fbpx
2020 Renault Clio E-Tech Hybrid test recenzia skúsenosti

Nový Renault Clio 5. generácie je autom, ktoré v porovnaní s predchodcom prináša značný pokrok vo viacerých smeroch. Jednou z noviniek je hybridný pohonný systém, ktorý využíva technológie zo sveta Formuly 1. Práve hybridné Clio E-Tech mňa osobne najviac zaujalo, a tak som sa rozhodol podrobiť ho poriadnemu testu. Ako obstálo?

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  5.
  • Najazdené kilometre – 10 000
  • Zdvihový objem motora – 1598 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, atmosférický)
  • Prevodovka – automatická multimódová, 4+2 stupne
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – systémový 103 kW, spaľovací motor 67 kW, elektromotor 36 kW, štartér-generátor 15 kW
  • Maximálny krútiaci moment – spaľovací motor 144 Nm, elektromotor 205 Nm, štartér-generátor 50 Nm
  • Maximálna rýchlosť – 180 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,9 s
  • Nameraná spotreba mesto – 5,7 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 4,4 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,2 l/100 km
  • Emisie CO2 – 97 – 100 g/km
  • Emisná norma – EURO 6

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4050 mm
  • Šírka – 1798 mm
  • Výška – 1440 mm
  • Rázvor – 2583 mm
  • Rozchod vpredu – N.Ú. mm
  • Rozchod vzadu – N.Ú. mm
  • Svetlá výška – 120 mm
  • Batožinový priestor min. – 243 l
  • Batožinový priestor max. – 979 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1313 kg
  • Celková hmotnosť – 1758 kg

Plusy

  • štýlový dizajn
  • perfektne spracovaný interiér (dizajn, kvalita materiálov)
  • príjemné predné sedadlá
  • skvele vyladený podvozok
  • kultivovaný prejav motora
  • super spotreba
  • dobré naladenie hybridného systému
  • veľmi dobrý kamerový systém s rôznymi uhlami zobrazenia
  • slušná intenzita rekuperácie (na úrovni elektromobilov)

Mínusy

  • pomalšia reakcia prevodovky na kickdown
  • pomalé reakcie displeja infotainmentu
  • menej miesta na šírku (nohy) na predných sedadlách

Ceny

  • Základ – 18 250 € (akciová cena)
  • Základ výbava Intens – 19 650 € (akciová cena)
  • Testovaný kus – 24 500 €

Záver

Musím uznať, že po dizajnovej stránke je nové Clio perfektne zvládnutým autom. Pekne zapadá do modelového portfólia Renaultu, no zároveň má unikátny štýl. Verziu E-Tech prezrádzajú modré linky na prednej maske či pod chrómovou lištou tiahnucou sa bočným profilom auta. Prednej časti dominujú LED svetlomety, ktoré síce v stretávacom režime svietia len priemerne, no v diaľkovom režime som voči nim nemal žiadnu výhradu. Samozrejme, nechýba systém automatického prepínania diaľkových svetiel. Po stránke objemu batožinového priestoru Clio neohúri, no vzhľadom na triedu auta postačuje. Pod jeho dnom dokonca nájdete dojazdové rezervné koleso. Na zadných sedadlách je vzhľadom na triedu auta dostatok miesta. Pochvalu si zaslúžia príjemné koženo-látkové sedadlá. Odkladacie priestory sú menšie, no postačujú. Príjemnú atmosféru dotvára čierna stropnica, ktorú ja osobne obľubujem.

Predné sedadlá poskytujú dobrý kompromis medzi komfortom a držaním tela v zákrutách. Na nohy však budete mať kvôli širokému stredovému tunelu a opierke vo dverách menej miesta. Čo ma ale doslova ohúrilo, to je kvalita materiálov. Všade sú mäkčené plasty s príjemným povrchom skombinované s bielou koženkou. Paráda! Všeobecne, interiér pôsobí veľmi kvalitným, až jemne prémiovým dojmom. A to nielen po stránke materiálov, ale aj mnohých detailov, napríklad, tlačidiel na sťahovanie okien. Napriek tomu si však zachováva logiku a účelovosť. Ovládanie ventilácie je hardvérové, displej infotainmentu je intuitívny a dokonca ovládanie svietivosti displejov sa vykonáva hardvérovo, prepínačom naľavo od volantu. Samotný infotainment ma skvelú grafiku, no zamrzí jeho rýchlosť – často „seká“ a na rýchlejšie pokyny reaguje fakt pomaly, takže s ním musíte mať trochu trpezlivosť. Super grafikou poteší virtuálny prístrojový štít, ktorý sa naviac jednoducho ovláda.

