TEST Jazdenky Volkswagen New Beetle 1.9 TDI – ohavný chrobák alebo užitočné auto?

TEST Jazdenky Volkswagen New Beetle 1.9 TDI – ohavný chrobák alebo užitočné auto?

Keď sa povie Volkswagen Chrobák, všetci veľmi dobre vieme, o aké auto sa jedná. Nie všetci však už vedia, že nie je Chrobák ako Chrobák. Tento týždeň som sa pozrel na zúbok Chrobáku 1.9 TDI vyrábanému v rokoch 1997 – 2010, ktorého oficiálny názov je New Beetle. A nebol to len taký hocijaký New Beetle, ale rovno Herbie!

ODOBERAŤ VIDEÁ NA YOUTUBE

Technické parametre

  • Rok výroby – 2003
  • Generácia vozidla –  od 1997 po 2010
  • Najazdené kilometre – 198 000
  • Zdvihový objem motora – 1896 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/2 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – manuálna, 5 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 66 kW pri 3750 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 210 Nm pri 1900 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 171 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 13,1 s
  • Nameraná spotreba mesto – 6,2 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 5 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,3 l/100 km
  • Emisie CO2 – ??? g/km
  • Emisná norma – EURO 3

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4081 mm
  • Šírka – 1724 mm
  • Výška – 1498 mm
  • Rázvor – 2508 mm
  • Rozchod vpredu – 1508 mm
  • Rozchod vzadu – 1494 mm
  • Svetlá výška – ??? mm
  • Batožinový priestor min. – 209 l
  • Batožinový priestor max. – 769 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1251 kg
  • Užitočné zaťaženie – 424 kg
  • Celková hmotnosť – 1675 kg

Plusy

  • slušná spoľahlivosť
  • originalita auta
  • športové jazdné vlastnosti
  • veľa miesta na predných sedadlách, športový posed
  • úsporný motor 1.9 TDI

Mínusy

  • surový chod motora
  • hluk pri vyšších otáčkach
  • vŕzganie a búchanie interiérových plastov
  • široký A-stĺpik – zlý výhľad šikmo vpred
  • horšia manévrovateľnosť
  • široký a tvrdý stredový panel – málo miesta na pravé koleno
  • malý kufor

Spoľahlivosť

  • jemná korózia dverí, prahov
  • pokazený snímač váhy vzduchu
  • upchatý EGR ventil
  • drobnosti s elektronikou

Motor 1.9 TDI je známy svojou nezničiteľnosťou, dokonca aj turbo, ktorým je motor vybavený, je mimoriadne robustné a odolné a problémy s ním sa vyskytujú až pri obrovských kilometrových nájazdoch alebo zanedbanej starostlivosti. Za spoľahlivosť dávam Volkswagenu New Beetle 1.9 TDI 66kW 7/10 bodov.

Záver

Keď som si po prvýkrát prehliadol New Beetle zvonku, prvá vec, ktorá ma napadla bolo, že toto auto je skutočne zvláštne. Je to auto kontrastov, na základe bacuľatých tvarov by som povedal, že asi veľmi dobre jazdiť nebude. Na druhej strane, keď som uvidel kolesá nachádzajúce sa krásne v rohoch karosérie a nízky podvozok, o negatívnom názore na jeho jazdné vlastnosti som začal pochybovať. Pravda však vyšla najavo hneď, ako som naštartoval “traktorácky” motor 1.9 TDI. Čo ma na tomto motore neskutočne dostávalo, je kopanec turba pri 2000 ot/min. Aj do tejto hranice vie motor celkom pekne potiahnuť, po spomínaných 2000 ot/min sa však začnú diať veci. Sila, akou vás auto po tejto hranici zatlačí do sedadla je jednoducho návyková. Motor ako taký má doslova surový chod, čo sa prejavuje vibráciami, drsným zvukom, ale aj počuteľným pískaním turba pri akcelerácii a čo je hlavné, krásnym zvukom blow-off ventilu turba, ktorý počuť aj pri zapnutom rádiu. Takto surovú charakteristiku budete ako automobilový nadšenec milovať a nie je zas až tak výrazná, že by nezainteresovanému človeku nejako výrazne prekážala. Možno by ste povedali, že pre milovníka áut by bol najlepším riešením benzínový motor, diesel sa však podľa mňa do tohto auta hodí rovnako dobre a poskytne vám veľa zážitkov. Nebudem tu rozpisovať všetky jazdné aspekty tohto auta, na to je tu celý test vo forme Youtube videa, na záver však môžem dodať len jedno – toto auto ma fakt dostalo. Ak nad ním uvažujete, neváhajte a vyskúšajte si ho, podobný zážitok vám len tak hocijaké auto neponúkne. Volkswagen New Beetle 1.9 TDI 66 kW tak ako celok odomňa dostáva 9/10 bodov. 

Mimochodom, určite ste si všimli, že testované auto bolo vozidlom autoškoly. Týmto sa chcem poďakovať autoškole Herbie v Liptovskom Mikuláši za poskytnutie auta na test, ak ešte nemáš vodičák a si z Liptova, tohto Chrobáka si môžeš na vlastnej koži vyskúšať aj ty! Stačí sa prihlásiť do kurzu, viac info nájdeš na webe – http://www.autoskolaherbie.sk/.

Zdieľať na Facebooku

3 thoughts on “TEST Jazdenky Volkswagen New Beetle 1.9 TDI – ohavný chrobák alebo užitočné auto?

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *