Keď som si Škodu Enyaq iV 80 vyskúšal začiatkom tohto roka prvýkrát, bol som z nej doslova uchvátený. Veľmi ma preto zaujímalo, či ma dokáže presvedčiť ešte raz, tentokrát v plnohodnotnom týždennom teste. Počas neho som ju preveril na dlhých diaľničných presunoch, krátkych mestských trasách, v teplotách atakujúcich 0 stupňov Celzia a pri rôznych zaťaženiach. Čo všetko som objavil a ako dobre Enyaq iV 80 obstál v náročných skúškach?
Škoda Enyaq iV 80
- Rok výroby – 2021
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 25 000
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – /
- Poháňaná náprava – zadná
- Maximálny výkon – 150 kW
- Maximálny krútiaci moment – 310 Nm
- Maximálna rýchlosť – 160 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,6 s
Spotreba a dojazd
- Hrubá kapacita akumulátora – 82 kWh
- Nameraná spotreba mesto – 15 kWh/100 km (dojazd 513 km)
- Nameraná spotreba okresné cesty – 18 kWh/100 km (dojazd 427 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 115 km/h – 19 kWh/100 km (dojazd 405 km)
- Nameraná spotreba diaľnica 130 km/h – 24 kWh/100 km (dojazd 320 km)
- Emisie CO2 – 0 g/km
- Emisná norma – /
Nabíjanie
- Maximálny nabíjací výkon DC – 125 kW
- Maximálny nabíjací výkon AC – 11 kW
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 0 na 80 % – 38 minút (výrobca)
- Čas DC nabíjania pri maximálnom výkone z 30 na 80 % – 35 minút (test)
- Čas AC nabíjania z domácej zásuvky z 0 na 100 % – cca 35 hodín
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4649 mm
- Šírka – 1879 mm
- Výška – 1616 mm
- Rázvor – 2765 mm
- Rozchod vpredu – 1587 mm
- Rozchod vzadu – 1566 mm
- Svetlá výška – 186 mm
- Batožinový priestor min. – 585 l
- Batožinový priestor max. – 1710 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2245 kg
- Celková hmotnosť – 2612 kg
Plusy
- štýlový dizajn, ktorý púta pozornosť
- napriek vzadu uloženému motoru veľký a praktický kufor
- príjemný posed na zadných sedadlách
- množstvo Simply Clever riešení
- kvalitne spracovaný interiér s unikátnymi prvkami
- skvele fungujúci infotainment
- pohodlné a dobre nastaviteľné predné sedadlá
- veľmi komfortný a plavný podvozok
- super jazdné vlastnosti (aj vďaka pohonu zadných kolies)
- množstvo moderných, dobre fungujúcich asistenčných systémov
- head-up displej s virtuálnou realitou
- rýchle nabíjanie
- slušný dojazd
Mínusy
- privítal by som kapacitný senzor vo volante (pri zapnutom aktívnom udržiavaní v jazdnom pruhu ma auto často upozorňovalo, aby som držal volant, aj keď som na ňom mal jemne položenú ruku)
- v displeji pred vodičom by som privítal údaj o nabití batérie v percentách
Ceny
- Základ – 35 250 €
- Základ verzia iV 80 – 48 150 €
- Testovaný kus – 62 130 €