fbpx
2021 Peugeot e-2008 test recenzia skúsenosti

Sú elektrické SUV budúcnosťou? Na túto otázku som hľadal odpoveď v teste Peugeotu e-2008, ktorý je perfektným reprezentantom tohto pomaly sa rozvíjajúceho segmentu. Keďže prednedávnom som testoval Peugeot 2008 s benzínovým motorom, bol som veľmi zvedavý, aké plusy a mínusy prináša jeho elektrická verzia a komu sa oplatí nad ňou rozmýšľať. Toto sú moje zistenia…

Technické parametre

  • Rok výroby – 2021
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 1900
  • Zdvihový objem motora – / cm3
  • Palivo – /
  • Počet valcov/ventilov na valec  – /
  • Prevodovka – /
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 100 kW pri 3673 – 10 000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 260 Nm pri 300 – 3673 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 150 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,0 s
  • Nameraná spotreba mesto – 13 kWh/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 18 kWh/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 16 kWh/100 km
  • Emisie CO2 – 0 g/km
  • Emisná norma – /

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4300 mm
  • Šírka – 1815 mm
  • Výška – 1540 mm
  • Rázvor – 2605 mm
  • Rozchod vpredu – 1540 mm
  • Rozchod vzadu – 1540 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 405 l
  • Batožinový priestor max. – 1467 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1665 kg
  • Celková hmotnosť – 2030 kg

Plusy

  • nezameniteľný dizajn, ktorý púta pohľady
  • dostatočne veľký a praktický batožinový priestor
  • komfortné sedenie a dostatok priestoru na zadných sedadlách
  • kvalitne spracovaný a štýlový interiér
  • perfektné predné sedadlá
  • množstvo odkladacích priestorov v okolí vodiča
  • dobre fungujúci infotainment
  • i-Cockpit s 3D zobrazením
  • rýchle a presné riadenie
  • stabilný, no zároveň dostatočne komfortný podvozok
  • príjemné naladenie elektrického pohonu

Mínusy

  • klavírne lakované plasty na stredovom tuneli sa rýchlo špinia
  • príliš malá lakťová opierka v zadných dverách
  • nemožnosť výberu z viacerých úrovní intenzity rekuperácie
  • chýba možnosť podrobnejšieho konfigurovania nabíjania (nabíjací prúd, maximálna úroveň nabitia…), naplánovať sa dá iba čas

Ceny

  • Základ – 31 390 € (akciová cena)
  • Základ výbava GT Pack – 36 390 € (akciová cena)
  • Testovaný kus – 38 290 € (akciová cena)

Záver

Keďže Peugeot 2008 som už raz podrobne testoval (môj prvý podrobný test benzínovej verzie nájdete TU), v tomto prípade som sa zameral najmä na elektrický pohon a jeho fungovanie v realite. Z hľadiska exteriéru však musím spomenúť, že Peugeot e-2008 sa od verzií so spaľovacími motormi líši len v detailoch – zafarbených častiach masky chladiča a emblémoch E. V modrej Vertigo metalíze vyzerá špičkovo a nebojím sa ho označiť za jeden z najkrajších elektromobilov, aký si v aktuálnej dobe môžete kúpiť. V interiéri zmenu postrehnete len v rámci nových možností v displeji infotainmentu a i-Cockpite 3D. Trochu mi však chýbali dve veci. Prvou je (ne)možnosť detailného plánovania nabíjania. Viete si nastaviť len čas, kedy sa má auto nabíjať, no neviete si konfigurovať nabíjací prúd či maximálnu úroveň dobitia akumulátora. Druhou vecou je absencia ukazovateľa stavu akumulátora v percentách. Zostal pôvodný ukazovateľ stavu paliva z benzínovej verzie. Pritom sa jedná len o detail, ktorý by sa do virtuálneho prístrojového štítu podľa mňa dal úplne jednoducho pridať. Naopak, plusový bodík získava e-2008-čka za možnosť naplánovať si vykúrenie/vyhriatie auta počas nabíjania.

