Tesla Model X 100D je nezmyselne veľké elektrické auto, ktoré má vysokú spotrebu, často sa kazí a po pár rokoch v nej bude batéria na vyhodenie. Je však realita naozaj taká, ako hovoria hejteri? V mojom podrobnom teste som si skúsil Model X so 118 000 najazdenými kilometrami a mňa samotného celkom prekvapilo, čo mi o ňom povedal majiteľ a aké s ním majú skúsenosti servisní technici. Oplatí sa ho kúpiť ako jazdenku? A na čo si dávať pozor?
Tesla Model X 100D
- Rok výroby – 2018
- Generácia vozidla – 1.
- Najazdené kilometre – 118 000
- Zdvihový objem motora – / cm3
- Palivo – /
- Počet valcov/ventilov na valec – /
- Prevodovka – /
- Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
- Maximálny výkon – 306 kW (kombinovaný)
- Maximálny krútiaci moment – 660 Nm (kombinovaný)
- Maximálna rýchlosť – 250 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 4,9 s
Spotreba
- Nameraná spotreba mesto – 16 kWh/100 km (dojazd 600 km)
- Nameraná spotreba okresné cesty – 18 kWh/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 23 kWh/100 km (dojazd 400 km)
- Emisie CO2 – /
- Emisná norma – /
Batéria a nabíjanie
- Hrubá kapacita batérie – 100 kWh
- Maximálny nabíjací výkon DC – 145 kW
- Maximálny nabíjací výkon AC – 22 kW
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 5036 mm
- Šírka – 1999 mm
- Výška – 1684 mm
- Rázvor – 2965 mm
- Rozchod vpredu – 1705 mm
- Rozchod vzadu – 1710 mm
- Svetlá výška – 183 – 223 mm
- Batožinový priestor min. – 357 l
- Batožinový priestor max. – 2166 l
- Pohotovostná hmotnosť – 2510 kg
- Celková hmotnosť – 3079 kg
Plusy
- obrovský kufor
- komfortný posed na zadných sedadlách aj pre 3 dospelých ľudí
- vzdušný a priestranný pocit v interiéri
- množstvo praktických úložných priestorov
- rýchly a prehľadný infotainment
- vzhľadom na veľkosť auta nízka spotreba
- slušná dynamika
- príjemné predné sedačky
Mínusy
- plasty zadných dverí majú tendenciu pri jazde vŕzgať
- trochu nepraktické zadné dvere pri parkovaní v úzkych miestach a nízkych garážach