fbpx
2015 Volkswagen e-Golf 1. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti

S narastajúcim počtom nových elektromobilov na našich cestách stúpajú aj ich množstvá v autobazároch. Základná otázka tak znie – oplatí sa kúpiť jazdený elektromobil? Odpoveď som hľadal v teste jazdeného Volkswagenu e-Golf 1. generácie, ktorý mi ukázal, že aj niekoľko rokov starý elektromobil môže mať množstvo predností!

Technické parametre

  • Rok výroby – 2015
  • Generácia vozidla –  1.
  • Najazdené kilometre – 37 000
  • Zdvihový objem motora – / cm3
  • Palivo – /
  • Počet valcov/ventilov na valec  – /
  • Prevodovka – /
  • Poháňaná náprava – predná
  • Maximálny výkon – 85 kW
  • Maximálny krútiaci moment – 270 Nm
  • Maximálna rýchlosť – 140 km/h
  • Zrýchlenie 0-100 km/h – 10,4 s
  • Nameraná spotreba mesto – 14 kWh/100 km
  • Nameraná spotreba mimo mesta – 17 kWh/100 km
  • Nameraná kombinovaná spotreba – 16 kWh/100 km
  • Emisie CO2 – 0 g/km
  • Emisná norma – /

Rozmery a hmotnosti

  • Dĺžka – 4255 mm
  • Šírka – 1799 mm
  • Výška – 1452 mm
  • Rázvor – 2631 mm
  • Rozchod vpredu – 1549 mm
  • Rozchod vzadu – 1520 mm
  • Svetlá výška – N.Ú. mm
  • Batožinový priestor min. – 380 l
  • Batožinový priestor max. – 1270 l
  • Pohotovostná hmotnosť – 1585 kg
  • Celková hmotnosť – 1980 kg

Plusy

  • štýlový dizajn exteriéru
  • veľa priestoru na zadných sedadlách
  • rýchle rýchlonabíjanie výkonom 44 kW
  • bohatá výbava
  • programovateľné nabíjanie auta, vyhrievanie a kúrenie
  • dobré jazdné vlastnosti
  • príjemný záťah motora

Mínusy

  • svetlý poťah sedadiel sa rýchlo špiní

Spoľahlivosť

Kúpa jazdeného elektromobilu všeobecne prináša benefit v podobe absencie drahých dielov, ktoré sú rizikom pri kúpe jazdeného auta so spaľovacím motorom. Nemusíte riešiť žiadnu výmenu oleja, rozvodov, sviečok, EGR ventilu, DPF filtra a podobne. Pozor si však dajte na stav akumulátora, ktorého kapacita s pribúdajúcimi kilometrami postupne klesá. Volkswagen e-Golf 1. generácie majitelia hodnotia ako nadpriemerne spoľahlivý a neobjavujú sa pri ňom žiadne pravidelne sa opakujúce nákladné problémy, ktorých by ste sa museli obávať. Za spoľahlivosť tak Volkswagenu e-Golf 1. generácie dávam plnohodnotných 10/10 bodov.

Záver

Kým mnohí doboví konkurenti Volkswagenu e-Golf sa snažili zaujať zákazníkov extravagantným, častokrát až možno príliš „eko“ dizajnom, Volkswagen sa vydal konzervatívnejšou cestou, ktorá mnohým zákazníkom vyhovuje viac. E-Golf vyzerá navonok takmer ako bežný Golf 7. generácie, odlišuje sa len inak tvarovanými svetlami denného svietenia, upraveným predným nárazníkom, či modrými linkami. Po stránke praktickosti vám e-Golf prinesie prakticky to isté, čo klasický Golf so spaľovacím motorom – kufor je dostatočne veľký a plný praktických riešení, na zadných sedadlách sa komfortne usadia aj vyšší ľudia. Prednej časti interiéru dominujú kvalitné materiály a veľký displej infotainmentu. Rozdiel voči klasickému Golfu je len v prístrojovom štíte, ktorý namiesto otáčok zobrazuje mieru rekuperácie/využívania výkonu. Sedadlá sú jednoduché, no veľmi komfortné. Ich jedinou nevýhodou je svetlý látkový poťah, ktorý sa celkom rýchlo zašpiní.

Páči sa mi, že už aj e-Golf 1. generácie ponúka možnosť detailne si naprogramovať jeho nabíjanie. Nastavovať si viete nielen čas spustenia nabíjania, ale aj výšku nabíjacieho prúdu, či maximálnu hranicu, do ktorej sa má akumulátor dobiť. Samozrejme, v rámci programovania nabíjania si viete naprogramovať aj vyhrievanie/chladenie interiéru. E-Golf 1. generácie je vybavený akumulátorom s využiteľnou kapacitou 20,5 kWh, ktorý pri pokojnejšom jazdení umožňuje reálny dojazd okolo 150 km. Akumulátor testovaného kusu bol v perfektnom stave, pokles kapacity voči novému akumulátoru prakticky nebol citeľný. Diaľničná spotreba sa pri 100 km/h pohybuje okolo 19 kWh/100 km, vďaka čomu viete na jedno nabitie prejsť niečo málo cez 100 km. Naopak, v meste sa viete so spotrebou bez problémov dostať pod úroveň 15 kWh/100 km. Nabíjanie úplne vybitého auta na 100 % kapacity batérie vám z domácej zásuvky potrvá približne 10,5 hodiny, nabíjanie z 20 na 80 percent na rýchlonabíjačke s výkonom 50 kW potrvá približne 22 minút.

Po jazdnej stránke sa napriek vyššej hmotnosti správa e-Golf ako klasický Golf so spaľovacím motorom. Podvozok je nastavený neutrálne, je pomerne komfortný, dobre čitateľný a v zákrutách sa karoséria veľmi nenakláňa. Riadenie je taktiež neutrálne, posilňovač je trochu preposilovaný, ale v tomto prípade mi to veľmi neprekážalo. Rekuperácia po uvoľnení akcelerátora je pomerne intenzívna, vodič si vie zvoliť z viacerých stupňov. S e-Golfom sa dobre manévruje v mestskom prostredí a vďaka dobrému odhlučneniu vás nebude otravovať ani pri diaľničných presunoch. Vo všeobecnosti musím uznať, že e-Golf 1. generácie funguje rovnako dobre ako moderné elektromobily, prináša množstvo zaujímavých výbavových prvkov a naladenie elektrického pohonu je veľmi príjemné. Hoci veľkosť akumulátora je v porovnaní s dnešnými elektromobilmi tejto kategórie podpriemerná, myslím, že po stránke dojazdu bude väčšine používateľov aj v dnešnej dobe postačovať. E-Golf nebude určený pre ľudí, ktorí jazdia pravidelne dlhšie trasy po diaľnici, no pokiaľ ho chcete využívať predovšetkým po meste a okolí, bude skvelým riešením. Volkswagen e-Golf 1. generácie ma príjemne prekvapil a dávam mu pekných 8/10 bodov.

2015 Volkswagen e-Golf 1. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti
2015 Volkswagen e-Golf 1. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti
2015 Volkswagen e-Golf 1. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti
2015 Volkswagen e-Golf 1. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti
2015 Volkswagen e-Golf 1. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti
2015 Volkswagen e-Golf 1. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti interiér
2015 Volkswagen e-Golf 1. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti interiér
2015 Volkswagen e-Golf 1. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti kufor
2015 Volkswagen e-Golf 1. generácie test jazdenky recenzia skúsenosti interiér

Volkswagen e-Golf 1. generácie do testu zapožičal autobazár Autotrio Liptovský Mikuláš.