Aby výrobca v roku 2025 mal v ponuke nový model s motorom 3.3 diesel, to sa len tak často nevidí. Často sa nevidí ani to, aby mal 3.3-litrový naftový motor v 2,2-tonovom SUV kombinované spotreby hlboko pod 7 litrov na 100 km. A v neposlednom rade, veľmi často sa nevidia ani autá, ktoré majú v 2. rade len 2 sedadlá. Asi ďalej nemusím pokračovať. Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D je skutočne pozoruhodné auto. A je to auto, ktoré som si ja osobne jednoducho zamiloval. A v mojom podrobnom teste vám ukážem dôvody, prečo…
Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D
- Rok výroby – 2025
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 8400
- Zdvihový objem motora – 3283 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 6/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
- Prevodovka – automatická, 8 stupňov
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 187 kW pri 3750 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 550 Nm pri 1500 – 2400 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 219 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,4 s
Otáčky motora na diaľnici
- Otáčky motora pri 130 km/h – 1950 ot/min
Hlučnosť
- Hlučnosť v interiéri (pravé ucho vodiča) pri 130 km/h – 67 dB
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 7,2 l/100 km
- Nameraná spotreba okresné cesty – 5,8 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 7,1 l/100 km
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 6,2 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6,8 l/100 km
- Objem palivovej nádrže – 74 l
- Emisie CO2 – 148 – 151 g/km
- Emisná norma – EURO 6d
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4990 mm
- Šírka – 2142 mm
- Výška – 1712 mm
- Rázvor – 3120 mm
- Rozchod vpredu – 1640 mm
- Rozchod vzadu – 1645 mm
- Svetlá výška – 165 mm
- Batožinový priestor min. – 566 l
- Batožinový priestor max. – 1971 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2195 kg
- Celková hmotnosť – 2781 kg
Plusy
- výborne svietiace adaptívne LED svetlomety
- praktický kufor
- kvalitné spracovanie interiéru
- veľmi dobré predné sedadlá
- perfektná ergonómia ovládania
- výborný infotainment a jeho ovládanie
- skvelý head-up displej
- super jazdný prejav – riadenie, podvozok, pohon
- vynikajúca spotreba paliva
- príjemný prejav motora
Mínusy
- auto-hold treba zapínať pri každom naštartovaní, neostane aktivovaný navždy
Ceny
- Základ – 58 890 €
- Takumi Plus – 69 390 €
Fotogaléria Mazda CX-80 3.3 e-Skyactiv D









