fbpx

Si mladý človek a hľadáš mimoriadne lacné auto, ktoré bude spoľahlivejšie ako švajčiarske hodinky a jeho opravy lacnejšie ako čínsky cesnak? Škoda Felicia sa môže javiť ako ideálna možnosť. Pozrel som sa na to, či za tých pár eur skutočne stojí. 

ODOBERAŤ VIDEÁ NA YOUTUBE

Áno, za volantom Felicie som sa skutočne bavil. Nuž, aj stará Felicia 1,3 MPI vie vyčariť úsmev na tvári a poriadne veľký. Aká je však po technickej stránke?

Technické parametre

  • Rok výroby – 1999
  • Generácia vozidla – 1. (od 1994 po 2001)
  • Najazdené kilometre – 117 000
  • Zdvihový objem motora – 1289 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/2
  • Prevodovka – manuálna, 5 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 50 kW pri 5000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 106 Nm pri 2600 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 162 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 13,5 s
  • Nameraná spotreba mesto – 8,1 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 5 l/100 km (pri mimoriadne pokojnej jazde po rovných okresných cestách a rýchlosti do 100 km/h), s rastúcou záťažou až po 10 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 7,8 l/100 km
  • Emisie CO2 – ??? g/km
  • Emisná norma – EURO 2

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 3883 mm
  • Šírka – 1635 mm
  • Výška – 1415 mm
  • Rázvor – 2450 mm
  • Rozchod vpredu – 1420 mm
  • Rozchod vzadu – 1380 mm
  • Svetlá výška – 100 – 110 mm
  • Batožinový priestor min. – 272 l
  • Batožinový priestor max. – 967 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 935 – 985 kg
  • Užitočné zaťaženie – 430 – 485 kg
  • Celková hmotnosť – 1450 kg

Plusy

  • vynikajúca spoľahlivosť, nezničiteľnosť
  • jednoduchý a lacný servis
  • mimoriadne nízke ceny za slušné kusy
  • vzdušný interiér
  • pružnosť motora
  • pohodlné sedadlá

Mínusy

  • hlučný a vibrujúci motor
  • celkovo slabé odhlučnenie
  • posilňovač riadenia nebol pre motor 1.3 v sériovej výbave
  • slabé brzdy
  • nepresná manuálna prevodovka s veľkou vôľou

Spoľahlivosť

  • korózia, najmä blatníkov, podbehov a veka batožinového priestoru

Skutočne, Felicie okrem starej známej hrdze netrpeli už žiadnymi známymi poruchami. Samozrejme, časom sa objaví nejaký ten pokazený spínač, zlý kontakt na nejakej elektronickej súčiastke (ktorých v tomto aute ale veľa nie je :)), tieto drobnosti sú ale jednoducho a lacno opraviteľné. Za spoľahlivosť tak Felícií dávam plnohodnotných 10/10 bodov.

Záver

Odpoveď na základnú otázku, či Felicia naozaj stojí za tých pár eur, je rozhodne ÁNO. Za nejakých 600 eur dostanete kus vo veľmi dobrom stave s minimom hrdze. Felicia tak figuruje v mojom rebríčku 5 TOP áut do 600 eur a nebál by som sa ju označiť za najlepšie auto, za čo najmenej peňazí. Áno, veľa výbavy neponúka, je hlučná, takže na dlhšiu jazdu po diaľnici budete potrebovať štuple do uší, pri agresívnejšej jazde sa vďaka mäkkému podvozku neprejavuje práve najšportovejšie a musíte si dávať pozor, aby vám nezakvitla hrdzou ako jarná lúka, ale všetky tieto drobné nevýhody jasne vykompenzuje cenou, spoľahlivosťou a použiteľnosťou. Mimochodom, z hľadiska rozmerov a výkonových parametrov sa veľmi podobá na Fabiu 1.2 HTP druhej generácie, Felicia tak svojimi parametrami ešte rozhodne nepatrí do starého železa. Ak by som ja osobne hľadal nenáročné auto do 600 eur, bez mihnutia oka by som sa rozhodol pre Feliciu. A ešte jeden bonus na záver – ak sa pre Feliciu rozhodnete, budete sa o ňu starať a po nejakej dobe ju budete potrebovať predať, predáte ju minimálne za rovnakú sumu, za akú ste ju kúpili, keďže jej cena už nemá kam nižšie klesnúť. A ako tento test zavŕšiť? Snáď len celkovým počtom bodov, ktorý Škoda Felicia 1.3 LXI odomňa dostáva, a to jednoznačných 10/10 bodov.

3 thoughts on “TEST Jazdenky Škoda Felicia 1.3 LXI”

Comments are closed.