Stále nedokážem uveriť vlastným očiam, aké autá Audi od začiatku tohto roka predstavuje. Jeden dizajnovo veľmi podarený model strieda druhý, no to, čo prišlo teraz, je jednoznačným vrcholom dizajnérov z Ingolstadtu. Privítajte nové Audi RS 7 Sportback!
Audi A7 považujem už odjakživa za jednu z najkrajších Audín. V prevedení RS dostala klasická A7-čka vždy akýsi punc agresivity naviac, ktorý z nej robil neskutočné delo a umelecké dielo v jednom. Inak tomu nie je ani v prípade novej RS7-čky. Nové Audi A7 mi vyrazilo dych, keďže po dizajnovej stránke je takmer dokonalé. Takmer preto, že tým fejkovým koncovkám výfukov som stále akosi neprišiel na chuť. Audi RS 7 Sportback však tento drobný nedostatok vymazalo nekompromisnými 2 koncovkami so slušným priemerom. K tomu, samozrejme, pridalo bodykit, ktorému nie je čo vyčítať. Keď som o bežnej A7-čke napísal, že je takmer dokonalá, k Audi RS 7 Sportback mi nezostáva napísať nič iné ako to, že sa jedná o najkrajšie Audi súčasnosti. Verím, že nielen v mojich očiach.
Posol z pekiel
Špeciálne v uvádzacej „Tango red“ farbe vyzerá RS7-čka ako namosúrený čert, ktorý vyšiel z pekiel robiť bordel na zemskom povrchu. Nad tvarom karosérie sa veľmi vzrušovať nebudem, zaujalo ma však jedno číslo – dĺžka auta na úrovni 5009 milimetrov. To je fakt dosť. Každopádne, pravú siluetu Audi RS 7 Sportback robí o niečo väčšia šírka v porovnaní s klasickou A7-čkou – v tomto prípade sa jedná o 40 milimetrov, čo je slušný nárast. Šírku pribrala najmä na zväčšených podbehoch a blatníkoch, ale aj širších športových nárazníkoch s BRUTÁLNYMI otvormi. Spredu sa jej normálne bojíte, vyzerá totiž tak, že nemá problém zožrať všetko, čo jej príde do cesty. Športové úpravy pokračujú aj vzadu, športovým nárazníkom, dvoma veľkými koncovkami výfukov a solídnym difúzorom. Audi RS 7 Sportback prichádza už v sérii s LED svetlami, za príplatok môžete dostať RS matrix LED laserové svetlá.
Zviera pod kapotou
Audi, vďaka bohu, pri svojich RS modeloch stále nezanevrelo na poriadne motory a napriek tomu, že RS7-čka využíva aj mild-hybridnú technológiu, pod jej kapotou stále pradie starý dobrý 4.0 litrový osemvalec TFSI. Ten ponúka adekvátny výkon na úrovni 600 koní a krútiaci moment 800 Newtonmetrov v širokom spektre otáčok – od 2050 do 4500 ot/min. Z 0 na 100 vystrelí za 3.6 sekundy, maximálna rýchlosť je síce sériovo obmedzená na 250 km/h, no s príplatkovým Dynamic plus package môžete mať odomknutých 305 km/h. Mild-hybridný systém so štartér/generátorom dokáže rekuperovať energiu, ktorou následne mierne pomáha motoru pri akceleráciách a využíva ju na rýchle naštartovanie auta pri zapnutom start/stop systéme. Ekologickou „vychytávkou“ je aj tradičné vypínanie polovice valcov pri zníženej záťaži.
Motor spolupracuje s 8-stupňovou Tiptronic prevodovkou, žiadna dvojspojka sa teda nekoná. Samozrejme, výkon na cestu prenáša permanentný pohon všetkých štyroch kolies Quattro, v štandardnom režime je krútiaci moment prenášaný v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy, systém však dokáže preniesť až 70% krútiaceho momentu len na predné kolesá alebo 85% len na zadok. Športovým jazdným vlastnostiam prispieva aj Quattro športový diferenciál.
Jazdenie na hrane
Progresívne riadenie so športovým prevodom, riadenie všetkých štyroch kolies a RS adaptívny vzduchový podvozok, ktorý prichádza už v sérii, sa stará o dokonalé jazdné zážitky. Priplatiť si môžete aj za podvozok „plus“ so systémom Dynamic Ride Control, ktorý reakcie podvozka pri športovej jazde ešte o niečo zlepší. Samozrejmosťou je možnosť voľby jazdných režimov Audi drive select, ktoré jedným klikom zmení pohodlné cestovné auto na beštiálne zviera, ktoré na trati roztrhá všetkých konkurentov. O bezpečné zastavenie tohto nemalého kolosu sa starajú výkonné brzdy. Vybrať si môžete buď štandardné, so 440 mm kotúčmi vpredu a 370 mm kotúčmi vzadu, alebo príplatkové karbón-keramické brzdy so 440 mm kotúčmi vpredu. Vybrať si môžete z viacerých farieb strmeňov.
Už, aby boli na cestách…
Interiér Audi RS 7 Sportback sa nesie v klasickom RS duchu, s nádhernými športovými sedačkami a volantom s peknými hliníkovými pádielkami. Samozrejme, nechýba mnoho RS drobností, aby ste nikdy nezabudli, že sedíte v skutočne výnimočnom aute. Z hľadiska technológií a asistenčných systémov tu nájdete prakticky všetko, čo si len môžete priať a čo nájdete aj v klasickej A7-čke. Softvér akurát obsahuje viaceré RS úpravy, môžete sledovať rôzne údaje pri traťovom jazdení, prípadne kontrolovať tlaky a teploty dôležitých súčastí auta.
Nové Audi RS 7 Sportback je presne také, aké chcem, aby bolo. Vie byť krotkým a pohodlným spoločníkom na cestách, ale aj neskutočným zvieraťom, ktoré sa nezľakne žiadneho konkurenta. A k tomu vyzerá úplne dokonale. Už teraz sa teším, keď prvé kúsky stretnem na cestách!
Pozri tiež:
Zdroj a obrázky – Audi