fbpx

Po minulotýždňovom teste Škody Fabia tu máme tento týždeň niečo rodinnejšie a výletnejšie. A nie je to len také hocijaké auto, ale jedno z najšportovejších MPV, aké boli kedy vyrobené – Ford S-Max prvej generácie so vzácnym benzínovým motorom 2.0 Duratec! Je skutočne tak športový, ako sa o ňom hovorí? 

ODOBERAŤ VIDEÁ NA YOUTUBE

Technické parametre

  • Rok výroby – 2010
  • Generácia vozidla – 1. (od 2006 po 2010)
  • Najazdené kilometre – 108 000
  • Zdvihový objem motora – 1999 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4
  • Prevodovka – manuálna, 5 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 107 kW pri 6000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 190 Nm pri 4500 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 197 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 10,9 s
  • Nameraná spotreba mesto – 10,5 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 7 l/100 km (pri mimoriadne pokojnej jazde po rovných okresných cestách a rýchlosti do 100 km/h), s rastúcou záťažou prakticky neobmedzene až po 20 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 8,2 l/100 km
  • Emisie CO2 – 194 g/km
  • Emisná norma – EURO 4

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4768 mm
  • Šírka – 1884 mm
  • Výška – 1658 mm
  • Rázvor – 2850 mm
  • Rozmer pneumatík – 215/60 R16
  • Rozchod vpredu – 1578 mm
  • Rozchod vzadu – 1600 mm
  • Svetlá výška – ? mm
  • Batožinový priestor min. – 1051 l (7-miestne usporiadanie – 285 l)
  • Batožinový priestor max. – 2000 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1605 kg
  • Užitočné zaťaženie – 735 kg
  • Celková hmotnosť – 2340 kg

Plusy

  • perfektné jazdné vlastnosti
  • presné riadenie, radenie
  • 7-miestna verzia
  • výborná spoľahlivosť
  • 3 samostatné polohovateľné sedadlá v druhom rade
  • charakter benzínového motora
  • pekný, originálny dizajn
  • športové sedadlá

Mínusy

  • iba 5-stupňová prevodovka pri motore 2.0 Duratec – vysoké otáčky a spotreba na diaľnici
  • spotreba veľmi citlivá od jazdného štýlu
  • tvrdý podvozok
  • veľký polomer otáčania, horšia manévrovateľnosť
  • absencia rezervného kolesa

Spoľahlivosť

  • pokazený zámok prednej kapoty
  • vzpery veka batožinového priestoru strácajú časom tlak

Samozrejme, aj pri S-Maxe sa vyskytujú občasné problémy s elektronickými súčiastkami, senzormi a podobne, ale len zriedkavo, známym problémom je kratšia životnosť spojky pri motoroch TDCi. Ford S-Max ale netrpel žiadnymi častými známymi poruchami, za spoľahlivosť tak dostáva 9/10 bodov.

Záver

Vidieť Ford S-Max 2.0 Duratec prvej generácie na ceste je pomaly vzácnejšie, ako vidieť Ferrari. Jedná sa o ohrozený druh, väčšina záujemcov mala, pochopiteľne, záujem o hospodárnejšie naftové motory. Dvojliter Duratec má ale charakter, ktorý jednoducho treba zažiť. Áno, keď mu naložíte, žerie toľko, ako Cayenne Turbo, ale keď si ustrážite pravú nohu, vie sa vám odmeniť aj skutočne príjemnou spotrebou. Prívlastok „športové MPV“ mu patrí opodstatnene, niekedy ide dokonca pohodlie pasažierov na úkor športovosti, napríklad v prípade tvrdého podvozka. Ak trpíte syndrómom rýchleho tatka a hľadáte vhodné rodinné auto, Ford S-Max je ideálnou voľbou. A ak sa vám ho podarí zohnať s týmto famóznym benzínom, máte vyhraté. Ford S-Max 2.0 Duratec odomňa celkovo dostáva jednoznačných 9/10 bodov.

One thought on “TEST Jazdenky Ford S-Max 2.0 Duratec 1.gen”

Comments are closed.