fbpx
najlepšie auto na zimu do 3000 eur

Pokiaľ bývate v časti Slovenska, kde sa počas zimy pravidelne objavuje sneh, nie každé auto dokáže dobre poslúžiť. S pohonom jednej nápravy veľa vody (alebo skôr snehu) nenamútite a jazdy v kopcovitých oblastiach sú neraz plné stresu, volania kamošov s traktormi a podobne. Práve preto sa oplatí porozmýšľať nad poriadnym autom na zimu, ktoré sa nezľakne ani tých najväčších závejov. Na jeho kúpu pritom netreba mať tisícky eur, zaujímavé kúsky sa dajú vybrať už do troch tisícok!

Výber áut s pohonom všetkých 4 kolies je aj v cenovej hladine do 3000 eur vskutku široký. Do môjho zoznamu 5 najlepších som sa však snažil vybrať kúsky, ktoré sú skutočne rozumnou voľbou a nehrozí pri nich, že vám v priebehu pár týždňov z vrecka vytiahnu aj posledný cent. Po detailnej analýze trhu som nakoniec vybral tieto zaujímavé modely.

1. Suzuki Samurai

najlepšie auto na zimu do 3000 eur

Tento ľahký japonský samuraj sa preseká každou zasneženou či zľadovatenou cestou. Kombinácia pohonu 4×4 a nízkej hmotnosti robí zo Samuraia skutočne nezastaviteľné auto. V cenovej hladine okolo 3000 € sa už dajú nájsť pomerne pekné, plne pojazdné kúsky s platnými dokladmi. Najčastejšie sa môžete stretnúť so spoľahlivým benzínovým motorom 1.3, ale naraziť viete aj na agregát 1.0, či dokonca 1.9 diesel. Azda najlepšou voľbou je práve motor 1.3. Pri kúpe si dávajte pozor na koróziu, ktorá je asi najväčším problémom týchto áut. Z jednoduchej techniky vyplýva lacný servis a diely sú taktiež celkom dobre dostupné.

2. Škoda Octavia 1. generácie 4×4

najlepšie auto na zimu do 3000 eur octavia

Škoda Octavia 1. generácie s pohonom 4×4 využíva medzinápravovú spojku Haldex, ktorá sa vyznačuje dobrou spoľahlivosťou, pokiaľ dostávala pravidelný servis. V cene do 3000 eur bez problémov zoženiete pekné kúsky, ktoré majú dobrý predpoklad spoľahlivo slúžiť. Najčastejšie sa stretnete s legendárnou motorizáciou 1.9 TDI, avšak naraziť sa dá aj na benzínové motory. Tie sú však typicky „pažravé“, diesel tak bude po stránke prevádzkových nákladov zrejme lepšou voľbou. Výhodou Octavie 1. generácie sú lacné a dostupné diely, plus, zoservisuje vám ju akýkoľvek dedinský mechanik. Alternatívou môže byť Golf 4×4, ktorý využíva totožnú techniku.

3. Fiat Panda 4×4

Hoci v cenovej hladine do 3000 € veľa Pánd s pohonom 4×4 na Slovensku nekúpite, ak by sa vám na nejakú podarilo naraziť, rozhodne je dobrou voľbou. Možno si spomínate na legendárne video, ktoré tomuto autíčku spravilo snáď najlepšiu reklamu.

Benefitom Pandy je podobne ako v prípade Samuraia nízka hmotnosť a spoľahlivý systém pohonu všetkých 4 kolies. Z hľadiska motorizácií sa môžete najčastejšie stretnúť s 1.2-litrovým benzínom alebo 1.3-litrovým naftovým agregátom. Osobne by som pri tomto aute skôr uprednostnil benzín. Poteší jednoduchá a spoľahlivá technika, takže rozhodne sa netreba obávať vysokých servisných výdavkov.

4. Suzuki Ignis 4×4

najlepšie auto na zimu do 3000 eur ignis

Dobre, toto auto by určite nevyhralo súťaž krásy, no ako zimný pracant rozhodne poslúži. V cene do 3000 € zoženiete veľa kúskov v peknom stave. Ozaj, Ignis 4×4 sa nejakú dobu vyrábal aj pod značkou Subaru, ako Justy. Benefitom je opäť raz nízka hmotnosť, spoľahlivá technika a aj pomerne priestranný interiér. Po stránke motorizácií by som ja osobne volil buď 1.3-litrový, alebo 1.5-litrový benzínový agregát.

5. Honda CR-V 1. generácie

najlepšie auto na zimu do 3000 eur cr-v

Tieto autá už síce majú svoj vek, no v cenovke do 3000 eur sa dajú zohnať v celkom obstojných stavoch. Výhodou je pomerne priestranná kabína, spoľahlivý systém 4×4 a tradične robustný atmosférický benzínový motor s objemom 2.0 litra. Áno, spotreba možno nebude najnižšia, no po stránke porúch sa v zásade niet čoho obávať. Ako to už pri Japoncoch býva zvykom, pozor si treba dávať na koróziu, avšak Hondy CR-V s ňou až taký drastický problém obvykle nemali.

Z ďalších zaujímavých áut, na ktoré som pri hľadaní narazil, môžem spomenúť napríklad staršie Audi s pohonom Quattro, Subaru Impreza či Forester, prípadne Land-Rover Freelander. V týchto prípadoch už ale treba mať na mysli, že spoľahlivosť nemusí byť úplne ideálna, respektíve, servis môže byť nákladnejší.