fbpx

Opel pri predstavovaní novej Corsy zvolil zaujímavú taktiku – najprv nám predstavil len plne elektrickú verziu, Corsa-e, a až po niekoľkých týždňoch odhalil aj dlho očakávanú, tradičnú verziu so spaľovacím motorom. No a tá rozhodne má čím potešiť…

Pozastavme sa však ešte na pár riadkov pri elektrickej Corse-e, ktorej parametre už nejaký ten čas poznáme. Tá totiž poriadne prekvapila – v prvom rade zaujala sviežim a moderným dizajnom s náznakom športovosti – už to jednoducho nie je tá stará nemastná-neslaná Corsa. Dokonca ani parametre nemá na zahodenie – prináša dojazd až 340 kilometrov a elektromotor ju z 0 na 50 km/h vystrelí za 3,1 sekundy. Keď si k tomu pripočítate nabitie z nuly na 270 kilometrov dojazdu za pol hodinku (v prípade, že ju nabíjate na rýchlonabíjačke), o veľmi slušný mestský elektromobil máte postarané. Po takomto veľmi milom prekvapení od Corsy-e sme všetci čakali už len na predstavenie bežnej Corsy so spaľovacími motormi. Tá prichádza práve teraz…

Podobnosť sa nezaprie

Opel Corsa 2019
Opel Corsa 2019

Nie je žiadnym tajomstvom, že Opel už nejakú tú dobu patrí pod koncern PSA Peugeot Citroën. Žiadnym tajomstvom teda nie je ani to, že nová Corsa zdieľa podvozkovú platformu a motory s novým Peugeotom 208. To rozhodne nie je na škodu, nová 208-čka je veľmi podarený kus auta. Keď sa Corsu pozriete zvonku, podobnosť s 208-čkou je viditeľná, no napriek tomu si zachováva vlastnú tvár. Oko automobilového fanúšika poteší najmä verzia GS Line so športovejšími nárazníkmi, chrómovými koncovkami výfukov, decentným strešným spojlerom a ďalšími športovými prvkami. Dostupné budú aj verzie Elegance a Edition s bohatou výbavou. Jedno však treba uznať – nech si už Corsu vyberiete v ktorejkoľvek výbave, vyzerá fakt hravo, štýlovo a hodnotne. K dizajnu pridám ešte pár zaujímavých čísiel – nová Corsa meria 4,06 metra a línia strechy je až o 48 milimetrov nižšia ako u predchodcu. Priestor na hlavu pasažierov pritom zostal voči predchodcovi nezmenený. Poteší aj hodnota hmotnosti – len 980 kilogramov v prípade bežnej 5-dverovej verzie, to je o 108 kilogramov menej, ako mala doterajšia Corsa. Bravó!

Živé motory

Opel Corsa 2019
Opel Corsa 2019

Už na základe pohotovostnej hmotnosti 980 kilogramov je zrejmé, že Corsa nebude k slušnému rozhýbaniu potrebovať nejako extra veľké motory. Tie, ktoré sa pod jej kapotou nachádzajú, sú opäť výsledkom spolupráce Oplu a PSA. Základnú motorizáciu tvorí vynovený benzínový 1.2 litrový motor s výkonom 75 koní, pre milovníkov dynamickejšieho vozenia bude k dispozícii aj moderný benzínový, turbom preplňovaný trojvalec 1.2 v dvoch výkonových verziách – 100 koní (205 Nm) a 130 koní (230 Nm). Viem si predstaviť, že najmä s najvýkonnejším benzínovým trojvalcom bude Corsa mimoriadne živým autom. Naftové motory bude zastupovať len jeden agregát – 1.5 liter s maximálnym výkonom 102 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Zaujímavá je ponuka prevodoviek – pre základný benzínový motor bude k dispozícii 5-stupňový manuál, pre 100-koňovú verziu buď 6-stupňový manuál alebo 8-stupňový automat, no pre najvýkonnejší benzínový motor bude k dispozícii výhradne 8-stupňový automat.

Bez technológií nie sú koláče

Opel Corsa 2019 svetlá
Opel Corsa 2019 interiér

Takéhoto príslovia sa musia na aktuálnom trhu držať automobilky, ak chcú zaujať zákazníkov. Koláče v podobe potenciálnych kupcov sa snaží nová Corsa prilákať napríklad slávnymi IntelliLux LED® matrix svetlami, ktoré patria medzi to najlepšie, čo môžete z hľadiska svetiel dostať. Doteraz boli dostupné len pre drahšie modely, tentokrát však v plnej krásne a funkčnosti prichádzajú aj do Corsy. Priplatiť si môžete aj za adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu, 180 stupňovú zadnú parkovaciu kameru, sedadlá s masážnou funkciou a veľa ďalších bezpečnostných a komfortných prvkov. Mňa zaujal akýsi „bočný asistent“ – senzory, ktoré snímajú boky auta v rýchlostiach do 10 km/h a varujú vodiča pred stretom boku auta s rôznymi predmetmi. Toto sa zíde najmä pri parkovaní vedľa kvetináčov a malých múrikov, ktorých je v mestách veľa. Vodiča a posádku zabaví infotainment s mnohými funkciami, podľa úrovne výbavy budete mať do neho prístup buď cez 7-palcovú alebo 10-palcovú farebnú dotykovú obrazovku. Pri interiéri musím na záver spomenúť ešte jednu „chuťovku“ – vodič sedí v novej Corse o 27 milimetrov nižšie ako v doterajšom modeli. Teraz si k pekne nízkemu posedu pripočítajte športové predné sedadlá verzie GS Line, nízku hmotnosť auta a živý motor. Hmmm, veľmi potentná kombinácia!

Nemecká cenotvorba

Opel Corsa 2019

Nemci sú známi tým, že si za svoje autá dajú poriadne zaplatiť. Pravdupovediac, keď sa pozriete na bohatú výbavu novej Corsy, musí vám byť jasné, že toto nebude „budget“ auto za 9 999 eur. Slovenské ceny síce ešte nepoznáme, no nemecké už áno – základný model tam bude stáť €13,990 a za športový balík GS Line zaplatíte najmenej €19,880. Uvidíme, aká bude cenová politika novej Corsy na Slovensku. Mňa však ešte stále očaruje to, akými míľovými krokmi sa segment malých áut v poslednom čase posúva vopred. Ešte donedávna sme kupovali malé mestské autá, kde medzi najväčšie komfortné prvky výbavy patrila klimatizácia a hmlové svetlá. A dnes tu píšem o malom mestskom aute, v ktorom môžete mať masážne sedadlá, adaptívny tempomat či ďalšie prvky výbavy prebrané priamo od väčších a niekoľkonásobne drahších áut. Sme čoraz náročnejší a výrobcom neostáva nič iné, len sa nám prispôsobiť. A takýto trend, koniec-koncov, vôbec nie je zlý!

Pozri tiež:

Zdroj a obrázky – Opel