Čo musím pochváliť, to je samotné naladenie elektrického pohonu. Ticho na palube a absencia vibrácií, to sú veci, ktoré sú jednoducho návykové. Elektromotor sa rozbieha kráse plynulo, takže aj manévrovanie v úzkych priestoroch je s e-2008-čkou veľmi príjemné. Tiež vás poteší slušný záťah motora do rýchlosti cca 60 km/h a okamžitá reakcia na stlačenie akcelerátora. Pri vyšších rýchlostiach už dynamické schopnosti motora postupne opadajú. Po stránke výkonu mimo mesta tak Peugeot e-2008 neohúri, no bežného používateľa ani nesklame. Páči sa mi naladenie podvozka, ktorý je dostatočne tuhý a stabilný v zákrutách, no zároveň dokáže slušne odfiltrovať nerovnosti. Mám taký pocit, že v porovnaní s benzínovou e-2008-čkou je podvozok elektrickej verzie o kúsoček komfortnejší a plavnejší. Okrem normálneho režimu jazdy je dostupný aj eko režim (obmedzí sa reakcia na akcelerátor a zníži sa výkon kúrenia/klimatizácie) a športový režim, v ktorom stuhne riadenie, priostrí sa reakcia na akcelerátor a motor “odomkne” svoj maximálny dynamický potenciál.

Okrem režimu jazdy D je k dispozícii aj rekuperačný režim B, kedy je intenzita rekuperácie nastavená tak neutrálne – nie je ani príliš slabá ani silná. V tomto režime však dokážete auto väčšinu času ovládať len pomocou akcelerátora a brzdu použijete len na finálne zastavenie. Predsa len by som však privítal možnosť vybrať si z viacerých stupňov rekuperácie. Akumulátor má kapacitu 50 kWh, pričom využiteľná kapacita je 45 kWh. Maximálny nabíjací výkon je na úrovni 100 kW, na rýchlonabíjačke sa mi podarilo akumulátor z 30 na 80 % nabiť za 30 minút pri vonkajšej teplote 5 stupňov Celzia. Pri nabíjaní z domácej 230 V zásuvky sa auto z 41 na 72 % nabilo za 11 hodín. Diaľničná spotreba pri vonkajšej teplote 5 stupňov Celzia a kúrení zapnutom na 20 stupňov Celzia bola na úrovni 28 kWh/100 km pri 130 km/h a 24 kWh/100 km pri 110 km/h. Ak by som však cestoval rýchlosťou 100 km/h, dokázal by som v týchto podmienkach na plné nabitie prejsť niečo málo cez 200 kilometrov. V meste dokážete pri pokojnom jazdení bez problémov prekonať dojazd vyše 310 km.

Majú teda elektrické SUV zmysel? Za mňa rozhodne áno! Najmä keď si vezmeme do úvahy, že drvivá väčšina majiteľov malých a stredne veľkých SUV používa tieto autá na cestu do práce a rozvoz detí v meste a okolí. Na takéto používanie je elektrický Peugeot 2008 ako stvorený. A ak ho náhodou potrebujete využiť aj na dlhší diaľničný presun, vďaka celkom dobrému dojazdu a rýchlemu nabíjaniu nebudete až tak obmedzovaní. Peugeot k výhodám elektrického pohonu naviac pridáva svoj emotívny dizajn, nádherne spracovaný interiér a priehrštia modernej a dobre fungujúcej výbavy. Ani elektrickej 2008-čke nechýba emócia a podarilo sa jej chytiť ma za srdce. Som spokojný a dávam jej pekných 8/10 bodov.

2021 Peugeot e-2008 test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot e-2008 test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot e-2008 test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot e-2008 test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot e-2008 test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot e-2008 test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot e-2008 test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot e-2008 test recenzia skúsenosti kufor
2021 Peugeot e-2008 test recenzia skúsenosti interiér