fbpx

Keď som sa dozvedel radostnú správu, že na test dostávam auto slávneho bavorského výrobcu, ktorého mám veľmi rád, zostal som nadšený. Zostalo mi však moje prvotné nadšenie aj po tom, ako som si BMW X3 generácie E83 podrobne vyskúšal?

Technické parametre

  • Rok výroby – 2007
  • Generácia vozidla –  1. (po facelifte)
  • Najazdené kilometre – 200 000
  • Zdvihový objem motora – 1995 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbom)
  • Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – všetky štyri kolesá – xDrive
  • Maximálny výkon – 110 kW pri 4000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 330 Nm pri 2000 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 198 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 10.2 s
  • Nameraná spotreba mesto – 8.7 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 6,2 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 7.4 l/100 km
  • Emisie CO2 – 191 g/km
  • Emisná norma – EURO 4

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4569 mm
  • Šírka – 1853 mm
  • Výška – 1674 mm
  • Rázvor – 2795 mm
  • Rozchod vpredu – 1538 mm
  • Rozchod vzadu – 1556 mm
  • Svetlá výška – 201 mm
  • Batožinový priestor min. – 480 l
  • Batožinový priestor max. – 1560 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1820 kg
  • Užitočné zaťaženie – 445 kg
  • Celková hmotnosť – 2265 kg

Plusy

  • pocit robustnosti a kvality
  • perfektné predné sedadlá
  • slušná výbava
  • aj po 200 000 kilometroch málo známok opotrebenia
  • veľmi dobrý pohon xDrive
  • svetlá výška 201 milimetrov
  • dosť miesta na zadných sedadlách
  • tuhý podvozok – dobré jazdné vlastnosti v zákrutách

Mínusy

  • málo priame riadenie
  • vysoká radiaca páka s dlhými dráhami
  • citeľná turbodiera do 2000 otáčok
  • citeľne tuhý podvozok na nerovnostiach

Spoľahlivosť

BMW X3 generácie E83 patrí medzi vysoko spoľahlivé autá, pri ktorých sa ani po vysokých nájazdoch kilometrov neobjavujú žiadne veľké a časté problémy. Po vysokom kilometrovom nájazde sa môže vyskytnúť potreba výmeny turba alebo EGR ventilu, to sú však bežné problémy každého naftového motora. Niektoré štvorvalce trpeli na problém s tesnením pod hlavou valcov. Výhodou je absencia DPF filtra pri väčšine E83-kách, hoci niektoré neskoršie vyrobené ním už vybavené boli. Za spoľahlivosť dostáva BMW X3 E83 8/10 bodov.

Záver

Pri testovaní BMW X3 E83 som zo začiatku zažíval dilemu, či ho mám hodnotiť ako pravé BMW, teda so zámerom na jazdné vlastnosti, alebo ako bežné malé SUV-čko. Nakoniec som zvolil kompromis, ktorého verdikt znie – Iks-trojka je pre bežného človeka, ktorý si špeciálne nepotrpí na jazdné vlastnosti, ideálnou voľbou. Napriek tomu, že je z roku 2007, prináša veľa zaujímavých výbavových prvkov, nestratí sa v meste ani v teréne a dokonca ani pri diaľničných presunoch posádku nevyrušuje vysokým hlukom. Keď si k tomu pripočítate prémiové prvky, ktoré sú citeľné aj po odjazdení 200 000 kilometrov a skutočnosť, že auto v zásade nejaví žiadne veľmi veľké známky opotrebenia, BMW X3 generácie E83 dáva ako jazdenka veľký zmysel. Menší problém nastáva, keď sa na toto autom pozriem očami automobilového nadšenca. Áno, podvozok je perfektný. Na nerovnostiach možno až príliš tvrdý, no v zákrutách fakt podrží. Skvelú robotu odvádza aj xDrive, k tomu nemám čo zlé povedať. Menšie sklamanie však prišlo pri riadení, ktoré má príliš voľný prevod, od BMW by som ho veru čakal strmší. Radiaca páka je na môj vkus zbytočne vysoká a má dosť dlhý chod. A turbodiera do 2000 otáčok zas trochu kazí radosť pri pokuse o rýchly rozjazd. Neviem, ako sú na tom šesťvalce, pravdepodobne sa k tomuto autu hodia viac. No keď zanedbám turbodieru pri naftovom štvorvalci, aj tento motor tomuto autu plne postačuje a dokáže s ním veľmi dynamicky pohybovať. Teda, keď je vo svojich pracovných otáčkach a pomáha mu turbo. Možno som však príliš kritický a aj napriek tomu, že sa jedná o SUV-čko od BMW, nemal by som od neho čakať jazdné vlastnosti ako od M3-ky. Koniec koncov je BMW X3 E83 skvelým autom. Testovaný kúsok stojí 7000 eur, čo je úžasná cena na to, aké auto za to dostanete. Nebyť menšieho sklamania pri športovej jazde, v konečnom hodnotení by som mu dal plnotučnú desiatku. Takto odo mňa dostáva veľmi pekných 9/10 bodov.

BMW X3 E83 20d test jazdenky
BMW X3 E83 20d xDrive test
BMW X3 E83 20d test jazdenky
BMW X3 E83 20d test jazdenky
BMW X3 E83 20d test jazdenky
BMW X3 E83 test jazdenky
BMW X3 E83 20d test jazdenky
BMW X3 E83 test jazdenky

BMW X3 E83 20d xDrive do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.