TEST Jazdenky Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D 2014

TEST Jazdenky Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D 2014

Hneď na úvod sa priznám, značku Mazda milujem. Čo však až tak nemilujem, je spojenie Mazdy s naftovým motorom a automatickou prevodovkou. Teda, aspoň do tohto testu som si to myslel. Dokázala testovaná Mazda 6 Wagon s naftovým motorom zmeniť môj názor? 

ODOBERAŤ VIDEÁ NA YOUTUBE

Technické parametre

  • Rok výroby – 2014
  • Generácia vozidla –  3.
  • Najazdené kilometre – 98 000
  • Zdvihový objem motora – 2184 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný – BiTurbo)
  • Prevodovka – automatická s hydrodynamickým meničom, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 110 kW pri 4500 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 380 Nm pri 2000 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 202 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 10 s
  • Nameraná spotreba mesto – 7,0 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 6,1 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6.5 l/100 km
  • Emisie CO2 – 119 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4800 mm
  • Šírka – 1840 mm
  • Výška – 1480 mm
  • Rázvor – 2750 mm
  • Rozchod vpredu – 1585 mm
  • Rozchod vzadu – 1575 mm
  • Svetlá výška – 165 mm
  • Batožinový priestor min. – 522 l
  • Batožinový priestor max. – 1648 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1580 kg
  • Užitočné zaťaženie – 530 kg
  • Celková hmotnosť – 2110 kg

Plusy

  • silný motor, lineárny ťah
  • nízka hmotnosť
  • kvalitné materiály v interiéri
  • vysoká výbava aj v strednom výbavovom stupni (Attraction)
  • plynulo radiaca automatická prevodovka
  • výborné riadenie
  • skvelý podvozok
  • veľmi dobrý posed na predných sedadlách
  • dizajn

Mínusy

  • aerodynamický hluk v interiéri pri vyšších rýchlostiach
  • vyššia náchylnosť na koróziu
  • nie práve najspoľahlivejšie naftové motory

Spoľahlivosť

Autá Mazda už odjakživa patria medzi najspoľahlivejšie autá v jednotlivých kategóriách a inak to nie je ani v prípade 6-ky. Jediným problémom, ktorý Mazdy trápi, je vyššia náchylnosť na koróziu. Nie je to už také zlé, ako to bývalo v minulosti, predsa len však protikorózna ochrana stále nie je najlepšia. Naftové motory zo začiatku produkcie mali problém s obrusovaním vačiek vačkových hriadeľov, kovové piliny sa následne dostávali do motora a spôsobovali problémy. Táto výrobná vada bola väčšinou odstránená v rámci záručných opráv. Inak však Mazda 6 netrpí žiadnymi veľkými známymi problémami. Za spoľahlivosť tak Mazda 6 Wagon dostáva 9/10 bodov.

Záver

Už prvý znak toho, že Mazda 6 Wagon s naftovým motorom nebude taká zlá, za akú ju mnohí ľudia majú, prišiel hneď po naštartovaní. Motor sa k životu zobudí potichu, žiadne traktorové rapotanie sa nekoná. Príjemný prejav má aj za jazdy, jediným rušivým zvukom je aerodynamický hluk pri vyšších rýchlostiach. BiTurbo sa stará o plynulé zrýchľovanie bez turbodiery. Automatická prevodovka radí plynulo a bez zaváhania, jedine pri prudkom pridaní plynu jej podradenie občas trochu trvá, ale nie je to nič hrozné. Priestor na zadných sedadlách je pre 2 osoby dostatočný aj na veľmi dlhé cesty, predné sedadlá poskytujú perfektný posed. Dizajn – bez komentára, za mňa je to jeden z najkrajších kombíkov na trhu. Celkovo musím zhodnotiť, že spojenie naftového motora a automatickej prevodovky vôbec nie je zlé. Svoje si s ním užijú aj milovníci športovej jazdy a nekazí charakter Mazdy tak, ako si to mnohí myslia. Ja som si jazdenie s ním veľmi užíval a Mazdu 6 Wagon by som si vedel bez problémov predstaviť aj vo svojej osobnej garáži. Je to proste Mazda, a to sa v nej nezaprie. A viete čo? Je to aktuálne najlepšie auto, aké som na kameru plnohodnotne testoval a jedno z tých áut, s ktorým by ste na konci testu najradšej odišli niekam ďaleko za hranice a nikdy ho nevrátili. Áno, možno teraz som tak trochu subjektívny, to nepopieram. A napriek pár chybičkám krásy jej dávam 10/10 bodov. Radím vám, vyskúšajte si ju na vlastnej koži. Vlastne, radšej nie. Ak si ju totiž vyskúšate, s veľkou pravdepodobnosťou si ju hneď aj kúpite. Alebo ju ukradnete. Nuž, taká je Mazda 6 Wagon…

Mazda 6 Wagon 2014 test

Mazdu 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.

Zdieľať na Facebooku

One thought on “TEST Jazdenky Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D 2014

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *