fbpx

Predstavenia superšportov často nepíšem, veď, povedzme si na rovinu, veľa čitateľov si ich môže predstavovať akurát tak vo sne. Ferrari F8 Tributo si ale žiada výnimku. Prečo?

Priznám sa, aj mne sa stala pomerne častá chyba, že v rýchlosti študovania aktuálnych noviniek som názov nového Ferrari F8 Tributo prečítal ako „triturbo“. To fakt sa už aj Ferrari uchýlilo k pumpovaniu krútiaceho momentu cez tri turbá? A ešte k tomu si to dá aj do názvu? To je ako lacné, vravel som si… Vytriezvenie prišlo po tom, ako som si jeho meno prečítal ešte raz, pomaly, a uvedomil som si, že toto auto sa nevolá „triturbo“, ale Tributo a nie je to len nejaký nový koncept, ale reálny nástupca modelu 488. F8 Tributo bude oficiálne predstavené už na ženevskom autosalóne, ktorý začína dnes. Na tom by nebolo nič výnimočné, mňa ale zaskočila skutočnosť, že model 488 bol predstavený relatívne nedávno a už aj má svojho nástupcu. Tak som po dlhom čase zavítal na jednu z najkrajších stránok aktuálneho internetového priestoru, web Ferrari, aby som sa o tomto nečakane skorom nástupcovi Štyri-osem-osmičky dozvedel viac. Toto by ste o ňom mali vedieť…

Kladivo na 720s?

Ferrari F8 Tributo 2019
Ferrari F8 Tributo 2019

Kto trochu sleduje svet superšportov, určite neprehliadne snahy všetkých výrobcov prekonať McLaren 720, ktorý ihneď po predstavení na trh o triedu prekonal všetkých konkurentov. Mám taký pocit, že práve preto prišlo F8 Tributo tak skoro. Ferrari jednoducho chce McLarenu neodkladne zobrať titul. A veru, chlapci z Maranella si na tom dali naozaj záležať. Pod zadnú kapotu modelu F8 Tributo totiž napchali najvýkonnejší V8 motor, aký Ferrari kedy vyrobilo. Jedná sa o 3.9 litrovú V8-čku tradičnej koncepcie, s 90 stupňovým zovretím valcov. Inak, pomenovanie „triturbo“ nemá až tak ďaleko od pravdy, tento motor je totiž preplňovaný dvoma turbodúchadlami. Netreba sa ich však báť, Ferrari vie, ako vyrobiť turbomotor tak, aby stratil čo najmenej zo svojho charakteru. Dve turbá sa navyše starajú o brutálnu akceleráciu z 0 na 100 za 2,9 sekundy bez akejkoľvek turbodiery. Dvestovka na tachometri svieti už po 7,6 sekundách a maximálka je 340 km/h.

Výkon = 488 Pista

Ferrari F8 Tributo motor

Výkon 720 koní je rovnaký, aký má aktuálna 488 Pista, teda najvýkonnejšia cestná verzia modelu 488. Dosahuje ho pri 7000 otáčkach a napriek tomu, že motor je dopovaný dvoma turbami, nechá sa točiť až do 8000 ot/min. Pre úplnosť dodám, že maximálny krútiaci moment je 770 Nm. Osobne ma ale najviac zaujala skutočnosť, že F8 Tributo si zachováva pekne puristický pohon čisto zadnej nápravy. Žiadny elektromotor vpredu, žiadne prerozdeľovanie výkonu medzi nápravami. Jednoducho, čistá zadokolka. A tak sa nám to páči! Osobne som veľmi zvedavý, aké čísla potom prinesie výkonnejšia vrcholná verzia…

Okruhová technika

Ferrari F8 Tributo
2019 Ferrari F8 Tributo

Nebolo by to Ferrari, keby svoj najnovší model nevybavilo prepracovanými technológiami, ktoré z neho spravia okruhového boha. F8 Tributo naozaj má predpoklady prekonať neprekonateľné – McLaren 720s. O extrémne rýchle zmeny prevodových stupňov sa stará 7-stupňová dvojspojková F1 prevodovka, výkon sa na zadné kolesá prenáša cez prepracovaný elektronický diferenciál E-diff3 a mnohé ďalšie rokmi overené technológie sa starajú o precízny prenos hnacej sily medzi kolesá zadnej nápravy tak, aby dokázalo F8 Tributo bez zaváhania prejsť akokoľvek náročný úsek cesty alebo okruhu. Perfektným jazdným vlastnostiam asistuje aj čistá hmotnosť auta na úrovni 1330 kilogramov a prepracovaná aerodynamika, ktorá sa stará o mohutný prítlak, až o 15% vyšší, ako mal model 488.

Orientácia na vodiča

2019 Ferrari F8 Tributo
2019 Ferrari F8 Tributo interiér

Ferrari sú autá, ktoré sú orientované čisto na vodiča a jazdu. V interiéri modelu F8 Tributo tak nenájdete žiaden centrálny displej multimediálneho systému, ani desiatky gombíkov na ovládanie kadejakých komfortných a zábavných systémov. Interiér je stavaný tak, aby vodičovi poskytol čo najpresnejšie údaje o jazde. A to nielen cez prístrojový štít, ale aj cez famózne sedadlá, volant a pedále.

Ďalšia legenda?

2019 Ferrari F8 Tributo

Páčia sa mi mnohé odkazy, ktorými F8 Tributo odkazuje na svojich slávnych predchodcov. Napríklad 4 okrúhle zadné svetlá, alebo sklenený kryt motoru s otvormi, ktorý pripomína Ferrari F40. K exteriéru sa ani vyjadrovať nejdem, je to proste Ferrari, to hovorí za všetko. Otázka ale znie, či má aj F8 Tributo predpoklady stať sa podobne veľkou legendou, ako sú modely z minulosti, na ktoré odkazuje. Podľa mňa áno. Už len skutočnosť, že ho poháňa najvýkonnejší osemvalec aký Ferrari kedy vyrobilo, je dosť legendárna. A bojím sa toho, že pomaly ale isto sa aj Ferrari vydá cestou hybridných pohonov, je tak celkom možné, že ďalšiemu nástupcovi bude pod kapotou bzučať už aj elektromotor. A to už také legendárne veru nebude. Každopádne, nechajme sa prekvapiť. Na záver ešte jedna poznámka. Neviem, odkiaľ berie Ferrari názvy svojich modelov, ale mohlo by si v nich spraviť trochu poriadok. Prečo musí pekná postupnosť 458 a 488 pokračovať ako F8 Tributo? Podľa mňa by niečo ako 499 vyzeralo a znelo oveľa lepšie… Nuž, taká je asi talianska nátura 🙂

Pozri tiež:

Zdroj a obrázky – Ferrari