fbpx
2014 Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 3. gen test recenzia skúsenosti

Toyota je výrobca, ktorý je už odjakživa charakteristický svojimi spoľahlivými atmosférickými benzínovými motormi a hybridnými pohonmi. Avšak, model Avensis určený najmä na dlhé diaľničné trasy si doslova pýta naftovú pohonnú jednotku. Ako sa Toyote podarilo naladiť motor 2.0 D-4D a oplatí sa Avensis Combi 3. generácie s týmto agregátom voliť ako jazdenku?

Technické parametre

  • Rok výroby – 2014
  • Generácia vozidla –  3. (verzia po facelifte 2012)
  • Najazdené kilometre – 100 000
  • Zdvihový objem motora – 1998 cm3
  • Palivo – nafta
  • Počet valcov/ventilov na valec  – 4/4 (radový, preplňovaný turbodúchadlom)
  • Prevodovka – automatická, 4 stupne
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 91 kW pri 3600 ot/min
  • Maximálny krútiaci moment – 310 Nm pri 2400 ot/min
  • Maximálna rýchlosť – 200 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 10 s
  • Nameraná spotreba mesto – 5,9 l/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 4,8 l/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 5,1 l/100 km
  • Emisie CO2 – 120 g/km
  • Emisná norma – EURO 5

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4780 mm
  • Šírka – 1810 mm
  • Výška – 1480 mm
  • Rázvor – 2700 mm
  • Rozchod vpredu – 1550 mm
  • Rozchod vzadu – 1540 mm
  • Svetlá výška – 150 mm
  • Batožinový priestor min. – 543 l
  • Batožinový priestor max. – N.Ú. l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1560 kg
  • Celková hmotnosť – 2130 kg

Plusy

  • veľký a praktický kufor, po sklopení zadných sedadiel vzniká rovina
  • rovná podlaha pod zadnými sedadlami, pohodlné sedenie aj pre stredného pasažiera
  • pohodlné predné sedadlá
  • príjemná spotreba
  • komfortne naladený podvozok

Mínusy

  • pomerne úzke a malé odkladacie priestory vo dverách
  • slabšie tvarovaný a šmykľavý volant
  • horšia kultivovanosť a odhlučnenie motora
  • slabšie odhlučnenie od podvozka

Spoľahlivosť

Toyota je synonymom vysokej kvality a odolnosti. V prípade Avensisu táto povesť taktiež platí, ako celok je Avensis Combi 3. generácie spracovaný naozaj dobre, plasty v interiéri nevŕzgajú a interiér testovaného auta vyzeral ako nový. Spoľahlivá je aj technika a elektronika. Otáznik však visí nad motorom 2.0 D-4D, na ktorý sa mnoho majiteľov sťažuje. Vyskytoval sa pri ňom problém so vstrekovačmi (najmä pri horšej kvalite tankovaného paliva) a občas sa tieto motory ničili aj vďaka nárazu piestu do hlavy valcov v dôsledku karbónových usadenín. Na tento problém však skôr trpeli motory 2.2 D-4D. V konečnom dôsledku, ak budete kupovať auto s jasnou servisnou históriou a pravidelným servisom, niet sa čoho obávať. Za spoľahlivosť odo mňa Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 3. gen. dostáva 8/10 bodov.

Záver

Na testovanom kuse ma hneď na prvý pohľad zaujala pekná čierna metalíza, ktorá pri určitom uhle slnečného svetla naberala trochu zelený odtieň. Dizajn pekne dotvára aj výbava Style s chrómovými doplnkami a xenónovými prednými svetlami s LED denným svietením. Avensis Combi 3. generácie je kus veľkého auta a svoje rozmery ukazuje aj v kufri, ktorý je obrovský, ponúka viacero praktických riešení a po sklopení zadných sedadiel vzniká rovina. Zadné sedadlá taktiež potešia dostatkom priestoru aj v prípade vysokých osôb, dokonca aj prostredné sedadlo je skutočne komfortné a vďaka absencii stredového tunelu bude mať aj prostredný pasažier dostatok miesta na nohy. Vzadu mi však chýbali väčšie odkladacie priestory vo dverách.

Predné sedadlá potešia svojím komfortom. Prístrojová doska je skôr funkčná ako štýlová, čo mnohí ocenia. Displej infotainmentu poskytuje len základnú funkcionalitu a v dnešnej dobe pôsobí svojimi reakciami už dosť zastaralo. Páči sa mi však obraz z parkovacej kamery, ktorý je prekvapivo celkom kvalitný. Podvozok Avensisu je nastavený komfortne a poradí si aj s väčšími nerovnosťami. Akurát pri veľmi dynamickej jazde sa už trochu nakláňa, takže skôr mu vo všeobecnosti vyhovuje pokojné jazdenie. Motor bude po výkonovej stránke menej náročným vodičom postačovať, avšak pri potrebe prudkého zrýchlenia v kopci mu už dochádza dych. Taktiež neoslní po stránke kultivovanosti a odhlučnenia, ktoré je v porovnaní s konkurenciou na slabšej úrovni.

V konečnom dôsledku som tak dospel k zisteniu, že Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D bude určená najmä pre ľudí, ktorí ju budú využívať predovšetkým na dlhé diaľničné presuny. V takom prípade sa bude Avensis s týmto motorom cítiť ako ryba vo vode a vám bude maximálne vyhovovať. V porovnaní s konkurenciou v niektorých oblastiach stráca, no zároveň prináša svoje vlastné japonské riešenia a charakteristickú spoľahlivosť (ohliadnuc od motora), ktorou sú Toyoty známe. Ak teda máte radi japonské autá a hľadáte nejakú praktickú a pohodlnú jazdenku strednej triedy, Avensis si choďte určite vyskúšať. Odo mňa dostáva Toyota Avensis Combi D-4D 3. generácie 7/10 bodov.

2014 Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 3. gen test recenzia skúsenosti
2014 Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 3. gen test recenzia skúsenosti
2014 Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 3. gen test recenzia skúsenosti
2014 Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 3. gen test recenzia skúsenosti
2014 Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 3. gen test recenzia skúsenosti
2014 Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 3. gen test recenzia skúsenosti
2014 Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 3. gen test recenzia skúsenosti
2014 Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 3. gen test recenzia skúsenosti
2014 Toyota Avensis Combi 2.0 D-4D 3. gen test recenzia skúsenosti

Toyotu Avensis Combi 2.0 D-4D 3. generácie do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.