fbpx
2020 Opel Corsa-E Elegance test recenzia skúsenosti

Elektrické autá sú v očiach mnohých motoristov stále vnímané ako nepraktické alternatívy klasických “spaľovákov”, ktoré by si nikdy nekúpili. Je však život s moderným elektromobilom skutočne o toľko komplikovanejší ako život s autom so spaľovacím motorom? Na túto neľahkú otázku som hľadal odpoveď v teste elektrickej Corsy, ktorá navonok vyzerá prakticky identicky ako jej benzínová sestra. Dokáže však rovnako dobre a bezproblémovo aj fungovať v každodennom živote?

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 10 000
  • Zdvihový objem motora – /
  • Palivo – elektrina
  • Počet valcov/ventilov na valec  – /
  • Prevodovka – /
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 100 kW
  • Maximálny krútiaci moment – 260 Nm
  • Maximálna rýchlosť – 150 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,1 s
  • Nameraná spotreba mesto – 13 kWh/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 16 kWh/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 15 kWh/100 km
  • Emisie CO2 – 0 g/km
  • Emisná norma – /

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4060 mm
  • Šírka – 1765 mm
  • Výška – 1433 mm
  • Rázvor – 2538 mm
  • Rozchod vpredu – 1489 mm
  • Rozchod vzadu – 1488 mm
  • Svetlá výška – 90 mm (pri max. zaťažení)
  • Batožinový priestor min. – 309 l
  • Batožinový priestor max. – 1015 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1530 kg
  • Celková hmotnosť – 1910 kg

Plusy

  • štýlový dizajn so športovými prvkami
  • vzhľadom na triedu auta pomerne veľký a dobre využiteľný kufor
  • pekný interiér
  • prehľadný virtuálny kokpit
  • jednoduché ovládanie infotainmentu
  • veľmi dobre naladený podvozok, skvelé jazdné vlastnosti
  • silný záťah elektromotora
  • slušný dojazd
  • nízka spotreba elektrickej energie
  • rýchle nabíjanie na rýchlonabíjačke
  • perfektné IntelliLux Matrix svetlomety

Mínusy

  • na zadných sedadlách menej miesta pre vyšších ľudí
  • po každom “naštartovaní” sa automaticky zapne klimatizácia
  • nemožnosť voľby z viacerých stupňov intenzity rekuperácie

Ceny

  • Základ – 28 490 € (uvádzacia cena)
  • Základ výbava Elegance – 30 390 € (uvádzacia cena)
  • Testovaný kus – 32 700 €

Záver

Hneď na úvod musím povedať, že život s Corsou-E je skutočne jednoduchý! Poďme však pekne poporiadku. V prvom rade, Opel Corsa-E zvonku vyzerá ako klasická Corsa, takže zbytočne nebude pútať pozornosť nejakými divokými tvarmi. Je štýlová, elegantná a jemne športová. Pri pohľade spredu si všimnete, že aj Corsa-E môže byť vybavená IntelliLux Matrix svetlami, ktoré potešia perfektnou svietivosťou a bezchybným vyrezávaním okolitej premávky v diaľkovom režime. Jazdiť s Corsou-E v noci je tak veľmi príjemný zážitok. Potešil ma aj kufor, ktorý je vzhľadom na triedu auta dosť objemný a dobre využiteľný. O niečo horšie je to už s priestorom na zadných sedadlách – vyššie osoby (nad 185 cm) sa už budú vo všetkých smeroch cítiť celkom stiesnene. Samotné zadné sedadlá sú však pomerne komfortné.

