fbpx
Volkswagen Passat B5 2,8 V6 Syncro recenzia skúsenosti

Čitateľ Slavomír pre vás pripravil podrobnú recenziu na skutočnú „chuťovku“ – Volkswagen Passat B5 s 2,8-litrovým benzínovým šesťvalcom. Ako náročná a drahá je prevádzka Passatu s touto motorizáciou? Oplatí sa kúpiť ako jazdenka s nájazdom vyše 270 000 kilometrov?

  • Značka a model – Volkswagen Passat
  • Rok výroby – 1999 (generácia B5)
  • Motorizácia a výkon – 2,8 l V6 benzín Syncro (142 kW, 280 Nm)
  • Počet najazdených kilometrov pri kúpe – 278 000
  • Počet aktuálne najazdených kilometrov – 298 500
Volkswagen Passat B5 2,8 V6 Syncro recenzia skúsenosti

Plusy

Jednoznačne motor – 2.8 V6 má krásny kultivovaný chod a v kabíne ho skoro nepočuť. Takisto, aj priebeh výkonu je príjemný, od 3000 ot/min motor chytí druhý dych a neúnavne ťahá až po červené pásmo. Spojené to je s príjemnou zvukovou kulisou, ktorá dá o sebe vedieť takisto až od tých 3000 ot/min, dovtedy motor veľmi nepočujete. Najlepšie sa cíti na diaľnici a je jedno, či idete 130 alebo 160 km/h, motor nemá problém ochotne zrýchľovať, aj keď je auto plne naložené. Na diaľnici je to auto proste doma.
Spotreba – 750 km trasu s kľudnou nohou zvládol za 8,6 l/100 km. V meste sa spotreba hýbe okolo 12 – 14 l/100 km, čo sú podľa mňa skvelé hodnoty na to, že to je stála 4×4 a V6.
Dizajn auta – niekto Passat B5 považuje za nudný, no podľa mňa je jeho dizajn proste nestarnúci a ak starne, tak len veľmi pomaly. Dizajn karosérie má naviac aj výborný koeficient odporu vzduchu 0,27, čo je skvelá hodnota aj na dnešné pomery.
Interiér – ten je priestranný, všetko pôsobí aj po viac ako 20 rokoch kvalitne, nič nevŕzga, nebúcha a všetko je pevné. Proste, nemecká kvalita. Len na málo miestach nájdem tvrdý plast, väčšinou je použitá koža, drevo a mäkčené plasty, ktoré sú príjemné na dotyk. V aute je príjemne ticho aj pri vyšších rýchlostiach. Výbava je dobrá, aj keď „fullka“ to rozhodne nie je. Mám napr. príplatkovú slnečnú roletku na zadné sklo, hoci len manuálnu, všetky 4 okná v elektrike, Climatronic, vyhrievané sedadlá aj spätné zrkadlá, palubný počítač, tempomat, kožené sedadlá a xenóny.
Podvozok – príjemne mäkký, ale rýchle prejazdy zákrut mu nesedia.
Prevodovka – mám 5 stupňový automat od ZF. Radí krásne hladko, síce pomaly, ale k charakteru auta proste sedí. Takisto je tam možnosť manuálneho radenia pomocou voličov + a -. Prevodovka má veľmi dlhé prevody, pri diaľničných 130 km/h točí motor 2400 ot/min.
Pohon 4×4stály pohon 4×4 s medzinápravovým diferenciálom TORSEN sa postará o bezpečnosť a adhéziu na každom povrchu.
Ďalšia pozitívna vec je, že tento Volkswagen Passat B5 2.8 V6 Syncro je celkom raritný. Za tú dobu, čo ho vlastním, som videl len veľmi málo B5-iek s touto motorizáciou.

Mínusy

Motor – tak, ako hlavnou pozitívnou vecou môjho Passatu je motor, tak je aj jeho mínusom. Niekoho by to možno prekvapilo, ale tá 2.8 V6-ka nie je žiadny pretekár, v spojení s automatom skôr práve naopak. Svedči o tom aj zrýchlenie z 0 – 100 km/h, ktoré je podľa papierov za 9,2 sekundy, takže na semaforoch vás spráska hocijaká 1,8 T. Proste, ten motor bol robený na jazdu po diaľniciach.
Prevodovka – Podľa niekoho môže radiť pomaly, takisto kickdown chvíľu trvá a občas zbytočne podtáča motor.
Podvozok – Nie je to žiaden Baworák a ani žiaden vymetač okresiek, práve naopak. Auto je dosť nedotáčavé kvôli ťažkému predku a rýchla jazda na okreskách mu vôbec nesedí.
Interiér – Jediný nedostatok je to, že na 2,8 Syncro vo verzii sedan sa nedajú sklopiť zadné sedadlá kvôli výstuži. Aspoň, že tam je diera na lyže.
Neviem, či to je mínus, ale treba počítať s vyššími výdajmi na servis, keďže napríklad oproti motoru 1,8 T je veľa vecí dvakrát. 2x katalyzátor, to znamená 4x lambda, 2x koncové tlmiče, atď.

Spoľahlivosť

Môj Passat zatiaľ nemal žiadne väčšie problémy, väčšinou to bol všetko len spotrebný materiál. Napríklad, trápilo ma vŕzganie zadnej nápravy a ukázalo sa, že to bolo spôsobené ramenom regulátoru sklonu svetlometov. Teraz sa budú robiť brzdy. O auto bolo vždy starané a vždy dostalo to, čo potrebovalo, olej sa menil pravidelne v prevodovke aj v motore, rozvody boli robené podľa intervalu. Samozrejme, pri rozvodoch sa menila aj vodná pumpa. Samozrejmosťou je palivo s oktánovým číslom 98. Aj kvôli tomu ide auto stále ako hodinky a motory 2,8 V6 sú proste spoľahlivé. Čo sa týka podvozku, tak predná náprava aj kvôli ťažšiemu motoru trpí trochu viac ako pri 1,8 T.

Dostupnosť servisu a náhradných dielov

Tie sú asi všade.

Záverečné odporúčanie

Ak si chcete kúpiť Volkswagen Passat B5 2,8 V6 Syncro, tak ho môžem len odporučiť. Netreba sa báť ani vyššieho nájazdu, ak o auto bolo dobre starané. Samozrejme, ak máte kamaráta, ktorý robí v servise, zoberte ho na obhliadku so sebou. Motor musí len šepotať, žiadne klepotanie, ak je to automat, tak musí radiť hladko, bez trhania. Keď zastavíte v kopci, zaradíte režim D a pustíte brzdu, auto musí ostať stáť. Odporúčam skontrolovať nápravy a podvozok, či sa neozýva búchanie a vŕzganie. A moja posledná rada – ak je váš štýl jazdy skôr „napohodu“, nikam sa neponáhľate a užívate si jazdu, tak automat je pre vás to pravé. Ak sa obávate výdajov na automat a chcete mať lepšiu akceleráciu, tak hľadajte manuál. Svojmu autu dávam celkové hodnotenie 8/10 bodov.

Páčila sa vám recenzia na 1999 Volkswagen Passat B5 2,8 V6 Syncro a autentické skúsenosti jeho majiteľa? Podobnú recenziu môžete na svoje auto kedykoľvek napísať aj vy a poradiť tak tisíckam čitateľov! Recenziu a skúsenosti so svojím autom môžete napísať tu – https://dominiccars.sk/napisat-recenziu-skusenosti/ .

Pozri tiež: