fbpx
2021 Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G150 Plus test recenzia skúsenosti

Mazda CX-30 patrí medzi dizajnovo najvýraznejšie crossovery na trhu. Dokáže však okrem unikátneho dizajnu zaujať aj svojou praktickosťou a priestrannosťou? Ako dobre vie potešiť človeka, ktorý si rád užíva jazdu? Na tieto, ale aj mnohé ďalšie otázky, som hľadal odpovede v mojom podrobnom videoteste!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2021
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 13 000
  • Zdvihový objem motora – 1998 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, atmosférický)
  • Prevodovka – manuálna, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
  • Maximálny výkon – 110 kW pri 6000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 213 Nm pri 4000 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 195 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,1 s
  • Nameraná spotreba mesto – 8,1 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 5,9 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6,5 l/100 km
  • Emisie CO2 – 121 g/km
  • Emisná norma – EURO 6d

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4395 mm
  • Šírka – 1795 mm
  • Výška – 1540 mm
  • Rázvor – 2655 mm
  • Rozchod vpredu – 1565 mm
  • Rozchod vzadu – 1565 mm
  • Svetlá výška – 180 mm
  • Batožinový priestor min. – 430 l
  • Batožinový priestor max. – 1406 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1479 kg
  • Celková hmotnosť – 1995 kg

Plusy

  • charizmatický dizajn
  • veľmi dobre svietiace LED predné svetlomety
  • nádherný a kvalitne spracovaný interiér
  • skvelý infotainment
  • vyvážené jazdné vlastnosti
  • príjemne naladený podvozok
  • veľmi dobre fungujúci systém pohonu všetkých 4 kolies
  • lahodný prejav motora
  • výborne naladený chod manuálnej prevodovky
  • slušná dynamika

Mínusy

  • lesklý povrch stredového tunela sa ľahko poškriabe
  • chýbajú USB nabíjacie porty pre zadných pasažierov

Ceny

  • Základ – 21 390 €
  • Základ výbava G150 Plus – 25 540 €
  • Testovaný kus – 30 515 €

Záver

Hneď prvou vecou, ktorou si ma Mazda CX-30 získala, je dizajn, z ktorého doslova vyžaruje unikátny charakter a charizma. Prednej časti dominuje veľká maska chladiča a prísny look dotvárajú ostro strihnuté predné LED svetlomety, ktoré svietia fantasticky ako v stretávacom, tak aj v diaľkovom režime. Samozrejme, nechýba systém automatického prepínania diaľkových svetiel. V zadnej časti ma zas upútali 2 nefalšované koncovky výfukov – to sa v tejto triede áut dnes len tak často nevidí. Mimochodom, vďaka svetlej výške 180 mm sa Mazda CX-30 nezľakne ani ľahkého terénu. Batožinový priestor má vzhľadom na triedu auta adekvátny objem, poteší aj niekoľkými praktickými riešeniami a pod jeho dnom sa našiel priestor na dojazdové rezervné koleso.

Na zadných sedadlách veľa priestoru nečakajte, no aj s mojou výškou 186 cm som sa usadil celkom komfortne. Stredné sedadlo je však pomerne úzke a vypuklé, takže pre dospelú osobu na dlhšiu cestu nebude. To ale od tohto auta asi ani nikto neočakáva. Vzadu oceňujem dostatok odkladacích priestorov a zmysly poteší príjemná modrá koža na lakťovej opierke a madle dverí. Pravá materiálová šou však nastáva po usadnutí na predné sedadlá. Mne osobne kombinácia modrej kože, čiernej koženky, látky a štýlových chrómových doplnkov doslova vyrazila dych. No tým to nekončí. Mazda zapracovala aj na kvalite použitých materiálov a jednotlivé časti palubnej dosky, stredovej konzoly či dverí vás doslova lákajú, aby ste sa ich dotýkali. Paráda! Na predných sedadlách sa cítite, ako keby ste boli súčasťou auta. Celý interiér vás doslova obklopí a na dosah ruky vám ako vodičovi ponúkne všetko, čo by ste len mohli potrebovať. Intuitívnosť ovládania je tu zvládnutá na jednotku s hviezdičkou. Veľkú pochvalu si zaslúži infotainment, ktorý nemá dotykový displej, ale ovláda sa otočným ovládačom na stredovom tuneli. Toto riešenie funguje bezchybne a oveľa menej odpútava vašu pozornosť. Potešili ma aj odkladacie priestory, analógovo-digitálny prístrojový štít a skvelý head-up displej, ktorý údaje premieta priamo na čelné sklo a viete si ho nakonfigurovať presne tak, ako sa vám to páči.

