fbpx
2020 Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech test recenzia

Osobitý a výrazný dizajn, ktorým aktuálne modely Peugeotu poriadne vytŕčajú z radu, dostalo aj najmenšie SUV značky, model 2008. Dokáže však okrem dizajnu zaujať moderného zákazníka aj po stránke priestoru, spracovania a jazdného prejavu? To som zisťoval vo videoteste, v ktorom som dal tomuto šarmantnému levovi poriadne zabrať!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2020
  • Generácia vozidla –  2.
  • Najazdené kilometre – 15 000
  • Zdvihový objem motora – 1199 cm3
  • Palivo – benzín
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 3/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická, 8 stupňov
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 114 kW pri 5500 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 240 Nm pri 1750 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 208 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 8,2 s
  • Nameraná spotreba mesto – 7,2 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 5,8 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 6,3 l/100 km
  • Emisie CO2 – 140 g/km
  • Emisná norma – EURO 6d

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4300 mm
  • Šírka – 1815 mm
  • Výška – 1540 mm
  • Rázvor – 2605 mm
  • Rozchod vpredu – 1540 mm
  • Rozchod vzadu – 1540 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 405 l
  • Batožinový priestor max. – 1467 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1344 kg
  • Celková hmotnosť – 1748 kg

Plusy

  • nezameniteľný dizajn, ktorý púta pohľady
  • dostatočne veľký a praktický batožinový priestor
  • komfortné sedenie a dostatok priestoru na zadných sedadlách
  • kvalitne spracovaný a štýlový interiér
  • perfektné predné sedadlá
  • množstvo odkladacích priestorov v okolí vodiča
  • dobre fungujúci infotainment
  • i-Cockpit s 3D zobrazením
  • rýchle a presné riadenie
  • stabilný, no zároveň dostatočne komfortný podvozok
  • dobré zladenie motora a automatickej prevodovky

Mínusy

  • klavírne lakované plasty na stredovom tuneli sa rýchlo špinia
  • slabšie odizolovanie motora od interiéru po stránke vibrácií
  • príliš malá lakťová opierka v zadných dverách

Ceny

  • Základ – 15 990 € (akciová cena)
  • Základ výbava GT – 26 190 € (akciová cena)
  • Testovaný kus – 27 000 € (akciová cena)

Záver

Myslím, že ódy na dizajn si môžem odpustiť, no len narýchlo dodám, že nový Peugeot 2008 je kus nádherného auta, čo mi potvrdil prakticky každý, komu som ho ukázal. Krása však zďaleka nekončí len pri zovňajšku. Pokračuje aj v interiéri s typicky elegantným dizajnom podčiarknutým športovými prvkami, ktoré sú súčasťou výbavy GT. Po otvorení kufra mi však 2008-čka veľmi rýchlo ukázala, že dizajn nebude jej jedinou zbraňou. Kufor síce nie je extra obrovský, no na danú triedu je dostatočne veľký a ponúka praktické riešenie v podobe dvojitého dna. Pod neho sa dokonca ešte zmestilo aj dojazdové rezervné koleso. Môj dobrý dojem z praktickosti neskončil ani na zadných sedadlách, kde som mal aj s mojou výškou 186 cm dostatok priestoru vo všetkých smeroch. K dispozícii sú tu 2 USB nabíjacie porty a dostatočne veľké odkladacie priestory. Dokonca, ani stredné sedadlo nie je na zahodenie. Jediným mínusom je lakťová opierka vo dverách, ktorá je príliš malá, takže využijú ju maximálne tak deti.

Predné sedadlá opíšem len jedným slovom – fantastické. Nie sú príliš mäkké, no na druhej strane vás ich tvrdosť nebude ani na dlhých cestách nijako otravovať. Majú slušné bočné vedenie a vyrobené sú z veľmi príjemnej brúsenej kože. Kvalitu musím pochváliť aj po dotyku s plastmi na palubnej doske. Takmer všade sú použité mäkčené plasty, celý interiér pôsobí unikátnym dojmom a neraz z neho máte doslova prémiový pocit. Akurát, škoda toho množstva klavírne lakovaných plastov, ktoré síce vyzerajú veľmi dobre, no doslova priťahujú všetku špinu. Naopak, po praktickej stránke ma potešilo množstvo dostatočne veľkých odkladacích priestorov. Výhradu nemôžem povedať ani k infotainmentu, ktorý funguje vcelku intuitívne a displej má slušné rozlíšenie. Veľký palec hore si zaslúži virtuálny prístrojový štít i-Cockpit 3D s holografickým 3D zobrazovaním. Podľa mňa je to aktuálne jeden z najlepších virtuálnych prístrojových štítov na trhu, jeho jediná chybička spočíva v trochu sekajúcej grafike pri zmene zobrazení. A ako je to so zladením posedu a výhľadu na prístrojový štít ponad volant? Pri mojich rozmeroch som s ním nemal žiaden problém.

Motor 1.2 PureTech s výkonom 155 koní je vyhradený špeciálne pre výbavu GT. Po výkonovej stránke rozhodne stojí za to, viete sa s ním povoziť naozaj dynamicky a užiť si aj istú dávku športovej jazdy. Motor nie je od interiéru odizolovaný práve najdokonalejšie po stránke vibrácií, čo môže pokojného šoféra trochu vyrušovať. Pokiaľ ale výbavu GT kupujete najmä kvôli športovejšiemu charakteru, výraznejší prejav motora vám môže vyhovovať. 8-stupňová automatická prevodovka s hydrodynamickým meničom radí dobre a nepodtáča motor. V športovom režime umožňuje radenie veľkými pádlami pod volantom. Podvozok vás poteší tak pri pohodlnej, ako aj pri športovej jazde. Rozladiť ho vedia len väčšie ostré nerovnosti, na ktorých vie trochu odskočiť a buchnúť. Úplne na záver ešte pochválim rýchle a presné riadenie, množstvo bezchybne fungujúcich asistenčných systémov a spotrebu, ktorá sa pri pokojnom jazdení vie hýbať mierne nad 6 litrov na 100 km, čo je vzhľadom na výkon a typ karosérie dobrá hodnota. Čo dodať na záver? Priznám sa, malé SUV-čka nie sú práve moja šálka kávy. Oprava – doteraz neboli mojou šálkou kávy. Nový Peugeot 2008 GT mi však ukázal, že aj malé SUV vie byť poriadne príťažlivým a všestranne funkčným autom, ktoré má len minimum chybičiek. 2008-čka dokáže pokryť naozaj široké spektrum zákazníkov, od jednotlivcov vyhľadávajúcich výrazné auto so silným charakterom, až po menšie rodiny. Odo mňa dostáva Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech krásnych 9/10 bodov a môžem ho len odporučiť. Super robota, Peugeot!

2020 Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech test recenzia
2020 Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech test recenzia
2020 Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech test recenzia
2020 Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech test recenzia
2020 Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech test recenzia
2020 Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech test recenzia interiér
2020 Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech test recenzia interiér
2020 Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech test recenzia kufor
2020 Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech test recenzia interiér