Tak sme sa konečne dočkali! Tesne pred premiérou dlho očakávaného T-Roc-u R na ženevskom autosalóne odhalil Volkswagen jeho technické údaje a fotografie. Do predaja sa dostane na jeseň 2019 a veru, máme sa na čo tešiť!
Ani vy nechápete, kam až sa tento niekoľkoročný SUV boom posúva? Najprv to bol len obrovský nárast predajov bežných SUV-čiek. Dobre, povedali sme si. Potom však zákazníci začali túžiť po MPV-čkach na SUV podvozku. Tak sa na trh dostali 7-mieste SUV-čka. Dobre, niekomu sa to zíde, povedali sme si. Potom ale začal trh vyžadovať mestské autá na SUV podvozku, superšporty na SUV podvozku a po novom sú tu aj hothatche na SUV podvozkoch. No a nám neostáva nič iné, len sa tomuto bláznivému trendu prizerať. Presne takým SUV hothatchom je napríklad nový Volkswagen T-Roc R. Už samotný T-Roc je zaujímavé auto a podľa mňa je veľmi dobrým základom pre prvé R-kové SUV od Volkswagenu. Akými zbraňami sa chystá loviť zákazníkov?
300 koní a Akrapovič
Vzhľad na chvíľku preskočme, to prvé, čo asi každého fanúšika zaujíma, je technika. Pod kapotou si bude „brumkať“ starý známy preplňovaný dvojliter 2.0 TSI s kódovým označením EA888. Vďaka bohu, že Volkswagenu nenapadlo pod jeho kapotu narvať nejaký menší motor, prípadne hybridný systém, ktorý by pokazil zvuk. Dvojlitrové TSI-čko je overená kombinácia, ktorá funguje. V T-Roc-u bude naladený na 300 koní a 400 Nm, výkon bude na cestu prenášať cez pohon všetkých štyroch kolies 4MOTION. Jedinou dostupnou prevodovkou bude 7-stupňové DSG-čko. Vďaka tejto technike vypáli T-Roc R na stovku na 4,9 sekundy, čo je len o 0,3 sekundy pomalší čas, ako Golf R. A to je naozaj slušné na to, že T-Roc je SUV-čko, ktoré je ťažšie a menej ostré ako Golf. V tlačovej správe mi však do očí najviac udrelo slovné spojenie „titánový výfuk Akrapovič“, ktorý budete môcť za príplatok dostať aj na T-Roc R. Kto ho počul naživo na Golfe R vie, aké divadlo vie tento systém narobiť…
Najmodrejšia modrá
Pri pohľade na exteriér je to typický T-Roc, žiadne extrémne zmeny sa tu nekonajú. Určite si však všimnete športové nárazníky a upravenú mriežku chladiča, prahy, mierne predĺžený zadný spojler a upravený difúzor. Do očí bije aj modrá farba Lapiz Blue Metallic. Azda najzreteľnejšou zmenou sú 4 výfukové koncovky vzadu, ktoré budú v ideálnom prípade patriť famóznemu systému Akrapovič. T-Roc R sériovo dostanete s 18 palcovými kolesami, za príplatok budú k dispozícii aj 19-tky. Za nimi sa skrýva super-výkonný brzdový systém z Volkswagenu Golf R Performance, so 17-palcovými brzdovými kotúčmi. Tieto brzdy tak skoro asi nezvädnú, nech im budete akokoľvek nakladať. Samotné auto sedí o 20 milimetrov nižšie, upravený je aj podvozok, ktorý je tuhší. Za príplatok sa budú dať získať aj adaptívne tlmiče DCC.
Sedadlá z Golfu R?
Interiér je taktiež obyčajný T-Roc, až na pár detailov. Už v základe síce dostanete športové sedadlá, za príplatok však budete môcť mať sedadlá z Golfu R, v ktorých sa sedí skvelo a pri konfigurovaní by som určite túto možnosť zaškrtol. Tým asistuje športový volant, nejaké to športové prešívanie a pár ďalších drobností. Mňa osobne zaujali interiérové lišty vo farbe karosérie, aj keď si viem predstaviť, že si nájdu veľa odporcov.
Za mňa áno
Volkswageny sú chladné autá. Taký R-kový Golf je nekompromisný stroj, veľa ľudí sa však sťažuje, že mu chýba nejaká tá emócia. A tak to podľa mňa bude aj pri T-Roc-u. Z hľadiska technológií a pohonu bude skvelý. Zrýchlenie z 0-100 má dokonca o 0,3 sekundy lepšie, ako koncernová Cupra Ateca, takže v porovnaní s konkurentmi sa určite nestratí. Verím, že Akrapovič nesklame a bude kúzliť úsmev na tvári pri každom zrýchlení a pustení plynu. Zároveň to však stále bude T-Roc, ktorý je pomerne praktickým autom. Bude to proste typický Volkswagen – výborný po všetkých stránkach, ale chladný. Aspoň tak na mňa pôsobí, každopádne som však zvedavý, aký bude naživo. Mimochodom, od uvedenia na trh Volkswagen predal na celom svete už viac ako 200 000 T-Roc-ov, tento model tak populárny určite je a verím, že populárne bude aj R-ko. Jeho popularite môže brániť snáď len jedno – cenovka. Nuž, nechajme sa prekvapiť.
Ako sa nový T-Roc R páči vám?
Pozri tiež:
Zdroj a obrázky – Volkswagen Newsroom
[…] Volkswagen T-Roc R – nový pRedátor odhalený! […]