Štvorvalec 2.0 Skyactiv G150 je od kabíny tak dobre odizolovaný, že jeho chod na voľnobehu ani nevnímate. Naopak, ak ho vytočíte do vysokých otáčok, poteší vás veľmi príjemným zvukovým prejavom. Spárovaný je aj s mild-hybridným systémom, ktorý prostredníctvom štartér-generátora zabezpečuje bleskurýchle vypínanie a štartovanie motora na križovatkách. Naviac, do cca 2000 ot/min mierne pomáha spaľovaciemu motoru pri zrýchľovaní. Na zlepšenie spotreby využíva Mazda aj systém na vypínanie 2 valcov pri pokojnej jazde. Pravdupovediac, dvojvalcový režim je cítiť na mierne vyšších vibráciách, no nie je to nič hrozné. Pri dynamickej jazde vás poteší slušný záťah, ktorý si však musíte „zaslúžiť“ vyššími otáčkami motora. Podrží vás aj podvozok, ktorý je krásne stabilný aj pri rýchlom prejazde zákrut a udržaniu ideálnej stopy asistuje taktiež pohon všetkých 4 kolies. Vďaka nemu nemá Mazda tendenciu vychádzať von zo zákruty „po nose“, ale zadok ju mierne zrovná do vnútra zákruty. Radenie je perfektne precízne, ako sme pri Mazde zvyknutí. Riadenie je rýchle a presné, účinok posilňovača je vzhľadom na triedu auta adekvátny. Podvozok vám bude robiť radosť aj na rozbitých cestách – dokáže dobre filtrovať nerovnosti aj napriek 18-palcovým diskom. Jedine pri väčších priečnych nerovnostiach má už zadná náprava tendenciu trochu búchať.

Mazda CX-30 ma prekvapila svojou univerzálnosťou a spôsobom, akým dokáže pôsobiť na zmysly. Viem si veľmi živo predstaviť, že ak raz pôjdete na testovaciu jazdu, už nikdy nebudete chcieť žiadne iné auto. Malá čerešnička na torte – interiér vás okrem dizajnu opantá aj unikátnou vôňou, ktorá pripomína prémiové klenotníctvo či obchod s drahými oblekmi. Až mňa samotného uchvacuje, ako si ma Mazda CX-30 dokázala získať – crossovery a malé SUV-čka totižto zvyčajne nie sú mojou „šálkou kávy“. No Mazdu CX-30 by som bral všetkými desiatimi. Už dávno som nezažil takto komplexne podarené auto a bez akéhokoľvek uvažovania jej dávam 9,5/10 bodov. Áno, možno nie som stopercentne objektívny. No práve o tom je Mazda. Tu sa nehrá na číselká objemov a decilitre spotreby. Ale na emócie, zmyslové vnemy a pocit vysokej hodnoty, ktorú získavate za svoje peniaze. A práve na tom mne osobne záleží!

2021 Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G150 Plus test recenzia skúsenosti
2021 Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G150 Plus test recenzia skúsenosti
2021 Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G150 Plus test recenzia skúsenosti
2021 Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G150 Plus test recenzia skúsenosti
2021 Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G150 Plus test recenzia skúsenosti
2021 Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G150 Plus test recenzia skúsenosti interiér
2021 Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G150 Plus test recenzia skúsenosti interiér
2021 Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G150 Plus test recenzia skúsenosti kufor
2021 Mazda CX-30 2.0 Skyactiv G150 Plus test recenzia skúsenosti interiér