Hneď na úvod sa priznám, značku Mazda milujem. Čo však až tak nemilujem, je spojenie Mazdy s naftovým motorom a automatickou prevodovkou. Teda, aspoň do tohto testu som si to myslel. Dokázala testovaná Mazda 6 Wagon s naftovým motorom zmeniť môj názor?
Technické parametre
- Rok výroby – 2014
- Generácia vozidla – 3.
- Najazdené kilometre – 98 000
- Zdvihový objem motora – 2184 cm3
- Palivo – nafta
- Počet valcov/ventilov na valec – 4/4 (radový, preplňovaný – BiTurbo)
- Prevodovka – automatická s hydrodynamickým meničom, 6 stupňov
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 110 kW pri 4500 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 380 Nm pri 2000 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 202 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 10 s
- Nameraná spotreba mesto – 7,0 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 6,1 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 6.5 l/100 km
- Emisie CO2 – 119 g/km
- Emisná norma – EURO 6
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4800 mm
- Šírka – 1840 mm
- Výška – 1480 mm
- Rázvor – 2750 mm
- Rozchod vpredu – 1585 mm
- Rozchod vzadu – 1575 mm
- Svetlá výška – 165 mm
- Batožinový priestor min. – 522 l
- Batožinový priestor max. – 1648 l
- Pohotovostná hmotnosť – 1580 kg
- Užitočné zaťaženie – 530 kg
- Celková hmotnosť – 2110 kg
Plusy
- silný motor, lineárny ťah
- nízka hmotnosť
- kvalitné materiály v interiéri
- vysoká výbava aj v strednom výbavovom stupni (Attraction)
- plynulo radiaca automatická prevodovka
- výborné riadenie
- skvelý podvozok
- veľmi dobrý posed na predných sedadlách
- dizajn
Mínusy
- aerodynamický hluk v interiéri pri vyšších rýchlostiach
- vyššia náchylnosť na koróziu
- nie práve najspoľahlivejšie naftové motory
Spoľahlivosť
Autá Mazda už odjakživa patria medzi najspoľahlivejšie autá v jednotlivých kategóriách a inak to nie je ani v prípade 6-ky. Jediným problémom, ktorý Mazdy trápi, je vyššia náchylnosť na koróziu. Nie je to už také zlé, ako to bývalo v minulosti, predsa len však protikorózna ochrana stále nie je najlepšia. Naftové motory zo začiatku produkcie mali problém s obrusovaním vačiek vačkových hriadeľov, kovové piliny sa následne dostávali do motora a spôsobovali problémy. Táto výrobná vada bola väčšinou odstránená v rámci záručných opráv. Inak však Mazda 6 netrpí žiadnymi veľkými známymi problémami. Za spoľahlivosť tak Mazda 6 Wagon dostáva 9/10 bodov.
Záver
Už prvý znak toho, že Mazda 6 Wagon s naftovým motorom nebude taká zlá, za akú ju mnohí ľudia majú, prišiel hneď po naštartovaní. Motor sa k životu zobudí potichu, žiadne traktorové rapotanie sa nekoná. Príjemný prejav má aj za jazdy, jediným rušivým zvukom je aerodynamický hluk pri vyšších rýchlostiach. BiTurbo sa stará o plynulé zrýchľovanie bez turbodiery. Automatická prevodovka radí plynulo a bez zaváhania, jedine pri prudkom pridaní plynu jej podradenie občas trochu trvá, ale nie je to nič hrozné. Priestor na zadných sedadlách je pre 2 osoby dostatočný aj na veľmi dlhé cesty, predné sedadlá poskytujú perfektný posed. Dizajn – bez komentára, za mňa je to jeden z najkrajších kombíkov na trhu. Celkovo musím zhodnotiť, že spojenie naftového motora a automatickej prevodovky vôbec nie je zlé. Svoje si s ním užijú aj milovníci športovej jazdy a nekazí charakter Mazdy tak, ako si to mnohí myslia. Ja som si jazdenie s ním veľmi užíval a Mazdu 6 Wagon by som si vedel bez problémov predstaviť aj vo svojej osobnej garáži. Je to proste Mazda, a to sa v nej nezaprie. A viete čo? Je to aktuálne najlepšie auto, aké som na kameru plnohodnotne testoval a jedno z tých áut, s ktorým by ste na konci testu najradšej odišli niekam ďaleko za hranice a nikdy ho nevrátili. Áno, možno teraz som tak trochu subjektívny, to nepopieram. A napriek pár chybičkám krásy jej dávam 10/10 bodov. Radím vám, vyskúšajte si ju na vlastnej koži. Vlastne, radšej nie. Ak si ju totiž vyskúšate, s veľkou pravdepodobnosťou si ju hneď aj kúpite. Alebo ju ukradnete. Nuž, taká je Mazda 6 Wagon…
Mazdu 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.
[…] TEST Jazdenky Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D 2014 […]