Volkswagen ID.4 je autom, do ktorého koncern vkladá veľké nádeje. Vďaka jeho vyspelému elektrickému pohonu a praktickým riešeniam má veľký potenciál zaujať aj rodiny a ľudí, ktorí by inak nad elektromobilom neuvažovali. Dokáže však vysoké očakávania naplniť aj v realite? Na to som sa pozrel v mojom prvom POV teste. ID.4-ka ma v mnohých oblastiach veľmi prekvapila!
Technické parametre
- Rok výroby – 2021
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 600
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – /
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 150 kW
- Maximálny krútiaci moment – 310 Nm pri 1750 – 3500 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 160 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,5 s
- Nameraná spotreba mesto – N.Ú. kWh/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 18 kWh/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 17,5 kWh/100 km
- Emisie CO2 – 0 g/km
- Emisná norma – /
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 4584 mm
- Šírka – 1852 mm
- Výška – 1640 mm
- Rázvor – 2771 mm
- Rozchod vpredu – 1587 mm
- Rozchod vzadu – 1562 mm
- Svetlá výška – N.Ú. mm
- Batožinový priestor min. – 543 l
- Batožinový priestor max. – 1575 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2124 kg
- Celková hmotnosť – 2660 kg
Volkswagen ID.4 som nemal zapožičaný na štandardný týždňový test, preto som nemal príležitosť podrobne otestovať všetky jeho aspekty. Tentokrát preto vynechávam tradičnú sekciu „Plusy“, „Mínusy“ a „Záver“, keďže mnohé veci nedokážem objektívne zhodnotiť. Ak vás zaujímajú ďalšie podrobnosti, odporúčam pozrieť videotest od Ľuboša z Electriccars YouTube, ktorý ho podrobne otestoval po všetkých stránkach.