fbpx

Ford Focus je považovaný za jedno z „najšoférskejších“ áut nižšej strednej triedy. Či je to naozaj tak som si overil v teste Fordu Focus Combi v jeho faceliftovanej verzii z roku 2015. Ako to dopadlo? 

ODOBERAŤ VIDEÁ NA YOUTUBE

Technické parametre

  • Rok výroby – 2015
  • Generácia vozidla –  3. (2011 – dodnes, facelift v roku 2014)
  • Najazdené kilometre – 160 000
  • Zdvihový objem motora – 1997 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 110 kW pri 3750 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 370 Nm pri 2000-3250 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 210 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9.0 s
  • Nameraná spotreba mesto – 6,4 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 5,7 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6,1 l/100 km
  • Emisie CO2 – 105 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4556 mm
  • Šírka – 1823 mm
  • Výška – 1505 mm
  • Rázvor – 2648 mm
  • Rozchod vpredu – 1544 mm
  • Rozchod vzadu – 1559 mm
  • Svetlá výška – ??? mm
  • Batožinový priestor min. – 476 l
  • Batožinový priestor max. – 1502 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1628 kg
  • Užitočné zaťaženie – 422 kg
  • Celková hmotnosť – 2050 kg

Plusy

  • pekný dizajn
  • posed na predných sedadlách
  • veľa miesta vzadu
  • perfektný volant + naladenie posilňovača riadenia
  • športový podvozok, ktorý nie je príliš tuhý
  • jednoduché a intuitívne ovládanie multimediálneho systému
  • ťah motora, spotreba

Mínusy

  • displej multimediálneho systému by mohol byť v takejto výbave väčší
  • lacný plast okolo radiacej páky

Spoľahlivosť

Ford Focus je mimoriadne solídne postavené auto, netrpelo žiadnymi známymi notorickými poruchami. Za spoľahlivosť dostáva 10 bodov z 10.

Záver

Vec, ktorú musím pri Focuse Combi spomenúť ako prvú, je jeho dizajn. Verzia pred faceliftom bola taká nemastná-neslaná, po facelifte však Focus vyzerá dokonale. Dizajnu a môjmu celkovému dojmu z auta pomohla výbava Titanium s jej chrómovými doplnkami. Dovolím si tvrdiť, že verzia Combi je o niečo krajšia ako hatchback. Keďže mnou testovaná verzia bola vybavená naftovým motorom, skúšať jej športovosť možno nemala byť prvá vec, na ktorú som sa mal zamerať, mňa však zaujímala najviac. Napriek ťažkému predku, za ktorý môže práve veľký naftový motor a samotnému prejavu naftového motora, jazdí Focus naozaj s určitou dávkou športovosti. K občasnému športovému zajazdeniu si nabáda aj športový posed a famózny volant s ešte lepšie nastaveným posilňovačom. Na športové jazdenie sa motor 2.0 TDCi síce veľmi nehodí, jeho ťah je však veľmi pekný a na hmotnosť auta plne postačuje. Kam sa však tento diesel hodí, to sú diaľnice a dlhšie presuny. Na 6. prevodovom stupni točí len niečo cez 2000 otáčok, čo sa odráža na nízkej spotrebe a najmä mimoriadne nízkom hluku. Cestovať s týmto autom na dlhé cesty je tak pôžitok. Obzvlášť, keď je vo výbave Titanium ako mnou testovaná verzia. Tá má vo svojej výbave takmer všetko, čo si len môžete priať. V interiéri sa budete skvelo cítiť aj vďaka náladovému osvetleniu, pri ktorom si môžete vybrať z viacerých farieb podsvietenia interiéru. Ako celok je tak Ford Focus Combi všestranné a svelo fungujúce auto. Nie je to úplná 10ka, ale celkovo dostáva veľmi pekných 9 bodov z 10.

Ford Focus Combi 2.0 TDCi Duratorq do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.

2 thoughts on “TEST Jazdenky Ford Focus Combi 2.0 TDCi Duratorq”
    1. Neviem, takúto som našiel ja… Samozrejme, v porovnaní s Octaviou je ho menej, ale bol som prekvapený, čakal som výrazne menej a toto bolo fakt slušné 😉

Comments are closed.