Čo vás rozhodne poteší, to sú predné sedadlá. Na prvý pohľad vyzerajú jednoducho, no sedí sa nich skvele. Posed si viete nastaviť pekne nízko, nebude vás z nich bolieť chrbát ani na dlhých cestách a zároveň vás celkom dobre podržia v zákrutách. Infotainment je pomerne jednoduchý a priamočiary, niektoré menu síce sú menej intuitívne, no ľahko si naňho zvyknete. Displej rýchlo reaguje na dotyky a grafika zobrazovania je na slušnej úrovni. Pochvalu si zaslúži aj prehľadný a ľahko ovládateľný virtuálny prístrojový štít, ktorý umožňuje vybrať si z viacerých zobrazení. Kvalita a spracovanie materiálov v interiéri je na slušnej úrovni a poteší aj množstvo rôznych odkladacích priestorov. Jediná vec, ktorá ma vyslovene rozčuľovala, bola klimatizácia – tá sa automaticky zapla pri každom naštartovaní auta a musel som ju vždy manuálne vypnúť. Mimochodom, klimatizáciu a ventiláciu viete ovládať nielen hardvérovými otočnými ovládačmi, ale aj cez displej infotainmentu.

Po jazdnej stránke ma Corsa-E veľmi milo prekvapila. Hoci jej vyššiu hmotnosť trochu cítiť, stále je veľmi obratným a skvele jazdiacim autom. Podvozok je dostatočne tuhý, no zároveň komfortný. Dokonca, v porovnaní s benzínovou Corsou sa mi podvozok v elektrickej Corse zdal citeľne komfortnejší a plavnejší. Ak sa chcete trochu športovo povoziť, okrem podvozka vás poteší aj rýchle riadenie a, samozrejme, parádny záťah elektromotora, ktorý v športovom režime reaguje na stlačenie akcelerátora bez akéhokoľvek oneskorenia a auto ihneď vystrelí vpred. Corsa-E ma potešila nízkou priemernou spotrebou na úrovni 15 kWh/100 km. Pokiaľ jazdíte najmä po meste a okolí, viete bez problémov dosiahnuť dojazd cez 300 km na plné nabitie. A vďaka výkonnej palubnej nabíjačke trvá dobitie na rýchlonabíjačke z 30 na 80 percent len niečo málo cez 30 minút.

Elektrická Corsa mi tak naplno ukázala, že život s elektromobilom je jednoduchý a nemusí vás nijako obmedzovať. V podstate, jedinú nevýhodu elektrickej Corsy voči benzínovej Corse pocítite pri jazde na diaľnici – pri rýchlosti 130 km/h spotreba atakuje hranicu 30 kWh/100 km, teda, budete musieť stráviť nejaký čas na rýchlonabíjačkách. Pokiaľ však Corsu-E budete používať primárne v meste a okolí, vďaka slušnému dojazdu a rýchlemu nabíjaniu vás nebude prakticky vôbec obmedzovať. Naopak, bude vás tešiť množstvom benefitov – rýchlym kúrením, nízkymi prevádzkovými nákladmi, okamžitým ťahom motora. Nemusíte sa zamýšľať nad tým, či už je spaľovací motor zahriaty na správnu teplotu pred tým, ako si budete užívať jazdu, krátkymi jazdami po meste nebudete škodiť motoru… Sčítané a podčiarknuté, Corsa-E je podľa mňa najlepšou verziou Corsy, ktorú by som si vedel predstaviť aj vo svojej vlastnej garáži. Opel Corsa-E Elegance tak odo mňa dostáva veľmi pekných 9/10 bodov. Odporúčam!

2020 Opel Corsa-E Elegance test recenzia skúsenosti
2020 Opel Corsa-E Elegance test recenzia skúsenosti
2020 Opel Corsa-E Elegance test recenzia skúsenosti
2020 Opel Corsa-E Elegance test recenzia skúsenosti
2020 Opel Corsa-E Elegance test recenzia skúsenosti
2020 Opel Corsa-E Elegance test recenzia skúsenosti interiér
2020 Opel Corsa-E Elegance test recenzia skúsenosti interiér
2020 Opel Corsa-E Elegance test recenzia skúsenosti kufor
2020 Opel Corsa-E Elegance test recenzia skúsenosti interiér