fbpx

Peugeot len nedávno predstavil novú 208-čku a už tu máme aj jej vyššiu a robustnejšiu verziu, model 2008. Vyzerá skvelo, je nabitý technológiami a rovnako ako aj pri 208-čke, dostupná bude aj elektrická verzia.

Aj vy ste si všimli, ako si v poslednom čase dávajú všetky automobilky pri vývoji nových modelov záležať na dizajne a technológiách? Kým ešte pred niekoľkými rokmi sme s čistým svedomím húfne nakupovali malé autá bez akejkoľvek výbavy a s nelakovanými časťami karosérie, náročnosť zákazníkov veľmi prudko vzrástla. Dnes už aj najmenšie a najlacnejšie modely značiek prinášajú skutočne štýlové dizajny, dotykové obrazovky a mnoho technológií častokrát už v základnej výbave. Peugeot nie je žiadnou výnimkou tohto pokroku, práve naopak. Dovolím si tvrdiť, že nové autá, ktoré aktuálne Peugeot produkuje, sú snáď najkrajšie z poslednej 20-ročnej histórie tejto francúzskej značky. Začalo to nádhernou 508-čkou, pokračovalo 208-čkou, ktorá mi ihneď udrela do očí a nateraz to končí modelom 2008. A ten veru má čím zaujať!

Malá šelma

Nový Peugeot 2008 2019
Nový Peugeot 2008 2019

Heslo UNBORING THE FUTURE, ktorého sa Peugeot drží pri vývoji nových modelov, nie je len bezvýznamným marketingovým sloganom. Práve naopak, z novej 2008-čky doslova kričí. Dostala totiž tradičný dizajn po vzore veľkej 508-čky – „šelmovú“ prednú masku s 3 LED pásikmi vo svetlách, plus vertikálnymi LED zubami tiahnucimi sa predným nárazníkom. Zadnú časť zas zdobia štíhle zadné svetlomety a pekný dizajn podčiarkujú aj dve koncovky výfukov v prípade výkonnejších verzií. Na doterajšej generácii 2008-čky mi trochu vadil možno až príliš bacuľatý a nemotorne vyzerajúci dizajn, jej nová generácia však vyzerá veľmi živo, hravo a jej proporcie sú konečne dokonale vyvážené. Mimochodom, nová 2008-čka voči predchodcovi narástla o 140 milimetrov, po novom tak má dĺžku 4,3 metra a narástol aj rázvor, na 2,6 metra. Sľubuje tak viac miesta na zadných sedadlách, ale aj väčší kufor – 434 litrov. Zaujímavosťou je, že veľkosť kufra zostane nezmenená ani pri elektrickej verzii, nezmenší ju teda žiadny akumulátor či elektromotor.

Výkonne a ekonomicky

Nový Peugeot 2008 2019
Nový Peugeot 2008 2019

Ako to už býva zvykom, kvôli emisným normám Euro 6d sú všetky motory dostupné pre Peugeot 2008 vybavené filtrom pevných častíc. Z hľadiska benzínových motorov si pod kapotu môžete objednať len motor 1.2 PureTech, ktorý však bude dostupný rovno v troch výkonových verziách – 100, 130 a 155 koní. Dostupné budú aj dva naftové motory 1.5 BlueHDI s výkonom 100 alebo 130 koní. V závislosti od verzie budú motory spárované buď so 6-stupňovým manuálom alebo 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Čerešničkou na torte bude elektrická verzia e-2008, ktorá je prvým plne elektrickým SUV od Peugeotu. Poháňať ju bude elektromotor s výkonom 136 koní a slušným krútiacim momentom 260 Nm. Akumulátor s kapacitou 50 kWh by mal zaistiť dojazd 310 kilometrov podľa noriem WLTP a z 0 na 80% sa na 100 kW rýchlonabíjačke nabije už za pol hodinu. Slušné!

Technológie, technológie, technológie

Nový Peugeot 2008 2019 interiér
Nový Peugeot 2008 2019 interiér

Peugeot 2008 nechce nijako zaostávať za svojimi technológiami nabitými konkurentmi, a tak húfne preberá riešenia rovno od veľkého brata, modelu 508. Požičal si od neho volant, ale aj veľký displej infotainmentu. Špecialitkou je nový prístrojový štít i-Cockpit 3D, ktorý vytvára 3D efekt na základe holografického zobrazovania. Princíp je jednoduchý – dôležité údaje zobrazuje displej tak, že sa javia, akoby vystupovali von z displeja a sú bližšie pri očiach vodiča. A nie je to len na frajerinu, Peugeot tvrdí, že na základe takéhoto 3D zobrazovania sa skracuje reakčný čas vodiča na upozornenia až o pol sekundy. Samozrejmosťou sú priehrštia rôznych asistenčných systémov – udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat, automatické núdzové brzdenie až do rýchlosti 140 km/h, parkovací asistent, rozpoznávanie dopravných značiek, automatické prepínanie diaľkových svetiel… Posádku poteší široká konektivita, niektoré verzie budú dostupné s možnosťou voľby jazdného režimu (Eco, Normal, Sport) a systémom Grip Control s asistentom pre zjazd z kopca, ktorý uľahčí pohyb v teréne.

Odsúdený na úspech?

Nový Peugeot 2008 2019

Možno to znie ako zaužívané novinárske klišé, no v prípade nového Peugeotu 2008 o jeho úspechu absolútne nepochybujem. Prináša totiž do bodky všetko, po čom srdce tradičného moderného motoristu piští. Je to crossover, má pekný dizajn, poteší modernými motormi so super-nízkou spotrebou a adekvátnym výkonom a je po strechu nabitý technológiami. Mimochodom, ak si priplatíte, do interiéru môžu zavítať aj exkluzívne materiály ako koža Nappa či Alcantara. A aby som nezabudol, keď už je tá ekologická doba, verzia e-2008 je rozhodne zaujímavou voľbou elektromobilu do mesta, ponúka slušný dojazd a výkon. Sčítané a podčiarknuté, misia UNBORING THE FUTURE Peugeotu fakt vychádza. Nový Peugeot 2008 sa do predaja dostane koncom roka 2019, na ceny si budeme musieť ešte chvíľu počkať…

Pozri tiež:

Zdroj a obrázky – Peugeot