fbpx

Jeden z najpredávanejších modelov s okrídleným šípom v znaku sa už viac ako 20 rokov teší obrovskej obľube. Škoda včera oficiálne predstavila už 4. generáciu tohto úspešného trháku. Nová Škoda Fabia narástla nielen v oblasti rozmerov a priestoru, ale aj v ponuke technológií, medzi ktoré pribudlo napríklad vyhrievané čelné sklo či dvojzónová klimatizácia.

Škoda Fabia 4. generácie je postavená na novej modulárnej platforme, vďaka ktorej vrástol jej rázvor a celková dĺžka prekročila 4 metre. Vo svojej triede tak položila latku vysoko nielen priestorom pre cestujúcich, ale svojich súperov prekonala aj najväčším batožinovým priestorom v triede – až 380 litrov.

Svieži a dynamický dizajn

Nová Škoda Fabia opäť stavila na ostro rezané dynamické proporcie. Dizajnovo tak pokračuje v štýle svojich súrodencov. Svetlomety budú štandardne využívať technológiu LED. K dispozícii bude aj variant full LED svetiel s prisvetľovaním do zákrut. Zadné svetlomety prvýkrát presahujú až na veko kufra a na želanie môžu dostať full LED technológiu. Za povšimnutie stojí spodná línia na predných dverách, ktorej tvar odkazuje na českú vlajku. Vďaka žalúziám integrovaným v spodnej mriežke chladiča dokáže nová Škoda Fabia pri rýchlosti 120 km/h znížiť koeficient odporu vzduchu a ušetriť až 0,2 l/100 km. Zákazníci si budú môcť vybrať z 9 farieb vrátane novej oranžovej Phoenix. Základná konfigurácia bude mať 15″ plechové disky kolies. Vo vyšších výbavách bude možné voliť aj zo zliatinových diskov kolies, a to vo veľkosti od 15″ do 18″.

Inovovaný interiér a moderné vybavenie

Interiér zaznamenal pokrok hlavne po estetickej stránke. Palubnej doske po novom dominuje látkový poťah a zaujme aj novými kruhovými výduchmi po bokoch. Prvýkrát je dostupné i ambientné osvetlenie či dvojzónová klimatizácia Climatronic. Prístrojový štít môže byť po novom aj digitálny a ponúka 5 režimov zobrazenia. Nechýba vysoko umiestnená obrazovka infotainmentu s rozmerom 9,2″, ktorá je dostupná vo vyšších stupňoch výbavy. Smartfóny sa pripájajú a nabíjajú bezdrôtovo a dostupné je aj ovládanie gestami. Základná výbava ponúka systém Swing s 6,5″ a 4 reproduktory.

O bezpečnosť sa postará až 9 airbagov

Nová generácia Fabie teraz ponúka okrem systému asistovanej jazdy aj automatické parkovanie, ktoré bolo doteraz výsadou áut vyšších tried. Nechýbajú ani ďalšie pokročilé systémy, napríklad: asistent jazdy v pruhoch, asistent zmeny jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla či rozpoznávanie dopravných značiek s prediktívnou ochranou chodcov a cyklistov. Zákazník dostane v základnej výbave 6 airbagov, no na želanie je možné auto vybaviť ďalšími troma, vrátane kolenného.

Bez elektrickej pomoci

Pod kapotou novej Škody Fabia budú výhradne benzínové motory, ktoré sa zaobídu bez elektrickej podpory. Základom budú trojvalce 1.0 MPI EVO s viacbodovým vstrekovaním paliva a výkonom 48 kW (64 k) a 59 kW (80 k), pričom oba budú spriahnuté s 5 st. manuálnou prevodovkou. Vyššiu dynamiku zabezpečí trojvalec 1.0 TSI EVO s 70 kW (95 k) a 81 kW (110 k). Slabší bude spolupracovať s 5 st. manuálnou a silnejší so 6 st. manuálnou prevodovkou. Výkonnejší variant bude možné objednať aj so 7 st. DSG automatom. Tých, ktorým chýba verzia RS, isto poteší vrcholná motorizácia, ktorou je štvorvalec 1.5 TSI EVO s výkonom 110 kW (150 k). Tá bude spojená so 7 st. automatom DSG a bude atakovať rýchlosť 225 km/h.

Zdroje a obrázky: Škoda