Audi SQ7, ako najvýkonnejší variant obľúbenej Q7-čky, je na trhu už pomerne dlho. Prišiel tak čas na modernizáciu, ktorá priniesla zmeny presne tam, kde ich bolo treba.
Nie som veľký fanúšik SUV-čiek a som zástanca názoru, že ak SUV-čko, tak poriadne. Pod poriadnym SUV-čkom si predstavujem napríklad Audi SQ7. Jednoducho, solídne veľké auto s výkonným motorom. Audi Q7 druhej generácie je neskutočne podareným autom, ktoré sa mi už od predstavenia veľmi páčilo, pričom verzia SQ7 je presne taká, ako by som si prial – nenápadná, no zato poriadne výkonná. Roky však bežia, Audi medzičasom trochu pomenilo dizajnový jazyk a vymyslelo niekoľko zaujímavých technológií. Nadišiel tak čas, aby tieto výhody získala aj Q7-čka, respektíve verzia SQ7. Čo všetko sa zmenilo a čo ostalo pôvodné?
Policajné auto?
Azda najväčšie zmeny sa udiali v exteriéri, nový je predný nárazník, dizajn svetiel a mriežka chladiča. Jej súčasťou sú po vzore ostatných nových Audín dva radary v podobe čiernych štvorcov. Nemôžem si pomôcť, vyzerá to buď ako policajný radar, alebo ako majáky, ktoré sú typické pre utajené autá polície. Teda, ak budú pri vás všetci cestní piráti skákať na brzdy, viete, čím je to spôsobené. 😀 Zmenené boli aj zadné svetlá a veko batožinového priestoru dostalo chrómovú lištu, ktorá spája zadné svetlomety. Oh, a zabudnúť nemôžem na štýlovo vyzerajúce 4 koncovky výfukov. Všeobecne musím uznať, že modernizácia Audi SQ7 prospela, kým doterajšia verzia vyzerala skvelo, verzia po modernizácii je akýmsi dobrúsením diamantu, aby plne zapadal do aktuálneho portfólia Audi. Mimochodom, Audi SQ7 je vybavené 20-palcovými kolesami. V dnešnej dobe neustále narastajúcich kolies by som na takomto veľkom SUV-čku čakal nejaké 21/22 palcové kolesá, teší ma tak, že SQ7-čka vyzerá skvelo aj na „obyčajných“ 20-kach.
Vďaka bohu!
Trochu som sa obával, či Audi pri modernizácii SQ7-čky nespraví nejaký nevhodný ekologický krok a neoberie ju o známy 4.0 litrový naftový osemvalec. Našťastie, ten zostal v plnej paráde aj v modernizovanej verzii. Zostal mu pôvodný výkon 435 koní a mamutí krútiaci moment 900 Nm. Len pripomeniem, že tento 4.0 litrový osemvalec je preplňovaný dvoma turbami a elektrickým kompresorom, ktorý je napájaný z 48V sústavy auta. Pri takejto náloži pod kapotou sa výkonovým parametrom ani netreba čudovať… Z 0 na 100 vypáli Audi SQ7 za 4.8 sekundy. Zaujímavosťou je, že tento motor je spárovaný s 8-stupňovou Tiptronic prevodovkou, žiadna dvojspojka sa teda nekoná. Samozrejmosťou je permanentný pohon všetkých štyroch kolies Quattro a natáčanie kolies zadnej nápravy, ktoré zlepšuje manévrovateľnosť a stabilitu auta pri vysokých rýchlostiach. Pri využívaní výkonového potenciálu auta poteší aj športový diferenciál a príplatková elektromechanická stabilizácia podvozku, ktorá eliminuje nakláňanie auta v zákrutách.
Ďalšia nálož
Azda najväčšie zmeny sa udiali v interiéri. Ten v prípade SQ7-čky poteší nádychom športovosti, či už v podobe športových sedadiel, kombinácie kože a Alcantary, kovových pedálov, športového volantu či možných karbónových doplnkov. V interiéri nájdete displeje na stredovej konzole po vzore ostatných nových Audín, plus veľký displej prístrojového štítu. Systém MMI navigation plus dostal nové funkcie, najmä informácie o aktuálnej dopravnej situácii a informácie o semaforoch. Tento systém sa pripojí k riadiacej jednotke, ktorá ovláda semafory a vodičovi zobrazí aktuálne informácie, ktoré pomôžu k zvýšeniu efektivity a bezpečnosti jazdy. Samozrejmosťou je nekonečný zoznam príplatkovej výbavy, kde nájdete napríklad 4-zónovú klimatizáciu, laserové HD matrix LED svetlá… Jednoducho, je to tá istá, stará dobrá SQ7-čka, akurát obohatená o modernejší dizajn exteriéru, interiéru a nové technológie. A takto sa mi to fakt páči! Nové Audi SQ7 sa bude dať objednať od konca júla tohto roka.
Pozri tiež:
Zdroj a obrázky – Audi