fbpx
2018 KIA Sportage 2.0 CRDi 4. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti

KIA Sportage je na Slovensku veľmi obľúbeným SUV. Na cestách tieto autá stretávame veľmi často a významné zastúpenie majú aj v autobazároch. Ako dobre však Sportage 4. generácie s motorom 2.0 CRDi a automatickou prevodovkou dokáže fungovať ako jazdenka a prečo je vlastne tak populárny? To som zisťoval v tomto teste!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2018
  • Generácia vozidla –  4.
  • Najazdené kilometre – 63 000
  • Zdvihový objem motora – 1995 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická, 6 stupňov
  • Poháňaná náprava – pohon všetkých 4 kolies
  • Maximálny výkon – 136 kW pri 4000 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 400 Nm pri 1750 – 2750 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 201 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 9,5 s
  • Nameraná spotreba mesto – 8,1 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 6,2 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 7,1 l/100 km
  • Emisie CO2 – 166 g/km
  • Emisná norma – Euro 6b

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4480 mm
  • Šírka – 1855 mm
  • Výška – 1635 mm
  • Rázvor – 2670 mm
  • Rozchod vpredu – 1609 mm
  • Rozchod vzadu – 1620 mm
  • Svetlá výška – 172 mm
  • Batožinový priestor min. – 491 l
  • Batožinový priestor max. – 1428 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1765 kg
  • Celková hmotnosť – 2250 kg

Plusy

  • originálny dizajn podporený štýlovými prvkami
  • praktický batožinový priestor
  • dostatok miesta na zadných sedadlách vo všetkých smeroch
  • príjemne fungujúci infotainment
  • dobré nastavenie podvozka a jazdné vlastnosti
  • super zladenie motora a automatickej prevodovky

Mínusy

  • slabšie odhlučnenie od podvozka a aerodynamiky
  • zadné elektricky ovládané okná nemajú automatický dojazd

Spoľahlivosť

Skúsenosti majiteľov hovoria o tom, že KIA Sportage 4. generácie je s motorom 2.0 CRDi veľmi spoľahlivým autom. Samotný motor sa vyznačuje robustnou konštrukciou a dlhou životnosťou. Okrem tradičných vecí ako je DPF filter či EGR ventil sa nevyznačuje žiadnymi špecifickými poruchami. Auto ako celok je taktiež kvalitne poskladané, občas sa objavia nejaké chyby senzorov, elektroniky či unavené plynové vzpery batožinového priestoru. Tieto veci však KIA často vyrieši v rámci 7 ročnej záruky. Testovaný kus vyzeral a fungoval prakticky ako nový, nepostrehol som žiadne výraznejšie známky opotrebenia, takže dobrú kvalitu spracovania môžem potvrdiť. Za spoľahlivosť tak KIA Sportage 2.0 CRDi odo mňa dostáva 8/10 bodov.

Záver

Hneď prvou vecou, ktorou Sportage púta potenciálnych majiteľov, je dizajn. Ten je originálny, so štýlovo až prémiovo pôsobiacimi prvkami. Testovaný kus so svetlou zlatohnedou metalízou vyzerá jednoducho perfektne. Zároveň však poteší aj praktickosťou. Batožinový priestor má akurátny objem, pod jeho dnom ešte nájdete veľký priestor a po sklopení zadných sedadiel vzniká rovina. Na zadných sedadlách je dostatok priestoru vo všetkých smeroch, potešia slušným komfortom a možnosťou vyhrievania. Privítal by som však kvalitnejšie plasty vo dverách a automatický dojazd elektricky ovládaných okien. Stredné sedadlo je dostatočne široké, avšak opierka je pomerne tvrdá, takže pri dlhších cestách môže byť nekomfortné. Naopak, veľmi dobrým komfortom potešia predné sedadlá, ktoré sú dostatočne veľké. Nastaviteľné sú manuálne, no rýchlo si ich vyladíte do dokonalej polohy.

Prístrojová doska pôsobí jemne americkým dojmom. Je štýlová, použité sú kvalitné materiály, no zároveň je prehľadná a praktická. Oceňujem množstvo odkladacích priestorov. Displej infotainmentu je pomerne malý, avšak veľmi rýchlo reaguje na dotyky, má príjemnú grafiku a rýchlo v ňom nájdete všetko, čo potrebujete. Okrem iného je vybavený aj vstavanou navigáciou. Prekvapilo ma riešenie ručnej brzdy, ktorá je nožná – nachádza sa naľavo od brzdového pedála.

Pri jazde poteší príjemné naladenie 6-stupňovej automatickej prevodovky. Tá zabezpečuje plynulé rozjazdy, nepodtáča motor, radí rýchlo, plynulo a rozumne. Jej spojenie s motorom je naozaj dobré a nemám jej čo vyčítať. Samotný motor je vcelku dobre odhlučnený a odizolovaný od kabíny. Aj keď, najmä pri vyšších otáčkach je jeho naftová charakteristika jasne citeľná. O niečo slabšie je odhlučnenie od podvozka a aerodynamiky. Nie je to nič hrozné, no vzhľadom na triedu auta by som ho očakával o kúsoček lepšie. Potešil ma podvozok, ktorý je nastavený vyvážene medzi komfortom a dobrými vlastnosťami v zákrutách. Výhradu nemám ani k riadeniu s premenlivým účinkom posilňovača. Po stránke spotreby Sportage neuchváti, no ani neurazí. V priemere sa viete hýbať medzi 7 – 7,5 litra na 100 km.

V konečnom dôsledku je tak KIA Sportage 4. generácie veľmi dobre vyladeným autom, ktoré vyhovie potrebám širokého spektra potenciálnych zákazníkov. Vďaka veľmi dobrej praktickosti a pomeru cena/výbava je obľúbeným rodinným a firemným autom. Ak sa vám páči, môžem vám ju jednoznačne odporučiť. Nemalou výhodou je 7-ročná záruka, ktorá platí aj pri väčšine jazdených exemplárov. Čo viac si priať? KIA Sportage 2.0 CRDi 4. generácie tak potvrdila svoje kvality a dávam jej pekných 8/10 bodov.

2018 KIA Sportage 2.0 CRDi 4. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti
2018 KIA Sportage 2.0 CRDi 4. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti
2018 KIA Sportage 2.0 CRDi 4. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti
2018 KIA Sportage 2.0 CRDi 4. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti
2018 KIA Sportage 2.0 CRDi 4. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti
2018 KIA Sportage 2.0 CRDi 4. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti interiér
2018 KIA Sportage 2.0 CRDi 4. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti interiér
2018 KIA Sportage 2.0 CRDi 4. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti interiér