fbpx

Mitsubishi ASX je populárnym malým SUVčkom, ktoré si obľúbilo mnoho Slovákov. Na to, ako dobre dokáže fungovať ako jazdenka, som sa pozrel v zablatených kopcoch Liptova, ktoré preverili aj schopnosti pohonu 4×4. Čím ma tento japonský samuraj zaujal? 

ODOBERAŤ VIDEÁ NA YOUTUBE

Technické parametre

  • Rok výroby – 2015
  • Generácia vozidla –  1. (facelift v roku 2013)
  • Najazdené kilometre – 40 000
  • Zdvihový objem motora – 1798 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – pohon všetkých štyroch kolies AWD
  • Maximálny výkon – 110 kW pri 4000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 300 Nm pri 2000-3000 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 198 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 10 s
  • Nameraná spotreba mesto – 7,2 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 6,3 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6.7 l/100 km
  • Emisie CO2 – 150 g/km
  • Emisná norma – EURO 4

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4295 mm
  • Šírka – 1770 mm
  • Výška – 1625 mm
  • Rázvor – 2670 mm
  • Rozchod vpredu – 1525 mm
  • Rozchod vzadu – 1525 mm
  • Svetlá výška – 170 mm
  • Batožinový priestor min. – 416 l
  • Batožinový priestor max. – 1219 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1525 kg
  • Užitočné zaťaženie – 535 kg
  • Celková hmotnosť – 2060 kg

Plusy

  • silný a úsporný motor
  • veľmi dobre fungujúci pohon 4×4
  • veľké predné sedadlá
  • dosť miesta na zadných sedadlách
  • výhľad z auta
  • praktickosť

Mínusy

  • nepraktické ovládanie palubného počítača
  • chýbajú odkladacie priestory v zadných dverách

Spoľahlivosť

Japonci sú známi svojimi benzínovými motormi, ktoré sa vyznačujú neoblomnou spoľahlivosťou, s naftovými motormi sa však nie vždy kamarátia. Ku spoľahlivosti Mitsubishi ASX ako auta samotného nemôžem povedať jedno krivé slovo, jedná sa o mimoriadne solídne a kvalitne poskladané auto, ktoré netrpí žiadnymi známymi problémami. Jediným zásadným problémom tak môžu byť práve naftové motory, predovšetkým z prvých rokov výroby. Tie mali problémové ventily, pri ktorých vznikala po určitom čase vôľa, plus nejaké ďalšie menšie problémy, ktoré boli odstraňované v rámci zvolávacích akcií. Neskoršie naftové motory však už boli relatívne spoľahlivé. Nebyť tohto problému, dostalo by Mitsubishi ASX snáď aj 10 bodov z desiatich, problematické naftové motory zo začiatku výroby však jeho celkové hodnotenie spoľahlivosti stláčajú na konečných 8 bodov z 10. 

Záver

Snáď nikdy predtým som sa netešil zo sychravého jesenného počasia viac ako v deň, keď som si šiel prevziať kľúčiky od testovaného Mitsubishi ASX. Solídne japonské SUVčko v plnej výbave, obuté na zimných pneumatikách v kombinácii s pohonom všetkých štyroch kolies, bolo doslova ideálnym autom do sychravého jesenného počasia. Ešte aj farba auta sa perfektne hodila k sivej farbe oblakov a jesennej hmly. V takýchto ideálnych podmienkach by to bol doslova hriech nevyskúšať si terénne schopnosti toho auta, napriek tomu, že jeho prirodzené prostredie bude aj tak väčšinou mestská džungľa, prípadne občas nejaká ľahká poľná cesta. V doslova nechutnom mazľavom blatovom teréne som si však perfektne overil, že pohon AWD, ktorým je tento japonec vybavený, rozhodne nie je len na okrasu a dokáže fungovať bez akéhokoľvek zaváhania. Priznám sa, spočiatku na mňa Mitsubishi ASX pôsobilo ako také bežné lacné SUVčko, keď si však verziu v plnej výbave Intense pozriete z blízka, uvedomíte si, že je vyzdobená naozaj peknými detailami, ktoré pocit z nej len a len vylepšujú. Spomenúť môžem napríklad množstvo chrómových doplnkov, projektorové svetlá atď. Z hľadiska priestoru a praktického využitia mu nemám čo vytknúť, ASX je jednoducho pracant, ktorý hravo vyhovie všetkým požiadavkám každodenného využitia. Jediným mínusom je snáď len absencia odkladacích priestorov na zadných sedadlách. Na ceste sa správa Mitsubishi ASX až prekvapivo dobre, v zákrutách sa príliš nenakláňa a pekne drží stopu. Keď k tomu prirátame silný naftový motor, vznikne SUVčko, ktoré po jazdnej stránke nesklame ani náročnejších šoférov. Ako jazdenka si vedie veľmi dobre, kvalitné a solídne použité materiály sa starajú o to, že aj po 40 000 kilometroch vyzerá auto zvnútra aj zvonku ako nové a verím, že ani po odjazdení niekoľkonásobne väčšej porcie kilometrov nebude vyzerať o nič horšie. Keď si to tak zhrniem, vyplynie z toho len jedno – Mitsubishi ASX rozhodne odporúčam! Celkovo mu dávam 9 bodov z 10 a už teraz sa teším na to, keď sa mi do rúk opäť dostane nejaké auto troma kosoštvorcami v znaku.

Mitsubishi ASX 1.8 DI-D do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.