Zdá sa vám, že jednoduché a lacné malé mestské autá pomaly vymierajú? Nové Mitsubishi Space Star vás rýchlo vyvedie z omylu! Na test tohto drobca, ktorý je v aktuálnej dobe najlacnejším malým autom s automatickou prevodovkou, som sa už dlho tešil, keďže od prvého predstavenia na trh mi bol veľmi sympatický. Podarilo sa mu však naplniť moje očakávania?
Technické parametre
- Rok výroby – 2020
- Generácia vozidla – 2.
- Najazdené kilometre – 16 000
- Zdvihový objem motora – 1193 cm3
- Palivo – benzín
- Počet valcov/ventilov na valec – 3/4 (radový, atmosférický)
- Prevodovka – automatická, CVT
- Poháňaná náprava – predná
- Maximálny výkon – 59 kW pri 6000 ot/min
- Maximálny krútiaci moment – 106 Nm pri 4000 ot/min
- Maximálna rýchlosť – 173 km/h
- Zrýchlenie 0-100 km/h – 13,5 s
- Nameraná spotreba mesto – 6 l/100 km
- Nameraná spotreba mimo mesta – 5,1 l/100 km
- Nameraná kombinovaná spotreba – 5,6 l/100 km
- Emisie CO2 – 121 – 127 g/km
- Emisná norma – EURO 6D
Rozmery a hmotnosti
- Dĺžka – 3845 mm
- Šírka – 1665 mm
- Výška – 1505 mm
- Rázvor – 2450 mm
- Rozchod vpredu – 1430 mm
- Rozchod vzadu – 1415 mm
- Svetlá výška – 150 mm
- Batožinový priestor min. – 235 l
- Batožinový priestor max. – 881 l
- Pohotovostná hmotnosť – 980 kg
- Celková hmotnosť – 1370 kg
Plusy
- pekný a moderný dizajn
- jednoduchá japonská konštrukcia a technika
- napriek menšej veľkosti dobre využiteľný batožinový priestor
- pocit vzdušnosti v interiéri
- jednoduchý a dobre fungujúci infotainment
- veľmi dobré zladenie motora a CVT prevodovky
- skvelé rozlíšenie obrazu z parkovacej kamery
- perfektný výhľad z auta
- komfortný posed a ľahké nastupovanie na zadné aj predné sedadlá
- príjemná spotreba
Mínusy
- vyššia úroveň hluku v interiéri (od motora, aerodynamiky, podvozka)
- chýbajúce odkladacie priestory vzadu
- príliš malá a tvrdá lakťová opierka
Ceny
- Základ – 10 290 €
- Základ výbava Intense – 14 190 €
- Testovaný kus – 15 580 €
Záver
Nové Mitsubishi Space Star spoznáte už na prvý pohľad. Testovaný kus doslova žiaril aj vďaka zlatej metalíze a neprehliadnuteľným ho robil športový paket zahŕňajúci rozličné krídelká, spojlery a imitácie karbónu v exteriéri a interiéri. Pri pohľade na exteriér si môžete všimnúť aj skutočnosť, že hoci o denné svietenie sa starajú LED-ky, stretávacie svetlá a smerovky tvoria klasické halogénové žiarovky. Tie svojou svietivosťou neohúria, no na danú kategóriu auta podľa mňa postačujú. Kufor je síce malý, no dobre využiteľný. Pod jeho dnom je priestor na opravnú sadu na defekty, no uložiť tam môžete aj rezervné koleso. Príjemne ma prekvapil priestor na zadných sedadlách. Hoci miesta nazvyš som už veľa nemal, cítil som sa veľmi vzdušne a pohodlne. Chýbali mi však odkladacie priestory.
Naopak, po usadnutí na predné sedadlá budete množstvom odkladacích priestorov pozitívne prekvapení. Hoci prístrojová doska je vypracovaná z tvrdých plastov, pôsobí solídnym a odolným dojmom. Infotainment je jednoduchý, no moderný zároveň. Rýchlo sa s ním naučíte pracovať a viete ho ľahko spárovať so svojím smartfónom, napríklad prostredníctvom Android Auto či Apple Car Play. Predné sedadlá vás potešia svojím komfortom a nepochybne oceníte aj vyšší posed, ktorý v spojení s veľkými presklenými plochami zaručuje dokonalý výhľad z auta. Malé mínus si však zaslúži lakťová opierka, ktorá je príliš malá, príliš vzadu a nie je ani veľmi pohodlná.
Po naštartovaní sa spod kapoty ozve technicky jednoduchý atmosférický trojvalec 1.2 MIVEC. Jeho hluk je v interiéri pomerne počuteľný a taktiež sú citeľné aj vibrácie, no vzhľadom na cenovú kategóriu auta to nemôžem vnímať ako veľké negatívum. Samotný prejav motora za jazdy je veľmi príjemný. Hoci jeho výkon a krútiaci moment neohúri, vo vyšších otáčkach poskytuje Space Staru dostatočnú dynamiku. O to, aby motor pracoval vždy v optimálnych otáčkach, sa stará automatická prevodovka CVT. Tá si s motorom rozumie na jednotku, zabezpečuje mimoriadne plynulé rozjazdy a funguje bezchybne pri všetkých jazdných situáciách. Podvozok je dostatočne komfortný, no zároveň je stabilný aj pri prudších zmenách smeru. Vďaka dosť „preposilovanému“ riadeniu je parkovanie a manévrovanie v meste veľmi jednoduché, plusom je aj malý polomer otáčania.
Dokázalo teda Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT naplniť moje očakávania? Rozhodne áno! Na jednej strane je lacné, technicky jednoduché (motor dokonca nie je vybavený GPF filtrom pevných častíc), má nízke prevádzkové náklady a predpoklad vysokej spoľahlivosti do budúcnosti, no zároveň je bezpečné (6 airbagov), dostatočne moderné a praktické, aby vyhovelo záujemcom po celom svete. Podľa môjho názoru je tak Space Star v aktuálnej dobe jedným z najlepších lacných malých áut, aké si viete kúpiť. Ak sa vám páči, určite si ho choďte vyskúšať. Ako celok odo mňa Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC CVT dostáva veľmi pekných 8/10 bodov.