fbpx
2025 Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D test recenzia skúsenosti

Aby výrobca v roku 2025 mal v ponuke nový model s motorom 3.3 diesel, to sa len tak často nevidí. Často sa nevidí ani to, aby mal 3.3-litrový naftový motor v 2,2-tonovom SUV kombinované spotreby hlboko pod 7 litrov na 100 km. A v neposlednom rade, veľmi často sa nevidia ani autá, ktoré majú v 2. rade len 2 sedadlá. Asi ďalej nemusím pokračovať. Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D je skutočne pozoruhodné auto. A je to auto, ktoré som si ja osobne jednoducho zamiloval. A v mojom podrobnom teste vám ukážem dôvody, prečo…

Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D

  • Rok výroby – 2025
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 8400
  • Zdvihový objem motora – 3283 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 6/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická, 8 stupňov
  • Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
  • Maximálny výkon – 187 kW pri 3750 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 550 Nm pri 1500 – 2400 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 219 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,4 s

Otáčky motora na diaľnici

  • Otáčky motora pri 130 km/h – 1950 ot/min

Hlučnosť

  • Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 67 dB

Spotreba

  • Nameraná spotreba mesto – 7,2 l/100 km 
  • Nameraná spotreba okresné cesty – 5,8 l/100 km 
  • Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,1 l/100 km 
  • Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 6,2 l/100 km 
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6,8 l/100 km
  • Objem palivovej nádrže – 74 l
  • Emisie CO2 – 148 – 151 g/km
  • Emisná norma – EURO 6d

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4990 mm
  • Šírka – 2142 mm
  • Výška – 1712 mm
  • Rázvor – 3120 mm
  • Rozchod vpredu – 1640 mm
  • Rozchod vzadu – 1645 mm
  • Svetlá výška – 165 mm
  • Batožinový priestor min. – 566 l
  • Batožinový priestor max. – 1971 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 2195 kg
  • Celková hmotnosť – 2781 kg

Plusy

  • výborne svietiace adaptívne LED svetlomety
  • praktický kufor 
  • kvalitné spracovanie interiéru
  • veľmi dobré predné sedadlá
  • perfektná ergonómia ovládania 
  • výborný infotainment a jeho ovládanie
  • skvelý head-up displej
  • super jazdný prejav – riadenie, podvozok, pohon
  • vynikajúca spotreba paliva
  • príjemný prejav motora

Mínusy

  • auto-hold treba zapínať pri každom naštartovaní, neostane aktivovaný navždy  

Ceny

  • Základ – 58 890 € 
  • Takumi Plus – 69 390 € 

Fotogaléria Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D

2025 Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D test recenzia skúsenosti
2025 Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D test recenzia skúsenosti
2025 Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D test recenzia skúsenosti
2025 Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D test recenzia skúsenosti
2025 Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D test recenzia skúsenosti
2025 Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D test recenzia skúsenosti interiér
2025 Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D test recenzia skúsenosti interiér
2025 Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D test recenzia skúsenosti interiér
2025 Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D test recenzia skúsenosti
2025 Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D test recenzia skúsenosti interiér