Ford Focus ST 2019 – žiadna napumpovaná kosačka!

Ford Focus ST 2019 – žiadna napumpovaná kosačka!

Slovo Focus v preklade znamená sústrediť sa alebo zamerať. Nový Focus 2019 už poznáme, tentoraz sa však zameriame na športovú verziu ST, ktorá bola dnes oficiálne predstavená svetu. Zaslúži si náš focus?

Zámerne som do titulku nadhodil tému, ktorá je v prípade Fordu veľmi často diskutovaná. Špeciálne pri novom Focuse, pri ktorom iný benzínový motor ako trojvalec nedostanete. Osobne proti trojvalcom vôbec nič nemám, dokonca si dovolím tvrdiť, že k niektorým autám sa hodia viac ako väčšie štvorvalce. Taktiež ale uznávam kritiku, že montovať do Focusu len trojvalce je už možno trochu cez čiaru. Každopádne, až čas ukáže, ako dobre a spoľahlivo trojvalce vo Focusoch budú fungovať, dnes sme tu kvôli niečomu inému. Kvôli dlho očakávanému Fordu Focus ST, ktorého našťastie trojvalcová kauza zďaleka obchádza.

Plnotučná dva-trojka

Ford Focus ST 2019
Focus ST 2019

Začnime teda hneď motorom, ktorý asi nikoho nesklame. Pod kapotou ST-čka si totiž pradie 2.3 litrový štvorvalec preplňovaný twin-scroll turbodúchadlom, ktorý produkuje 280 koní a 420 Nm. Ten už poznáme z Mustangu. Áno, v tomto aute by sme od takého motora čakali viac, netreba však zabúdať na to, že raz príde aj RS-sko, takže inžinieri Fordu sa pravdepodobne museli trochu krotiť. Z čoho som však skoro spadol zo stoličky je skutočnosť, že tento motor je vybavený anti-lag systémom turba. Ten sa stará o to, aby turbo zostávalo nafúknuté aj po tom, ako na chvíľu pustíte plyn a pri opätovnom zošliapnutí plynu ste tak mali turbo už roztočené a pripravené ťahať. Táto technológia bola vyvinutá pre samotného kráľa všetkých Fordov, Ford GT, určite tak poteší, že ju dostanete už v “obyčajnom” ST-čku…

Focus ST 2019

Motory môžu byť spriahnuté s 6-stupňovým manuálom, ktorý vie automaticky hádzať rev-matche pri podraďovaní, alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Áno, napísal som motory, keďže v ponuke je okrem 2.3 litrového benzínu aj nafta. Tento motor spomeniem len okrajovo a na plné ústa si dovolím povedať, že je doslova hanbou pre Focus ST. V prvom rade sa volá EcoBlue, v druhom rade má len 190 koní a v treťom rade je to rapotavý naftiak. A ten do ST-čka nepatrí. Ak chcete šetriť, kúpte si Octaviu 1.9 TDI.

Focus na dizajn

Ford Focus ST 2019

Dizajn veľmi komentovať nebudem, iné slová ako superlatíva rôzneho druhu by tom totiž nenašiel. Už obyčajný Focus sa mi veľmi páči, nedokážem tak pochopiť ľudí, ktorí mu nevedia prísť na chuť. Dizajn je však subjektívna vec, posúďte ho tak sami. Upravené nárazníky, lišty a prelisy robia svoje a už aj laik hneď na prvý pohľad rozozná, že tento Focus nebude pre babky na cestu do kostola.

Bude jazdiť ako diabol?

Ford Focus ST 2019

Slovká “Ford Focus” a “výborné jazdné schopnosti” sú už zaužívanými synonymami, a to aj pri bežných Focusoch. Od ST-čka sa tak čaká, že jazdiť bude fakt dobre. A veru, predpoklady na to má – sedí o 10 milimetrov nižšie ako bežný Focus, upravené sú tlmiče a adaptívny podvozok, ktorý Ford označuje ako “Continiously Controlled Damping”, sa stará o rýchle upravenie reakcií podvozku aktuálnemu stavu vozovky a jazdnému štýlu. Focus ST 2019 je navyše prvou predokolkou Fordu, ktorá využíva elektronický samosvorný diferenciál na prednej náprave. Stopu auta budú pomáhať držať 18, za príplatok až 19 palcové kolesá s papučkami Michelin Pilot Sport 4S. A keď sa poriadne rozohníte, veľmi rýchlo vás skrotia brzdy s 330 milimetrovými kotúčmi vpredu a 302 milimetrovými vzadu. Čo vám poviem, už len pri pomyslení na jazdenie v ňom ma začínajú svrbieť ruky a nohy 😀 .

Bude stáť za to

2019 Ford Focus ST
Ford Focus ST 2019

Keď som otváral tlačovú správu k novému Focusu ST, priznám sa, bál som sa. Bál som sa, že tam nájdem nejaký 1.5 litrový trojvalec s piatimi turbami, ktorý bude z posledných síl tlačiť 300 koní. Nový Focus ST však ako jedno balenie športového náradia naozaj bude stáť za to. Vyzerá perfektne, predpoklady na jazdné a výkonové schopnosti má tiež úctyhodné, v interiéri vás privítajú Recará, z ktorých nebudete chcieť vystúpiť, ale zároveň to nie je nejaký hardcore hothatch, ktorý by ste nevedeli skrotiť pri bežnom jazdení. Na to tu bude RS-ko… Ceny ešte nevieme, čakať však pravdepodobne môžeme ceny začínajúce niekde okolo 32 000 eur. Tak čo, brali by ste ho? 😉

Pozri tiež:

Zdroj a obrázky – Fordpresskits

Zdieľať na Facebooku

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *