fbpx
2021 Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 8AT test recenzia skúsenosti

Peugeot sa v posledných rokoch posúva citeľne vpred, a to po všetkých stránkach. Jedným z dôkazov napredovania Peugeotu sú aj atraktívne nové modely, medzi ktoré rozhodne patrí aj 208. Dokáže však Peugeot 208 v najvyššej výbave GT okrem dizajnu zaujať aj praktickosťou, či jazdnými vlastnosťami?

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  2.
  • Najazdené kilometre – 9 000
  • Zdvihový objem motora – 1199 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická, 8 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 96 kW pri 5500 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 230 Nm pri 1750 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 208 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,7 s
  • Nameraná spotreba mesto – 6,1 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 5,2 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,8 l/100 km
  • Emisie CO2 – 101 g/km
  • Emisná norma – EURO 6 D-Temp

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4055 mm
  • Šírka – 1745 mm
  • Výška – 1430 mm
  • Rázvor – 2540 mm
  • Rozchod vpredu – 1500 mm
  • Rozchod vzadu – 1500 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 265 l
  • Batožinový priestor max. – N.Ú. l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1269 kg
  • Celková hmotnosť – 1630 kg

Plusy

  • štýlový dizajn exteriéru a interiéru
  • veľmi dobré predné sedadlá
  • rýchle riadenie
  • skvele nastavený podvozok
  • veľmi pekný prejav motora (zvukový a dynamický)
  • príjemné fungovanie automatickej prevodovky vo všetkých režimoch
  • perfektný 3D i-Cockpit
  • množstvo dobre fungujúcich asistenčných systémov

Mínusy

  • horší prístup na zadné sedadlá
  • na zadných sedadlách menej miesta pre vyšších ľudí

Ceny

  • Základ – 11 990 €
  • Základ výbava GT – 17 890 €
  • Testovaný kus – 24 150 €

Záver

O tom, že Peugeot 208 GT je jedným z dizajnovo najvýraznejších malých áut, sa snáď netreba ani zmieňovať. V modrej metalíze Vertigo vyzerá dokonale, športový charakter mu dodávajú čierne lemy blatníkov, výrazný strešný spojler, či dvojitá chrómová koncovka výfukov. Napriek malým vonkajším proporciám neostanete sklamaní ani pri pohľade do batožinového priestoru. Nie je najväčší, no je dobre využiteľný. O niečo horšie sú už využiteľné zadné sedadlá. Nastupovací otvor je pomerne malý, plus, ani maximálny uhol otvorenia dverí nie je práve najväčší. Vďaka tomu môžu mať mať starší, prípadne vyšší ľudia s nastupovaním dozadu trochu problém. Na kolená ani hlavu mi s mojimi 186 cm už veľa miesta neostalo, no musím uznať, že zadné sedadlá sú dosť komfortné a príjemný pocit na nich umocňuje aj čierna stropnica a veľké panoramatické strešné okno.

Predné sedadlá sú fantastické – na jednej strane sú veľmi komfortné a nebude vás z nich bolieť chrbát ani pri dlhých diaľničných presunoch, no na druhej strane majú dobré bočné vedenie, a tak vás potešia aj pri dynamickejšej jazde. Sadnúť si viete pekne nízko a v spojení s malým volantom, ktorý máte doslova medzi nohami, posed pripomína motokáru. Mne osobne takéto riešenie vyhovuje a nemal som problém vidieť ponad volant na virtuálny prístrojový štít i-Cockpit 3D. Ako som už spomínal v mojom teste Peugeotu 2008, ten je asi najlepším virtuálnym kokpitom v tejto triede áut. Dobre funguje aj samotný infotainment, hoci zozačiatku vyžaduje trochu zvyk, po pár dňoch už na ňom nenájdete prakticky žiadne veľké negatívum. Pochváliť musím množstvo odkladacích priestorov a skutočne kvalitné a hodnotné spracovanie všetkých častí interiéru, až na tvrdý plast vo dverách. To je však maličkosť a vzhľadom na triedu auta to 208-čke nemôžem vyčítať.

Peugeot 208 GT mi opäť raz ukázal, že motor 1.2 PureTech je jedným z najlepších motorov v tejto triede. Na jednej strane je pomerne kultivovaný a dobre odhlučnený, no pokiaľ ho trochu vyženiete do otáčok, má nádherný zvuk, no najmä krásny nábeh výkonu a krútiaceho momentu. S výkonom 130 koní na 208-čku maximálne postačuje a dovolí vám užiť si aj dynamickú jazdu. Pri nej vás podrží podvozok, ktorý je tuhý a stabilný, no zároveň až nečakane komfortný. Aj napriek 17-palcovým diskom kolies dokáže pohltiť väčšinu nerovností bez toho, aby vytriasol posádku. Ráz do karosérie a odskočenie zadnej nápravy príde len v prípade väčších ostrých nerovností. Oceňujem aj riadenie, ktoré je pomerne ostré a dostatočne tuhé, akurát by som privítal lepšiu spätnú väzbu. Veľký palec hore dávam 8-stupňovej automatickej prevodovke, ktorá sa stará o plynulé rozjazdy, pri mestských rýchlostiach nepodtáča motor, rýchlo reaguje na stlačenie plynu a funguje bezchybne prakticky pri všetkých jazdných situáciách. Odhlučnenie od podvozka a aerodynamiky je na dobrej úrovni. Oceňujem množstvo asistenčných systémov, ako napríklad adaptívny tempomat, či systém aktívneho udržiavania v jazdnom pruhu, ktoré spríjemňujú jazdy po diaľnici.

V konečnom dôsledku je tak Peugeot 208 perfektné balenie všetkého, čo môže moderný človek potrebovať. Je nádherný, štýlový, obratný v meste, zábavný na okresných cestách a pohodlný na diaľnici. Dokáže vrčať, ale aj pokojne brumkať a jazdiť so spotrebou okolo 5 l/100 km. Prináša takmer všetky asistenčné systémy a moderné vychytávky, ktoré dostanete aj pri vyšších kategóriách áut. Jediné, čo vám neposkytne, je veľký kufor a veľa priestoru na zadných sedadlách. No to od auta tejto kategórie nečaká asi nikto… Ako celok tak odo mňa Peugeot 208 GT 1.2 PureTech dostáva jeden obrovský palec hore a dávam mu krásnych 9/10 bodov.

2021 Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 8AT test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 8AT test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 8AT test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 8AT test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 8AT test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 8AT test recenzia skúsenosti interiér
2021 Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 8AT test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 8AT test recenzia skúsenosti
2021 Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 8AT test recenzia skúsenosti interiér