Na predstavenie Mercedesu A 35 AMG sme s napätím čakali veľmi dlho. Keď konečne prišiel, mne osobne vyrazil dych. A 35 mánia však pokračuje, Mercedes nám ukázal novú A 35-ku sedan. Čo všetko prináša?
Páči sa mi najnovšia móda vo svete hot hatchov, ktorá spočíva vo vytváraní sedan verzií. Rovnako sa mi páči, akým smerom sa v poslednom čase uberá Mercedes z hľadiska dizajnu. Nieže by to niekedy bolo zlé, no Mercedesy vždy patrili medzi značky s prísne decentným dizajnom exteriéru, ktorý síce bol pekný, no chýbala mu akási hravosť a dravosť. Samozrejme, s výnimkou AMG modelov. Preto sa mi tak páči najnovší dizajnový jazyk, ktorým sa Mercedes vydal a prvýkrát sme ho poriadne videli práve na Mercedese A. Nečudo, že s technológiami a dizajnom, ktorý prináša, sa veľmi rýchlo stal hitom. Prekvapením bola verzia sedan, ktorú som osobne nečakal. Bežné Á-čko sedan je pekné, no až verzia A 35 AMG mu dodáva ten správny šmrnc. Veru, vyzerá fakt skvelo!
Batôžok na chrbte
Keď sa na A 35-ku sedan pozriete, možno na chvíľku zapochybujete, či sa náhodou nejedná o CLA-čko, no následne ihneď spoznáte, že je to Áčko. Zaujme tradičný žraločí predok, ktorého agresivitu umocňuje športový nárazník, na zadnej časti si zas hneď všimnete poriadny difúzor s dvomi koncovkami výfukov a malé krídelko na odtrhovej hrane veka batožinového priestoru. Krátke previsy naznačujú agilné jazdné vlastnosti, rázvor 2 729 milimetrov zas dostatok miesta pre posádku. V základe dostanete A 35-ku s 18-palcovými kolesami, za príplatok budú dostupné 19-ky. Teší ma, že dostupný bude aj aerodynamický balík AMG, ktorý na auto pridá ďalšie športové prvky naviac.
Na 100 pod 5
A 35-ka je ideálnym autom pre každého, kto chce malý športový Mercedes, no A 45-ka je pre neho zbytočne príliš ostrá. Z hľadiska jazdných parametrov rozhodne nesklame – poháňa ho 2.0 litrový štvorvalec dopovaný turbodúchadlom, ktorý vyvinie 306 koní a 400 Nm. Slušné, čo poviete? Veľmi fajn je aj zrýchlenie z 0-100, ktoré A 35-ka dá už za 4.8 sekundy a zrýchľovať prestane pri tradičných 250 km/h. Spriahnutý bude výlučne so 7-stupňovou dvojspojkovou AMG SPEEDSHIFT prevodovkou, ktorá bola vyladená pre čo najrýchlejšie radenie a okamžité intenzívne zrýchlenie pri akejkoľvek rýchlosti. Samozrejme, umožňuje radenie páčkami pod volanom. Hnacia sila na motora sa cez systém 4MATIC prenáša na všetky štyri kolesá, uprednostňovaná je predná náprava, no v určitých situáciach vie byť až 50 percent krútiaceho momentu poslaného na zadok. O prerozdeľovanie krútiaceho momentu sa stará lamelová spojka integrovaná do diferenciálu zadnej nápravy, pričom jej regulácia je elektromechanická. Krútiaci moment je prerozdeľovaný na základe údajov z mnohých senzorov tak, aby bol prenos hnacej sily na vozovku čo najefektívnejší.
Predurčený k jazdeniu?
Skratka AMG v názve by mala byť jasným dôkazom toho, že toto auto bude jazdiť božsky. Napomáhať tomu bude viacero vecí. V prvom rade je to podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou a prednou nápravou McPherson. Za príplatok bude dostupný adaptívny podvozok AMG RIDE CONTROL, ktorý umožňuje zvoliť si jeden z troch režimov, komfortný, neutrálny a športový. Jedine s ním dokážete zo svojej A 35-ky vyťažiť maximum. Riadenie s elektromechanickým posilňovačom a premenlivým účinkom je priame a presné, tak, ako to Mercedes pri svojich AMG modeloch veľmi dobre vie. Samozrejmosťou je možnosť voľby jazdných režimov. Dobrým jazdným vlastnostiam prispieva aj samotná karoséria, ktorá bola pri modeli A 35 AMG dodatočne vystužená a keď ju už poriadne rozbehnete, môžete si byť istí, že ju aj rovnako rýchlo zastavíte – Á-tridsaťpäťka je totiž vybavená štvorpiestikovými brzdovými strmeňmi a 350 milimetrovými kotúčmi vpredu a jednopiestikovými strmeňmi a 330 milimetrovými kotúčmi vzadu. Myslím, že akékoľvek pochybnosti o jazdných vlastnostiach sú týmito údajmi nadobro zažehnané.
Tradičný Mercedes
Nebol by to však Mercedes, keby do svojho modelu nenapchal aj kopu najmodernejšej techniky. Nájdeme tu tak tradičný plne digitálny prístrojový panel prepojený s centrálnou obrazovkou multimediálneho systému MBUX a priehrštia rôznych asistenčných systémov a komfortných funkcií. Ani športovosť však interiéru neobišla, zaujmú najmä pekné športové sedadlá a úplne nový AMG volant, ktorý bez diskusie aktuálne patrí medzi najlepšie volanty na trhu. Prakticky zmýšľajúcich jedincov poteší batožinový priestor s objemom 420 litrov a dostatok miesta v interiéri, či už na predných alebo zadných sedadlách. Suma sumárum, Mercedes-AMG A 35 sedan je po všetkých stránkach skvelé balenie, ktoré poteší tak dušu čistokrvného petrolheada, milovníka moderných technológií, ako aj prakticky uvažujúceho mladého človeka. Mimochodom, zvuk A 35-ky som už počul naživo a poviem vám, stojí naozaj za to. Vlastne sa pýtam, aká famózna bude A 45-ka, keď už jej slabší brat je takto dobrý. Na priame porovnanie si však budeme musieť ešte chvíľku počkať…
Pozri tiež:
Zdroj a fotky – Mercedes