného kolesa na veko kufra, ktoré čínsky Yeti síce mať nemusí, ale sériovo môže. Uvidíme, ako dlho ešte prežije, keďže ani v Číne nepatrí medzi veľké predajné trháky.
Kamiq
Model, ktorého odhalenie už Európa nedočkavo očakáva, sa už v Číne hravo predáva. Dúfajme však, že ten náš nebude vyzerať tak, ako ten čínsky. On totiž nielenže je najlacnejším SUV-čkom značky, ale veľmi lacno aj vyzerá. Napríklad, čo vám pripomína, keď sa naň pozriete zo zadu? Mne sa veľmi ponáša na nejakého kríženca zadku Lady Vesta, nového Hyundaiu i30 a Kodiaqu. Vábne nevyzerá ani predok a z celého auta mám pocit, akoby to bolo celé len tak narýchlo zlepené z dielov, ktoré práve boli poruke. Kamiq je v Číne dostupný len s benzínovým 1.5 litrovým motorom s výkonom 81 kW.
Karoq
Na rozdiel od modelu Kamiq, Karoq je už iná šálka kávy a vyzerá fakt skvelo. Voči európskej verzii pre potreby čínskeho trhu narástol o 50 milimetrov a dostal nové drobné ozdoby do interiéru a exteriéru, vďaka ktorým možno vyzerá ešte lepšie, ako ten náš. Dokonca aj ponuka základných farieb je živšia a zaujímavejšia. V ponuke sú opäť len benzínové motory, začínajúce motorom TSI230 (1.2 litrový štvorvalec 85kW) a končiace motorom TSI280 (1.4 litrový štvorvalec, 110 kW).
Kodiaq
Aj Kodiaq svojou dĺžkou Číňanom stačí, voči európskej verzii tak zas dostal len nejaké ozdoby navyše, pestrejšie laky karosérie a v ponuke je len s benzínovými motormi TSI330 a TSI380, ktoré sú obdobou našich 2.0 TSI motorov.
Kodiaq GT
A na záver tu máme podľa mňa najväčšiu bombu z aktuálnej ponuky Škodovky v Číne a myslím, že veľa z nás by ocenilo, keby sa Kodiaq GT dostal konečne aj do Európy. Tento typ karosérie buď z celého srdca nenávidíte alebo milujete. Ja ho milujem, Kodiaq GT vyzerá perfektne z každého uhla. Stačí len zobrať čínsky model, odstrániť z neho čínske znaky, pridať do ponuky naftové motory a môže sa hneď začať predávať aj u nás. Verím, že by bol o neho nemalý záujem. Ponuka v Číne začína 1.4-kou TSI s výkonom 110 kW a končí motorom 2.0 TSI so 162 kilowattmi.
Na nákupy do Číny?
Tak na takýchto Škodovkách sa vyvážajú Číňania… Niektoré z nich sú zlepence, ktoré príliš vábne nevyzerajú, niektoré našinca prekvapia svojou výbavou, iné zas vyzerajú tak skvelo, že by ste si najradšej zbalili kufre a išli si po ne osobne do Číny. Áno, na mysli mám práve Kodiaq GT, ktorého sa však snáď raz dočkáme aj na našom trhu. A čo som sa naučil počas niekoľkohodinového hrabania sa v čínskom konfigurátore? V ponuke nenájdete ani jeden jediný naftový motor, kombíky sú v Číne takmer vyhynutý druh, čím dlhšie auto, tým lepšie a čím žiarivejšie farby a lesklejšie auto, tým bližšie k čínskemu ideálu krásy ste. Ak teda chcete zbaliť Číňanku, kúpte si pekelne dlhú limuzínu a nahoďte na ňu chrómový wrap. Na takéto auto sa budú zaručene lepiť ako muchy na lízanku 😀 .
Ako sa čínske Škodovky pozdávajú vám? Vybrali by ste si niečo z ich ponuky? 😉
Pozri tiež:
Zdroj a obrázky – Škoda.com.cn
[…] Čínske Škodovky – zvláštne klony, ale aj zaujímavé modely! Zdieľať na Facebooku Posted in Blog Tagged Toyota, Toyota Prius PHV GR Sport […]