fbpx
škoda scala

Keď sa prvýkrát ku mne dostala informácia, že nový Rapid sa bude volať Scala, moje očakávania boli veľké. Včera bola Scala oficiálne predstavená a všetky podstatné informácie sú vonku. Čo nové prináša? 

Hneď na úvod by som sa pristavil pri samotnom názve – Scala. Ani mne nešlo do hlavy, ako marketingoví pracovníci prišli na tento názov a prečo sa vlastne rozhodli nepomenovať ju opäť Rapid. Po oficiálnom predstavení Scaly som však všetkému porozumel – názov Scala totiž pochádza z latinčiny a znamená „schody“ alebo „rebrík“. Podľa Škody by sme tak model Scala mali vnímať ako schody k novej dizajnovej a technologickej ére značky.

Exteriér zaujme

škoda scala

škoda scala exteriér

Po modeli Rapid, ktorý bol aspoň z môjho pohľadu akýsi nemastný-neslaný, je Scala skutočne o niekoľko poschodí vyššie v dizajnovom rebríku. Mne osobne sa veľmi páči a modrá farba, v ktorej bola predstavená, sa jej hodí dokonale. Nové tvary, dynamické dizajnové prvky a ostro rezané línie dodávajú autu veľmi emotívny a autentický vzhľad so silnou vlastnou identitou. Na cestu vám posvieti novými full LED prednými svetlami, zo zadu zas dizajn dotvárajú full LED zadné skupinové svetlá. Škoda Scala tak ako prvý model Škodovky charakterizuje ďalší vývojový stupeň dizajnového jazyka značky Škoda, ktorý sa bude aplikovať aj na budúcich vozidlách českej automobilky. Zaujímavým detailom je nápis „Škoda“ na veku batožinového priestoru, ktorý Scala nesie ako vôbec prvá sériovo vyrábaná Škodovka v Európe.

Priestor na úrovni Octavie?!

kufor škoda scala

Škodovka je známa svojimi schopnosťami čarovania s priestorom a Scala nie je výnimkou. Ako to už pri nových modeloch býva, aj Škoda Scala je väčšia ako bol Rapid. Dlhá je 4 362 mm, široká 1 793 mm a vysoká 1 471 mm. Rázvor náprav o dĺžke 2 649 mm je taktiež veľmi slušný a je veľmi dobrým základom pre perfektné jazdné vlastnosti. To si však budeme môcť overiť až časom… Zaujmú však rozmery, ktoré sú v niektorých prípadoch identické, alebo dokonca lepšie ako v modeli Octavia! Napríklad, priestor pred kolenami na zadných sedadlách, 73 milimetrov, je identický s tým, ktorý má Octavia, priestor nad hlavou na zadných sedadlách, 982 milimetrov, je dokonca o 2 milimetre väčší, ako v prípade Octavie. Ako je už zvykom, aj Scala prináša najväčší batožinový priestor vo svojej triede, ktorý má v základe 467 litrov, po sklopení zadných sedadiel sa dá zväčšiť až na 1410 litrov.

Úplne nový interiér

interiér škoda scala

interiér scala

škoda scala interiér

V duchu posúvania dizajnu a technológií na vyššiu úroveň sa nesie aj úplne nový interiér, ktorý už na prvý pohľad vyzerá veľmi prémiovo. Ústredným bodom interiéru je obrazovka s uhlopriečkou až 9,2 palca, ktorá je najväčšia vo svojom segmente a vyzerá veľmi moderne. Prístrojová doska a výplne predných dverí majú kvalitný mäkčený povrch s novou špecifickou štruktúrou. Napodobňuje kryštalické štruktúry a v budúcnosti bude typická pre všetky modely Škoda. Pre model Scala bude k dispozícii aj Virtual Cockpit, ktorý má displej o veľkosti 10,25“. Ide o najväčší displej v rámci triedy kompaktných vozidiel a ponúka 5 základných zobrazení. K interiéru môžem dodať len to, že ak sa takýmto štýlom budú uberať aj interiéry ostatných nových modelov, rozhodne sa máme na čo tešiť.

Tradičné motory

Škoda Scala ponúka 5 rôznych motorov, ktoré splňujú emisnú normu Euro 6d-TEMP. Paleta motorov zahrňuje tri benzínové a jeden naftový motor. Paleta začína motorom 1.0 TSI vo výkonových variantoch 70 a 85 kW, najvýkonnejším benzínovým motorom je motor 1.5 TSI s výkonom 110 kW. Slabší benzínový motor je spriahnutý s 5-stupňovou prevodovkou, jeho výkonnejší variant a motor 1.5 TSI sú v základe spriahnuté so 6-stupňovými prevodovkami, k dispozícii je aj 7-stupňová DSG prevodovka. Z naftových motorov je k dispozícii tradičný motor 1.6 TDI s výkonom 85 kW, dostupný so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovou DSG prevodovkou. Škoda Scala má predpoklady aj na športové jazdné vlastnosti, na požiadanie bude k dispozícii systém Sport Chassis Preset, ktorý ponúka dve rôzne nastavenia podvozku. Podvozok, ktorý je o 15 mm nižší, ponúka okrem režimu Normal takisto aj režim Sport s tuhšou charakteristikou tlmičov.

Bezpečnosť na jednotku

Ani v oblasti bezpečnosti Scala nesklame, prináša mnoho prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti. V prípade nehody vás ochráni až 9 airbagov, ale aj systém automatického núdzového volania. Z asistenčných systémov môžem spomenúť Side Assist, ktorý je vylepšenou verziou systému Blind Spot Detect, reaguje na autá vo vzdialenosti až 70 metrov a vodiča upozorňuje na vozidlá, ktoré sa chystajú predbiehať alebo sa už nachádzajú v mŕtvom uhle. Vďaka veľkému dosahu funguje perfektne aj na diaľniciach. Súčasťou štandardnej výbavy je Lane Assist a Front Assist s funkciou núdzovej brzdy. Pri parkovaní poteší Park Assist, jazdu na diaľnici zas uľahčí adaptívny tempomat, ktorý bude taktiež dostupný pre model Scala.

Škoda Scala tak rozhodne prekvapila, keď jej dizajn a technológie sčítame s úspornými a výkonnými motormi a tradičnými Simply Clever riešeniami, bude to rozhodne auto, ktoré sa bude tešiť veľkej obľube. A mne osobne sa veľmi páči. Aký máte na ňu názor vy? 😉

Páčil sa ti článok? Sleduj Dominiccars aj na FB a nič ti neutečie! ?

[fb_widget]