Po jazdnej stránke ma potešilo niekoľko vecí. V prvom rade perfektne vyladený podvozok, ktorý vás veľmi dobre podrží pri dynamickej jazde, no zároveň slušne žehlí nerovnosti, aj napriek 17-palcovým diskom kolies. Vyladenie hybridného systému je fakt dobré. Auto sa rozbieha plynulo, vždy na elektromotor. Pri mestských jazdách sa snaží uprednostňovať čisto elektrický pohon, spaľovací motor sa zapája len občas, aby dobil akumulátor s kapacitou 1,2 kWh. Elektromotor má k dispozícii 2 stupne prevodovky, spaľovací motor 4. Prevodovka radí veľmi hladko, jej prácu takmer ani nevnímate. Reakcia na zošliapnutie akcelerátora je vďaka rýchlej reakcii elektromotora okamžitá, čo v meste oceníte. Pomalšia reakcia však nastáva, keď dáte kickdown. Vtedy podradenie trvá pomerne dlho (kvôli konštrukcii prevodovky, ktorá nemá spojku, a teda podradenie musí byť sprevádzané medziplynom od štartér-generátora). Po stránke dynamiky pohon úplne postačuje a s Cliom E-Tech si viete užiť aj športovejšiu jazdu. Potešila ma rekuperácia, ktorej intenzita je na úrovni elektromobilov, najmä pri mestských rýchlostiach. Veľkým prekvapením bola pre mňa aj spotreba, ktorá sa pri diaľničných 130 km/h dokázala držať na hranici 6,4 l/100 km. Samozrejme, najlepšiu efektivitu Clio E-Tech dosahuje v meste a na okresných cestách. Ak sa snažíte, spotreba hlboko pod 5 l/100 km vôbec nie je nereálna.

Renault Clio E-Tech osobne považujem za najlepšiu verziu nového Clia, a to nielen pre to, že je najvýkonnejšou verziou, akú si v aktuálnej dobe môžete kúpiť. Hybridný systém okrem úspory paliva a emisií prináša viacero používateľských benefitov. Počnúc rýchlou reakciou na zošliapnutie plynového pedála, možnosťou rekuperácie a šetrenia brzdových platničiek, cez tichú prevádzku a plynulé rozjazdy, až po potenciálne vysokú spoľahlivosť atmosférického motora. Clio E-Tech je fakt veľmi dobre vyladené. Áno, je drahšie ako verzie s čisto spaľovacím motorom. No ak pasuje do vášho rozpočtu, veľmi intenzívne by som nad ním uvažoval. Renault Clio ako taký ma prekvapil slušnými jazdnými vlastnosťami, skvelým interiérom a bohatou výbavou, ktorá nesklame ani náročných používateľov. Za všetko spomeniem napríklad fantastický kamerový systém pri parkovaní, ktorý považujem za jeden z najlepších v triede. Objektívne odo mňa Renault Clio E-Tech Hybrid dostáva 8/10 bodov, no spomínané negatíva by som mu ja osobne rád odpustil a v mojich osobných rebríčkoch sa radí na popredné miesta v rámci segmentu B. Good job, Renault!

2020 Renault Clio E-Tech Hybrid test recenzia skúsenosti
2020 Renault Clio E-Tech Hybrid test recenzia skúsenosti
2020 Renault Clio E-Tech Hybrid test recenzia skúsenosti
2020 Renault Clio E-Tech Hybrid test recenzia skúsenosti
2020 Renault Clio E-Tech Hybrid test recenzia skúsenosti
2020 Renault Clio E-Tech Hybrid test recenzia skúsenosti interiér
2020 Renault Clio E-Tech Hybrid test recenzia skúsenosti interiér
2020 Renault Clio E-Tech Hybrid test recenzia skúsenosti kufor
2020 Renault Clio E-Tech Hybrid test recenzia skúsenosti interiér