fbpx

Na predstavenie Mercedesu A 35 AMG sme s napätím čakali veľmi dlho. Keď konečne prišiel, mne osobne vyrazil dych. A 35 mánia však pokračuje, Mercedes nám ukázal novú A 35-ku sedan. Čo všetko prináša?

Páči sa mi najnovšia móda vo svete hot hatchov, ktorá spočíva vo vytváraní sedan verzií. Rovnako sa mi páči, akým smerom sa v poslednom čase uberá Mercedes z hľadiska dizajnu. Nieže by to niekedy bolo zlé, no Mercedesy vždy patrili medzi značky s prísne decentným dizajnom exteriéru, ktorý síce bol pekný, no chýbala mu akási hravosť a dravosť. Samozrejme, s výnimkou AMG modelov. Preto sa mi tak páči najnovší dizajnový jazyk, ktorým sa Mercedes vydal a prvýkrát sme ho poriadne videli práve na Mercedese A. Nečudo, že s technológiami a dizajnom, ktorý prináša, sa veľmi rýchlo stal hitom. Prekvapením bola verzia sedan, ktorú som osobne nečakal. Bežné Á-čko sedan je pekné, no až verzia A 35 AMG mu dodáva ten správny šmrnc. Veru, vyzerá fakt skvelo!

Batôžok na chrbte

Mercedes AMG A 35 sedan
Mercedes A 35 amg sedan

Keď sa na A 35-ku sedan pozriete, možno na chvíľku zapochybujete, či sa náhodou nejedná o CLA-čko, no následne ihneď spoznáte, že je to Áčko. Zaujme tradičný žraločí predok, ktorého agresivitu umocňuje športový nárazník, na zadnej časti si zas hneď všimnete poriadny difúzor s dvomi koncovkami výfukov a malé krídelko na odtrhovej hrane veka batožinového priestoru. Krátke previsy naznačujú agilné jazdné vlastnosti, rázvor 2 729 milimetrov zas dostatok miesta pre posádku. V základe dostanete A 35-ku s 18-palcovými kolesami, za príplatok budú dostupné 19-ky. Teší ma, že dostupný bude aj aerodynamický balík AMG, ktorý na auto pridá ďalšie športové prvky naviac.

Na 100 pod 5

Mercedes AMG A 35 sedan
Mercedes A 35 AMG sedan

A 35-ka je ideálnym autom pre každého, kto chce malý športový Mercedes, no A 45-ka je pre neho zbytočne príliš ostrá. Z hľadiska jazdných parametrov rozhodne nesklame – poháňa ho 2.0 litrový štvorvalec dopovaný turbodúchadlom, ktorý vyvinie 306 koní a 400 Nm. Slušné, čo poviete? Veľmi fajn je aj zrýchlenie z 0-100, ktoré A 35-ka dá už za 4.8 sekundy a zrýchľovať prestane pri tradičných 250 km/h. Spriahnutý bude výlučne so 7-stupňovou dvojspojkovou AMG SPEEDSHIFT prevodovkou, ktorá bola vyladená pre čo najrýchlejšie radenie a okamžité intenzívne zrýchlenie pri akejkoľvek rýchlosti. Samozrejme, umožňuje radenie páčkami pod volanom. Hnacia sila na motora sa cez systém 4MATIC prenáša na všetky štyri kolesá, uprednostňovaná je predná náprava, no v určitých situáciach vie byť až 50 percent krútiaceho momentu poslaného na zadok. O prerozdeľovanie krútiaceho momentu sa stará lamelová spojka integrovaná do diferenciálu zadnej nápravy, pričom jej regulácia je elektromechanická. Krútiaci moment je prerozdeľovaný na základe údajov z mnohých senzorov tak, aby bol prenos hnacej sily na vozovku čo najefektívnejší.

Predurčený k jazdeniu?

Mercedes AMG A 35 sedan
Mercedes A 35 AMG sedan

Skratka AMG v názve by mala byť jasným dôkazom toho, že toto auto bude jazdiť božsky. Napomáhať tomu bude viacero vecí. V prvom rade je to podvozok s viacprvkovou zadnou nápravou a prednou nápravou McPherson. Za príplatok bude dostupný adaptívny podvozok AMG RIDE CONTROL, ktorý umožňuje zvoliť si jeden z troch režimov, komfortný, neutrálny a športový. Jedine s ním dokážete zo svojej A 35-ky vyťažiť maximum. Riadenie s elektromechanickým posilňovačom a premenlivým účinkom je priame a presné, tak, ako to Mercedes pri svojich AMG modeloch veľmi dobre vie. Samozrejmosťou je možnosť voľby jazdných režimov. Dobrým jazdným vlastnostiam prispieva aj samotná karoséria, ktorá bola pri modeli A 35 AMG dodatočne vystužená a keď ju už poriadne rozbehnete, môžete si byť istí, že ju aj rovnako rýchlo zastavíte – Á-tridsaťpäťka je totiž vybavená štvorpiestikovými brzdovými strmeňmi a 350 milimetrovými kotúčmi vpredu a jednopiestikovými strmeňmi a 330 milimetrovými kotúčmi vzadu. Myslím, že akékoľvek pochybnosti o jazdných vlastnostiach sú týmito údajmi nadobro zažehnané.

Tradičný Mercedes

Mercedes A 35 amg sedan interiér
Mercedes AMG A 35 sedan interiér

Nebol by to však Mercedes, keby do svojho modelu nenapchal aj kopu najmodernejšej techniky. Nájdeme tu tak tradičný plne digitálny prístrojový panel prepojený s centrálnou obrazovkou multimediálneho systému MBUX a priehrštia rôznych asistenčných systémov a komfortných funkcií. Ani športovosť však interiéru neobišla, zaujmú najmä pekné športové sedadlá a úplne nový AMG volant, ktorý bez diskusie aktuálne patrí medzi najlepšie volanty na trhu. Prakticky zmýšľajúcich jedincov poteší batožinový priestor s objemom 420 litrov a dostatok miesta v interiéri, či už na predných alebo zadných sedadlách. Suma sumárum, Mercedes-AMG A 35 sedan je po všetkých stránkach skvelé balenie, ktoré poteší tak dušu čistokrvného petrolheada, milovníka moderných technológií, ako aj prakticky uvažujúceho mladého človeka. Mimochodom, zvuk A 35-ky som už počul naživo a poviem vám, stojí naozaj za to. Vlastne sa pýtam, aká famózna bude A 45-ka, keď už jej slabší brat je takto dobrý. Na priame porovnanie si však budeme musieť ešte chvíľku počkať…

Pozri tiež:

Zdroj a fotky – Mercedes